AM-FM-DAB uudised
-
eastwest66
- Edasijõudnu
- Postitusi: 30
- Liitunud: 09:13, 22 Mär 2011
Re: AM-FM-DAB uudised
Raadio KUKU loobub osadest FM sagedustest:
TEADE
Seoses suurte kuludega soovime alates 16. jaanuarist 2026 loobuda järgmiste FM sageduste
kasutamisest ning asendada nendes piirkondades levi DAB+ signaaliga:
• Haapsalu 100,9 MHz
• Kohtla-Nõmme 100,4 MHz
• Narva 93,2 MHz
• Orissaare 102,0 MHz
• Rakvere 99,6 MHz
• Valga 105,3 MHz
• Võru 91,8 MHz.
TEADE
Seoses suurte kuludega soovime alates 16. jaanuarist 2026 loobuda järgmiste FM sageduste
kasutamisest ning asendada nendes piirkondades levi DAB+ signaaliga:
• Haapsalu 100,9 MHz
• Kohtla-Nõmme 100,4 MHz
• Narva 93,2 MHz
• Orissaare 102,0 MHz
• Rakvere 99,6 MHz
• Valga 105,3 MHz
• Võru 91,8 MHz.
Re: AM-FM-DAB uudised
Need, kellel majapidamises mitu FM-raadiot, saavad kuulamise lahendada autosse mõeldud DAB-FM-adapteriga, mis teeb KUKU heli vabale FM-sagedusele. Nn kogukonnasaatja, mis näiteks terve kortermaja trepikoja ära katab.
...
https://kuku.pleier.ee/uudised/kuku-lev ... kogu-eesti Kolm aastat oligi üleriigilist levi.
Tegelikult hea otsus haakata ühe kuulatavama jaama sagedusi sulgema, see veab kuulajad kaasa uute raadiote ostmisel. Kui reklaam ja kaubandus ka järgi jõuaks ning tasemel oleks. Normaalse DAB+-raadio hinnad on ikka 50 - 60 ja üles eurot, väljahõigatud 30-euroseid reaalsuses ei leia.
...
https://kuku.pleier.ee/uudised/kuku-lev ... kogu-eesti Kolm aastat oligi üleriigilist levi.
Tegelikult hea otsus haakata ühe kuulatavama jaama sagedusi sulgema, see veab kuulajad kaasa uute raadiote ostmisel. Kui reklaam ja kaubandus ka järgi jõuaks ning tasemel oleks. Normaalse DAB+-raadio hinnad on ikka 50 - 60 ja üles eurot, väljahõigatud 30-euroseid reaalsuses ei leia.
News feeds junkie
Re: AM-FM-DAB uudised
Normaalne võib eri inimeste jaoks tähendada erinevaid asju. Minu arvates isegi lihtsal köögiraadiol peab olema nii võrgutoide kui patareitoide, eraldi nupud vähemalt kolme jaama salvestamiseks ja kaasasoleva teleskoopantenni asemele peaks saama panna pistikuga teise näiteks välisantenni.Scott kirjutas: 01:20, 04 Nov 2025 Normaalse DAB+-raadio hinnad on ikka 50 - 60 ja üles eurot, väljahõigatud 30-euroseid reaalsuses ei leia.
Re: AM-FM-DAB uudised
Ikka on alla 50 euroseid ka: https://www.hind.ee/s/raadio-dab/?sort=lowpriceScott kirjutas: 01:20, 04 Nov 2025Tegelikult hea otsus haakata ühe kuulatavama jaama sagedusi sulgema, see veab kuulajad kaasa uute raadiote ostmisel. Kui reklaam ja kaubandus ka järgi jõuaks ning tasemel oleks. Normaalse DAB+-raadio hinnad on ikka 50 - 60 ja üles eurot, väljahõigatud 30-euroseid reaalsuses ei leia.
