Elektriautod (ja muud erilised autod..)
Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)
Polestar 2 omaniku tuju, peale 2 aastat ja 125000km.
Amiko Mini HD + AOC e2450Swh.
Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)
DIY elektriauto laadija
https://tartu.postimees.ee/8013496/anne ... le-laadija
...
Mul on õues elektripostil kaitsesautomaatide ja pistikupesa ümbriskapp tehtud veneaegsest pesumasinast ja postile kinnitus lastekelgu raamist. Tõe huvides, pesumasina kuju pole säilinud, lihtsalt materjali taaskasutus.
https://tartu.postimees.ee/8013496/anne ... le-laadija
...
Mul on õues elektripostil kaitsesautomaatide ja pistikupesa ümbriskapp tehtud veneaegsest pesumasinast ja postile kinnitus lastekelgu raamist. Tõe huvides, pesumasina kuju pole säilinud, lihtsalt materjali taaskasutus.
- peeter3000
- Digivanake
- Postitusi: 8481
- Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
- Asukoht: Tallinn
Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)
Formula Student Team Tallinn
Maailmameistrid!
FS Team Tallinn on ametlikult maailma parim tudengivormeli meeskond! #1 ülemaailmses arvestuses 549 elektrivormeli (EV) kategooria tiimi hulgast!
18 aastat rasket tööd ning unetuid öid on viinud kulminatsioonini.
Eestist, kus puudub igasugune autotööstus ning valitseb suur inseneride puudus, suutsime teha silmad ette Euroopa tippülikoolide meeskondadele, tõestades, et me pole vähimalgi määral kehvemad – hoopis vastupidi! Piisava töötahte ja eestlasele omase jäärapäisusega on kõik võimalik!
Palju õnne kõigile praegustele ja endistele tiimiliikmetele, kes on 18 aasta jooksul oma panuse andnud – me tegime selle ära!
Suur tänu kõigile, kes meie tegevustesse usuvad ning leiavad mahti meid toetada! Ilma teie abita poleks see kõik võimalik
Formula Student on rahvusvaheline tootearendusvõistlus, mis on suunatud inseneri- ja autotehnnika eriala üliõpilastele. Idee sai alguse USA-s, kus ülikoolide meeskonnad on Formula SAE sarjas omavahel võistelnud juba ligi kolmkümmend aastat. Formula Studenti võistluste põhieesmärgid on reaalse vormelauto prototüübi kavandamine, ehitamine ja esitlemine ning loomulikult ka võistlustingimustes auto proovilepanek. Võistluse käigus tuleb tudengitel autotööstuse tippinseneridele kaitsta ehitatud vormelauto disaini, kuluaruannet ning äriplaani. Punkte kogutakse ka dünaamilistel aladel autot proovile pannes.
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922
- peeter3000
- Digivanake
- Postitusi: 8481
- Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
- Asukoht: Tallinn
Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)
elektriautod ja hiina
https://www.err.ee/1609595219/hiina-luu ... sasti-ligiTihti pole need “serverid” isegi mitte hiinas vaid pisike mehike tassib kusagil kadrioru pargis andmeid flopiga ühest internetist teise kust need siis läbi väikese 6m satiantenni kosmosesse kaovad.
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922
- peeter3000
- Digivanake
- Postitusi: 8481
- Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
- Asukoht: Tallinn
Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)
lidar vs tesla "autod on varustatud vaid mitmete kaamerate ja arvutiga, mis suudavad sekundis miljoneid toiminguid teha"
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922
Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)
Elektrum Drive’i äriarendusjuht Martin Raadik: „Autotootjad loevad elektriauto aku eluea lõppenuks, kui selle mahtuvus langeb alla 80%. Kuid selle piiri kätte jõudmisel ei muutu auto sugugi kasutuskõlbmatuks. Kui uus auto läbib ühe laadimisega näiteks 500 kilomeetrit, siis 80% jõudluseni kahanenud aku suudab jätkuvalt läbida ühe laadimisega 400 kilomeetrit, mis on “eluea lõppu” jõudnud aku kohta igati praktiline sõiduulatus. Tesla Model S aastatepikkuste analüüside andmed näitavad, et paljud autod säilitavad üle 90% oma akumahtuvusest ka pärast 250 000 km läbimist, mida loetakse keskmise sisepõlemismootoriga auto elueaks. See näitab, et elektriautod võivad olla vastupidavamad kui tavalised autod – ülejäänud auto laguneb kindlasti varem kui täielik töövõimetus elektriauto akut tabab. Elektrum Drive plaanib juba lähiaastatel mitmekordistada elektrilaadijate arvu kõikjal Eestis, tänu millele võivad ka väljaspool suuri tõmbekeskusi elavad inimesed rahuliku südamega elektrisõidukite ostmist kaaluda. Kui täna on Eestis üle 100 Elektrum Drive laadimiskoha, siis 2025. aasta lõpuks tõuseb see 330-ni, 2026. aastaga ligi 600-ni ning 2027. aastaks 800-ni. Muuhulgas tekivad laadimisjaamad näiteks enam kui 200 Coop kaupluse juurde üle Eesti.“
Eestis on hetkel kasutuses üle 8600 elektriauto.
