malle kirjutas:Reklaami ajalist mahtu tuleb mõõta mitte kava järgi, vaid ikka reaalselt, programmi salvestades ja reklaamiaega mõõtes.
Jah, seda teeb Eestis Kultuuriministeerium. Kanal 2 ja TV3 on põhimõtteliselt ainsad telekanalid, mille puhul neil on võimalik seda kontrolli teostada. Nagu eelpool mainitud, aeg-ajalt on trahvitud ja väidetavalt kontrollitakse kogu aeg, aga reklaam on normi piires. 12 minutit tunnis on kehtestatud üle Euroopa reklaami piiriks.
Kui Kanal 2 ja TV3 ennast teises riigis registreerivad, on tegu selle riigi telekanalitega. Näiteks Inglise ja Norra telekanalitega, mis alluvad sealsetele litsentsireeglitele, kuid mille tegevusriigiks on Eesti. Eesti ei saa neid telekanaleid siis enam kontrollida ega trahvida, selleks peab ühendust võtma Inglise ja Norra vastavate ametitega ja nende kaudu ajama asja.
Eestil on juba praegu olnud probleem PBK ja teiste venekeelsete telekanalitega, mis on registreeritud Lätis. Kui tahetakse midagi kontrollida, trahvida, protesteerida, tuleb seda teha Läti järelvalveorganite kaudu.
Norras registreeritud Kanal 2-e saab Eesti kultuuriministeerium liigse reklaami eest mõõta ja trahvida sama palju nagu Saksa RTL-i või näiteks Eurosporti.
Martini kirjutas:ah, ma olen nõus, et põhimõtteliselt võivad osanikud või aktsionärid endale võtta aatelise seisukoha, et nende äriühingu püha eesmärk on täpselt 0-kasumit toota,
Seda ei taotlegi ju keegi. Lihtsalt küsimus on selles, kas riigil on õigus kehtestada mingeid piiranguid äri ajamiseks. Selleks on seadustes mõistliku kasumi mõte.
Riigiettevõtted ja ka erastatud infraettevõtted teenivad mõistlikku kasumit, mida kontrollib konkurentsiamet.
Mobiilifirmad on kõik erakätes, aga Euroopa Liit langetab määrustega piiriüleste telefonikõnede hinda.
Ärksad pead püüavad välja mõelda, kuidas piirata samal moel pankade tegevust ja sundida neid mõistliku kasumi piires püsima. Kuidas keelustada neil teatud tegevusi ja rahateenimisvõimalusi, mis vallandasid praeguse ülemaailmse majanduskriisi.
Ja samamoodi saaks kommertstelevisiooni teatud reeglitega piirata. Nagu öeldud, seda tehtigi seni, kuni olid analoogsaatjad. Riik oma ETV-ga retsis eraettevõtjad ja sundis neid maksma mingit reklaamist loobumise tasu, vähendades sel moel nende kasumit. Ja seda tehti täiesti alatult - riikliku ettevõttega, mida rahastati riigileelarvest, ja mis reklaamiraha otseselt ei vajanud eluspüsimiseks.
10 aasta eest peeti tasuta kommertstelekanaleid riigile sama oluliseks nagu vett ja elektrit. Miks mitte ka nüüd?