Samas hakkab Eesti liikuma ka ASA (https://www.worlddab.org/public_documen ... 1741945395) käivitamise suunas, seetõttu tasuks ostmisel juba arvestada ASA-toega raadiote ostmisele: https://www.technisat.de/en/radios-with ... ing-system
Re: AM-FM-DAB uudised
Kommenteerin seda peale 15. novembrit.eastwest66 kirjutas: 18:36, 03 Nov 2025 Raadio KUKU loobub osadest FM sagedustest:
TEADE
Seoses suurte kuludega soovime alates 16. jaanuarist 2026 loobuda järgmiste FM sageduste
kasutamisest ning asendada nendes piirkondades levi DAB+ signaaliga:
• Haapsalu 100,9 MHz
• Kohtla-Nõmme 100,4 MHz
• Narva 93,2 MHz
• Orissaare 102,0 MHz
• Rakvere 99,6 MHz
• Valga 105,3 MHz
• Võru 91,8 MHz.
- Tartudigihuviline
- Entusiast
- Postitusi: 167
- Liitunud: 18:40, 15 Dets 2022
- Asukoht: Tartu/Võrumaa
Re: AM-FM-DAB uudised
Kui nüüd Võru Kuku saatja kinni läheb,siis võiks nagu kiiremas korras ka seal DAB levi paremaks teha.Hetkel on kagusuunal see levi ikka päris kehva.
Siseruumides kindlasti normaalselt kuulatav pole.
Nende normaalsete raadiote kohta ei oska muud öelda,kui signaal on korralik,siis võtab ka teleskoopantenniga raadio ilusti.
Praegu näiteks Tartus ei pea siseruumis kuulates isegi antenni välja sikutama.
Siseruumides kindlasti normaalselt kuulatav pole.
Nende normaalsete raadiote kohta ei oska muud öelda,kui signaal on korralik,siis võtab ka teleskoopantenniga raadio ilusti.
Praegu näiteks Tartus ei pea siseruumis kuulates isegi antenni välja sikutama.
Re: AM-FM-DAB uudised
Kuku liikus esmaspäeval R1 muksi ja kasutab kaitseintervalli 1-A, mis teeb Kuku täna kõige paremini levivaks raadiojaamaks DABis.
Re: AM-FM-DAB uudised
Tubli algatus Kuku raadio poolt. Kunagi ostsin oma esimese FM-raadio, et saaks Kukut kuulata. Nüüd DAB+ raadioid juba mitu tükki olemas (tegelikult juba 5, sh 2 kellraadiot, mis küll seisavad niisama, aga kui kui Läänemaale sattun, siis hea kaasa võtta).eastwest66 kirjutas: 18:36, 03 Nov 2025 Raadio KUKU loobub osadest FM sagedustest:
TEADE
Seoses suurte kuludega soovime alates 16. jaanuarist 2026 loobuda järgmiste FM sageduste
kasutamisest ning asendada nendes piirkondades levi DAB+ signaaliga:
• Haapsalu 100,9 MHz
• Kohtla-Nõmme 100,4 MHz
• Narva 93,2 MHz
• Orissaare 102,0 MHz
• Rakvere 99,6 MHz
• Valga 105,3 MHz
• Võru 91,8 MHz.
Re: AM-FM-DAB uudised
hea , et Kuku raadio läheb osaliselt üle DAB+ peale
DAB raadio peab jääma ! ERR SD kanalid kinni panna DVB-T
Re: AM-FM-DAB uudised
Kuidas see on saavutatud, et Kuku FM ja DAB heli on peaaegu sünkroonis, ainult paarikümne millisekundilise erinevusega? Testperioodil oli digi kuus või rohkemgi sekundit analoogist taga.
News feeds junkie
Re: AM-FM-DAB uudised
kõige lihtsam arvamus oleks see, et ilmselt analoogses osas tekitati viide sisse, et digiga sünkrooni saada.
Elukoht: Mustamäe, Tallinn
Maakodu: Mammaste, Põlva
Maakodu: Mammaste, Põlva
Re: AM-FM-DAB uudised
Puhas käsitöö, me aeg-ajalt käime need sünkroonsused läbi kõigi FM jaamadega. Kahjuks mingi perioodi tagant ujuvad need jälle paigast ära. Kuna ahelad on väga FM ja DABi ahelad on väga erinevad, siis viide tuleb sisse tahes-tahmata. Reaalsuses tähendab see, et FM viivitust muudetakse, DAB läheb eetrisse nii nagu võimalik.Scott kirjutas: 17:15, 06 Nov 2025 Kuidas see on saavutatud, et Kuku FM ja DAB heli on peaaegu sünkroonis, ainult paarikümne millisekundilise erinevusega? Testperioodil oli digi kuus või rohkemgi sekundit analoogist taga.