https://www.elektrum.ee/ee/eraklient/uu ... liiga-kaua
Eestis on hetkel kasutuses üle 8600 elektriauto.
https://www.elektrum.ee/ee/eraklient/uu ... liiga-kaua
- peeter3000
- Digivanake
- Postitusi: 8481
- Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
- Asukoht: Tallinn
Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)
ise ma ei otsinud, vaid esitasin õiged küsimused, seega ma täpselt ei tea, kas info on ikka õige
Copilot:
Copilot:
Eesti aja järgi algab Bridgestone World Solar Challenge 2025 pühapäeval, 24. augustil kell 02:30 öösel.
Ajakonversioon:
• Start Darwinis, Austraalias: 24. augustil kell 09:00 (ACST – Australian Central Standard Time)
• Eesti aeg (EEST): 24. augustil kell 02:30
Solaride ja teised tiimid alustavad oma 3,000 km pikkust päikeseautode seiklust just sel hetkel. Kui tahad jälgida starti reaalajas, tasub varakult ärgata või öösel üleval olla!
Solaride stardib täpselt kell 09:00 Darwini aja järgi, mis tähendab Eesti aja järgi kell 02:30 öösel pühapäeval, 24. augustil 2025.
Solaride stardib esimesena Cruiser-klassis, kuna nad said eelkontrollis kõrgeima punktisumma. Stardid toimuvad täpselt ja järjestatult, iga tiim läheb rajale 2-minutiliste intervallidega, kuid Solaride on avaautona rajal.
Kokkuvõte:
• Darwini aeg: 09:00, 24. august
• Eesti aeg: 02:30, 24. august
• Solaride stardib esimesena Cruiser-klassis
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922
- peeter3000
- Digivanake
- Postitusi: 8481
- Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
- Asukoht: Tallinn
Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)
hetkel live maps näitab, et Solaride seisab 535km peal, ilmselt juba 20minutit, kaart näitab, et GPS data ei uuene, loodame et vaid data viga.. hetkel veel esimene oma klassis https://worldsolarchallenge.org/live-tracker-map
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922
- peeter3000
- Digivanake
- Postitusi: 8481
- Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
- Asukoht: Tallinn
Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)
täna jälle esikohale tõusnud Solaride, läbitud kl9-ks 986km.
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922
- peeter3000
- Digivanake
- Postitusi: 8481
- Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
- Asukoht: Tallinn
Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)
täna on Solaride hetkel II-kohal, VTC Hongkong läks mööda, 900km veel sõita kokku.
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922
- peeter3000
- Digivanake
- Postitusi: 8481
- Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
- Asukoht: Tallinn
Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)
Solaride lõpetas tänase päeva 2800km peal, VTC on 2km eespool
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922
- peeter3000
- Digivanake
- Postitusi: 8481
- Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
- Asukoht: Tallinn
Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)
Finish ja II-koht
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922
Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)
Aerial AS24 polarmount 76E - 13E Ku+C; 2.1M 87E C; 2.4M 7E; 2xTriax110Ku; 3M 28.2E; 30W.
Amiko Viper4K; DR.HD F15; TBS-5925; TBS-5520SE.
Amiko Viper4K; DR.HD F15; TBS-5925; TBS-5520SE.
- peeter3000
- Digivanake
- Postitusi: 8481
- Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
- Asukoht: Tallinn
Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)
esimene suvaline video, enimmüüdud supercar vs tesla model s plaid
https://www.youtube.com/watch?v=lo55ulKCd2U
----
lõppkiirus
superautod:
populaarseim Superauto vs populaarne 4-ukseline peresedaan:
https://www.youtube.com/watch?v=lo55ulKCd2U
----
---Guinnessi maailmarekordi järgi on kiireim 0–100 km/h kiirendusega elektriauto (seeriatootmise kategoorias) Rimac Nevera R, mis saavutab selle 1.7 sekundiga.
Täpsustus Guinnessi kohta:
Kuigi Guinness on kinnitanud mitmeid elektriautode kiirendusrekordeid, absoluutne rekord 0–100 km/h kuulub GreenTeam Uni Stuttgartile, kelle eksperimentaalne elektriauto E0711-11 EVO tegi selle 1.461 sekundiga — kuid see ei ole seeriatootmise auto, vaid ülikooli arendusprojekt.