- peeter3000
- Digivanake
- Postitusi: 8544
- Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
- Asukoht: Tallinn
Re: AM-FM-DAB uudised
Soome Tesla grupist:
DAB-raadiod
Jah, muusika tuli raadiost puhtalt, häireteta ja hea helikvaliteediga, kui ma Helsingis Tesla raadiost Tallinna DAB-raadiojaamu kuulasin. Kahju, et meil on ainult analoograadiokanalid.
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922
Re: AM-FM-DAB uudised
Koikse, Raplamaa 10D 215,072 R3 (2D03) 82 / vertikaalne 100w
ka DAB+
https://dabplus.ee/tehniline-info/
Raplamaale ka panna saatja DAB+ R1
Mina tegin oma raadio fm peale ,et kuulata raadio uunod. Aasta oli 1994
Raadio oli estonia 010 stereo
FM ka stereo
ka DAB+
https://dabplus.ee/tehniline-info/
Raplamaale ka panna saatja DAB+ R1
Mina tegin oma raadio fm peale ,et kuulata raadio uunod. Aasta oli 1994
Raadio oli estonia 010 stereo
FM ka stereo
DAB raadio peab jääma ! ERR SD kanalid kinni panna DVB-T
Re: AM-FM-DAB uudised
Euroopa kommertsjaamade assotsatsioon (AER) soovib EL-s karmistada reegleid autoraadiote osas
Alates 2020. aasta detsembrist kehtib EL-i nõue, et kõik uued sõiduautod, mis tarnitakse koos autoraadioga, peavad suutma vastu võtta digitaalraadiot. Nüüd soovib Euroopa kommertsraadiot esindav AER minna kaugemale, muutes raadiovastuvõtjad kohustuslikuks nii sõiduautodes kui ka muudes sõidukites. AER teeb ka ettepaneku, et raadiole tuleks tagada koht mobiiltelefonides ja nutikõlarites.
"Raadio tuleviku kindlustamiseks vajab Euroopa tulevikukindlat õigusraamistikku, mis tagab, et raadio jääb kättesaadavaks, otsitavaks ja tasuta kõikidel platvormidel, seadmetes ja tehnoloogiates. Euroopa seisab silmitsi otsustava hetkega. Peame tagama, et raadio pakuks Euroopa kodanikele jätkuvalt usaldusväärset ja kvaliteetset sisu – eriti praegu, kui seda kõige rohkem vajatakse," ütles AERi president Stefan Möller.
AER soovib muuta EL-i Euroopa elektroonilise side seadustikku (EECC) nii, et kõik ELis müüdavad sõidukid peavad olema varustatud nii FM- kui ka DAB+ vastuvõtuga ning ka hübriidraadiokiibiga, mis toetab tarkvara, mis võimaldab hõlpsasti vahetada FM-i, DAB+ ja internetis levitatava raadio ja rakenduste vahel.
"Raadio asendamatu rolli kindlustamiseks autos kui usaldusväärse, universaalse ja vaba meediumi muutuval mobiilsel maastikul peame võtma otsustavaid meetmeid. Kuna sõidukid on autotootjate ja digitaalsete väravavalvurite vaheliste kokkulepete kaudu üha enam ühendatud ja kujundatud, on raadio tulevane kohalolek ja selle kasu ühiskonnale ohus ilma selgete kaitsemeetmeteta," kirjutab AER oma avalduses.
"Autosisese raadio olemasoleva koostalitlusvõime säilitamine ja sellele tuginemine on kriitilise tähtsusega. See tähendab, et kõik uued autod peavad olema varustatud hübriidühilduvate raadiovastuvõtjatega, mis toetavad FM-, DAB/DAB+- ja IP-jaotust: FM pakub tasuta, avalikult kättesaadavat ja vastupidavat leviala, DAB/DAB+ pakub tõhusat ja kvaliteetset digitaalset ringhäälingut koos laiendatud teenusevõimalustega ning IP toetab innovatsiooni ning võimaldab isikupärastatud sisu ja interaktiivseid funktsioone," jätkab AER, kes soovib ka tagada, et raadio oleks hõlpsasti ligipääsetav silmapaistva raadionupu kaudu. asetage autosse.
AER-il on neli peamist argumenti oma ettepanekule raadiovastuvõtu nõude kohta kõigis autodes. Esimene on liiklusohutus, kus raadio suudab liiklusõnnetuste, teede sulgemise ja raskete ilmastikuolude korral kiiresti olulist teavet levitada. Teine on see, et raadio pakub juurdepääsu tasuta teabele, mis on demokraatia jaoks oluline. Kolmas argument on see, et globaalsed platvormid võivad domineerida ühendatud autode meediapakkumises, samas kui raadio võib pakkuda ruumi suuremale mitmekesisusele ning kohalikele ja sõltumatutele häältele. Lõpetuseks hoiatab AER olukorra eest, kus raadiole on juurdepääs ainult tarbijatel, kes saavad endale lubada kallimaid autosid.
AER on avaldanud oma seisukohad ka EL-i uue seadusandluse, digitaalse õigluse seaduse kohta. Organisatsioon hoiatab taas ülemaailmsete digitaalsete platvormide eest ja soovib, et neid reguleeritaks rangemalt, et tagada aus konkurents. Samal ajal tuleks kommertsraadio reegleid liberaliseerida, usub organisatsioon.
"Reklaam on kommertsraadio majanduslik alus, mis võimaldab raadiol olla jätkuvalt tasuta ja kättesaadav miljonitele kuulajatele. Kuid tänapäeval seisab raadio silmitsi suurenenud konkurentsiga reklaamitulude pärast ülemaailmsetelt suurtelt tehnoloogiaplatvormidelt, mis domineerivad reklaamimüügis Internetis. Mitmekesise ja elujõulise raadiotööstuse tagamiseks peavad tulevased õigusaktid tagama ausa konkurentsi, vältides kaugeleulatuvaid reklaamipiiranguid kommertsraadios ja käsitledes suurtehnoloogia domineerimist digitaalsetes reklaamisüsteemides," kirjutab AER.
"Lisaks esitavad raadiole üha enam väljakutseid globaalsed digitaalsed platvormid, mis kontrollivad levitamist ja kujundavad oma teenuseid üha enam manipuleerival viisil. See kehtib vaikeseadete kohta, mis mõjutavad raadiot ja virtuaalseid assistente, kes eelistavad oma raadiolaadseid teenuseid tarbijate valikute kontrollimiseks," jätkab AER.
AER teeb muu hulgas ettepaneku, et nutikõlareid reguleeritaks DFA õigusaktides väravavalvuriteks.
"Globaalsed suured tehnoloogiaplatvormid võtavad üha suurema kontrolli selle üle, kuidas raadioettevõtete teenuseid levitatakse ja kuulajatele esitatakse, kuid neid ei mõjuta raadiojaamadele kehtivad sisu- ja levitamisreeglid. Platvormide tugevam reguleerimine on oluline, et tagada aus konkurentsiolukord audiosektoris," kirjutab AER.
Tõlge Microsoft Copilot
Alates 2020. aasta detsembrist kehtib EL-i nõue, et kõik uued sõiduautod, mis tarnitakse koos autoraadioga, peavad suutma vastu võtta digitaalraadiot. Nüüd soovib Euroopa kommertsraadiot esindav AER minna kaugemale, muutes raadiovastuvõtjad kohustuslikuks nii sõiduautodes kui ka muudes sõidukites. AER teeb ka ettepaneku, et raadiole tuleks tagada koht mobiiltelefonides ja nutikõlarites.
"Raadio tuleviku kindlustamiseks vajab Euroopa tulevikukindlat õigusraamistikku, mis tagab, et raadio jääb kättesaadavaks, otsitavaks ja tasuta kõikidel platvormidel, seadmetes ja tehnoloogiates. Euroopa seisab silmitsi otsustava hetkega. Peame tagama, et raadio pakuks Euroopa kodanikele jätkuvalt usaldusväärset ja kvaliteetset sisu – eriti praegu, kui seda kõige rohkem vajatakse," ütles AERi president Stefan Möller.
AER soovib muuta EL-i Euroopa elektroonilise side seadustikku (EECC) nii, et kõik ELis müüdavad sõidukid peavad olema varustatud nii FM- kui ka DAB+ vastuvõtuga ning ka hübriidraadiokiibiga, mis toetab tarkvara, mis võimaldab hõlpsasti vahetada FM-i, DAB+ ja internetis levitatava raadio ja rakenduste vahel.