----Kui arvestada kõiki seeriatootmise autosid, nii elektrilisi kui bensiinimootoriga, siis kiireim 0–100 km/h kiirendus kuulub endiselt Rimac Nevera R-le — 1.7 sekundit
----Tesla Model S Plaid 2026. aasta versioon on saanud kerge „refresh’i“, kuid säilitab oma legendaarse kiirenduse. Uus mudel suudab kiirendada 0–100 km/h umbes 2.1 sekundiga, mis teeb temast endiselt ühe kiireima seeriatootmise sedaani maailmas.
lõppkiirus
----BYD YANGWANG U9 Track Edition saavutas 2025. aastal 472.41 km/h, mis on seni teadaolevalt kiireim elektriauto tippkiirus, kuid:
• See ei ole veel Guinnessi poolt kinnitatud rekordina
• Katse toimus tootja korraldatud testirajal, mitte sõltumatu Guinnessi mõõtmisega
----Bugatti Chiron Super Sport 300+ saavutas ametlikult kinnitatud tippkiiruse 490.484 km/h (304.773 mph) 2. augustil 2019 Ehra-Lessieni testirajal Saksamaal.
Kinnituse üksikasjad:
•Sertifitseeritud TÜV Nordi poolt (Saksamaa tehniline kontrollorgan)
•Kasutati eeltöötlusega seeriatootmise mudelit, mitte täielikult modifitseeritud prototüüpi
•Sõit toimus ühes suunas, mistõttu Guinness World Records ei tunnustanud seda ametliku maailmarekordina
----Praegu ei ole ühtegi teist seeriatootmise autot, millel oleks dokumenteeritud ja kinnitatud tippkiirus üle 490 km/h. SSC Tuatara, Koenigsegg Jesko Absolut ja Hennessey Venom F5 on kõik väitnud potentsiaali ületada see piir, kuid:
• Mõned katsed on olnud vaidlustatud
• Mõõtmised ei ole alati vastanud Guinnessi standarditele (nt kahepoolne sõit, sõltumatu verifitseerimine)
----Tesla Model S Plaid saavutas oma seni kiireima ametlikult mõõdetud tippkiiruse 216 miili tunnis, mis on umbes 348 km/h. See rekord sündis 2022. aasta juunis, kui auto oli varustatud Tesla enda Track Package’iga, mis sisaldas:
•Carbon ceramic pidurid
•Performance-rehvid ja 20" veljed
•Jahutussüsteemi täiustused
•Track Mode tarkvara, mis lubab suuremat kiirust ja dünaamikat
Ilma Track Package’ita on Model S Plaid tavaliselt elektrooniliselt piiratud 282 km/h (175 mph) peale.
Huvitav on see, et kuigi Model S Plaid on neljaukseline sedaan, konkureerib ta kiiruses hüperautodega nagu Bugatti ja Koenigsegg — ja seda täiselektriliselt.
superautod:
-----kõige populaarsem ja enim müüdud superauto maailmas 2025. aastal on hoopis Lamborghini Revuelto — ja see on ka väga kiire.
Enim müüdud superauto: Lamborghini Revuelto
•Müük 2025. aasta esimesel poolel: 5,681 ühikut — Lamborghini ajaloo parim H1 tulemus
•Kiirus: 0–100 km/h ~2.5 sekundit
•Hübriid V12: 1,001 hj, ühendab sisepõlemismootori ja kolm elektrimootorit
•Neljarattavedu, aktiivne aerodünaamika
•Tippkiirus: üle 350 km/h
populaarseim Superauto vs populaarne 4-ukseline peresedaan:
Tesla Model S Plaid 2026 on kiirem sirgjoonelises kiirenduses kui Lamborghini Revuelto, mis on praegu maailma enim müüdud superauto. Seda on kinnitanud mitmed testid ja drag race võrdlused.
Tesla Model S Plaid võitis drag race’i Revuelto vastu 2:1 tulemusega
• Revuelto startis paremini, aga Plaid möödus kiiresti ja hoidis edu
• Tesla suudab teha kümneid järjestikuseid kiirendusi ilma ülekuumenemiseta
Mida see tähendab?
• Tesla Model S Plaid on kiirem igapäevane auto, mis pakub hüperautole omast kiirust viieistmelises sedaanis
• Revuelto on emotsionaalsem ja eksklusiivsem, kuid kiirenduses jääb Plaidile alla
• Tesla maksab umbes 1/5 Revuelto hinnast, mis teeb selle kiiruse veelgi muljetavaldavamaks
Viimati muutis peeter3000, 11:01, 14 Sept 2025, muudetud 1 kord kokku.
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922