"Raadio asendamatu rolli kindlustamiseks autos kui usaldusväärse, universaalse ja vaba meediumi muutuval mobiilsel maastikul peame võtma otsustavaid meetmeid. Kuna sõidukid on autotootjate ja digitaalsete väravavalvurite vaheliste kokkulepete kaudu üha enam ühendatud ja kujundatud, on raadio tulevane kohalolek ja selle kasu ühiskonnale ohus ilma selgete kaitsemeetmeteta," kirjutab AER oma avalduses.
"Autosisese raadio olemasoleva koostalitlusvõime säilitamine ja sellele tuginemine on kriitilise tähtsusega. See tähendab, et kõik uued autod peavad olema varustatud hübriidühilduvate raadiovastuvõtjatega, mis toetavad FM-, DAB/DAB+- ja IP-jaotust: FM pakub tasuta, avalikult kättesaadavat ja vastupidavat leviala, DAB/DAB+ pakub tõhusat ja kvaliteetset digitaalset ringhäälingut koos laiendatud teenusevõimalustega ning IP toetab innovatsiooni ning võimaldab isikupärastatud sisu ja interaktiivseid funktsioone," jätkab AER, kes soovib ka tagada, et raadio oleks hõlpsasti ligipääsetav silmapaistva raadionupu kaudu. asetage autosse.
AER-il on neli peamist argumenti oma ettepanekule raadiovastuvõtu nõude kohta kõigis autodes. Esimene on liiklusohutus, kus raadio suudab liiklusõnnetuste, teede sulgemise ja raskete ilmastikuolude korral kiiresti olulist teavet levitada. Teine on see, et raadio pakub juurdepääsu tasuta teabele, mis on demokraatia jaoks oluline. Kolmas argument on see, et globaalsed platvormid võivad domineerida ühendatud autode meediapakkumises, samas kui raadio võib pakkuda ruumi suuremale mitmekesisusele ning kohalikele ja sõltumatutele häältele. Lõpetuseks hoiatab AER olukorra eest, kus raadiole on juurdepääs ainult tarbijatel, kes saavad endale lubada kallimaid autosid.
AER on avaldanud oma seisukohad ka EL-i uue seadusandluse, digitaalse õigluse seaduse kohta. Organisatsioon hoiatab taas ülemaailmsete digitaalsete platvormide eest ja soovib, et neid reguleeritaks rangemalt, et tagada aus konkurents. Samal ajal tuleks kommertsraadio reegleid liberaliseerida, usub organisatsioon.
"Reklaam on kommertsraadio majanduslik alus, mis võimaldab raadiol olla jätkuvalt tasuta ja kättesaadav miljonitele kuulajatele. Kuid tänapäeval seisab raadio silmitsi suurenenud konkurentsiga reklaamitulude pärast ülemaailmsetelt suurtelt tehnoloogiaplatvormidelt, mis domineerivad reklaamimüügis Internetis. Mitmekesise ja elujõulise raadiotööstuse tagamiseks peavad tulevased õigusaktid tagama ausa konkurentsi, vältides kaugeleulatuvaid reklaamipiiranguid kommertsraadios ja käsitledes suurtehnoloogia domineerimist digitaalsetes reklaamisüsteemides," kirjutab AER.
"Lisaks esitavad raadiole üha enam väljakutseid globaalsed digitaalsed platvormid, mis kontrollivad levitamist ja kujundavad oma teenuseid üha enam manipuleerival viisil. See kehtib vaikeseadete kohta, mis mõjutavad raadiot ja virtuaalseid assistente, kes eelistavad oma raadiolaadseid teenuseid tarbijate valikute kontrollimiseks," jätkab AER.
AER teeb muu hulgas ettepaneku, et nutikõlareid reguleeritaks DFA õigusaktides väravavalvuriteks.
"Globaalsed suured tehnoloogiaplatvormid võtavad üha suurema kontrolli selle üle, kuidas raadioettevõtete teenuseid levitatakse ja kuulajatele esitatakse, kuid neid ei mõjuta raadiojaamadele kehtivad sisu- ja levitamisreeglid. Platvormide tugevam reguleerimine on oluline, et tagada aus konkurentsiolukord audiosektoris," kirjutab AER.
Tõlge Microsoft Copilot