tigekonn kirjutas:dvbstats kirjutas:
Kui väike on kaduvväike?
Kui vaene ja eakas?
Nende mõistete sisu üle võib muidugi lõputult vaielda, aga kui nagu Sa isegi ütlesid, ei kiirusta keegi isegi suhteliselt jõuka ja noore elanikkonnaga linnalähedastesse uusasumitesse vastavat infrastruktuuri rajama, siis ilmselt on seegi rahvaosa telekommunikatsioonifirmade jaoks vähemalt hetkel veel ebapiisavalt atraktiivne (elik väike ja vaene), et nad sinna tehtud investeeringutelt mingit tulu näeksid tõusmas. Ilma selleta ei tehta meil aga teatavasti suurt midagi ja seda ma ka üldkokkuvõttes silmas pidasin ilma, et "kaduvväikseid, vaeseid või eakaid" olgu siis jutumärkides või ilma kuidagi halvustada oleksin tahtnud.
Ei kiirusta sest otsustajad on stereotüüpides kinni.
Või lihtsalt kitsa silmaringiga.
Ma ei tea palju sa tead suurte (telekommi)firmade investeeringute tegemise otsustusmehhanismist. Kokkuvõtlikult, kui on mõni inimene firma sees kes suudab finantspoolele piisavalt hästi õhulosse joonistada siis tehakse ära. Õhulosse selle pärast, et kuskil majandusõpikus pole sellise seisu kohta nagu praegu Eestis midagi kirjutatud. Aga üldjuhul kardavad inimesed oma kohtade pärast ja anonüümse aktsionäri pärast ei taha keegi oma kohast ilma jääda. Sellised (positiivsed) investeerimisotsused tulevad juhuslikult, asjaolude kokkulangemisel. Pime kana leiab ka tera
Elioni kohta on kaks head näidet, kunagi ammu ADSL (mis paljude arvates oli mõttetu raharaiskamine) ja nüüd IPTV. Ega nad ise ka ei uskunud, et niipalju kliente tuleb.
Starmani-Levira diil on tegelikult hea. Kõigile kui konkurendid (teatud mööndustega) välja arvata.
Levira on praegu turul (analoog tv ja raadio edastamine) kus maht ei kasva, pigem kahaneb. Digi-tv projekt teeb talle turumahtu juurde ja teatud mõttes jätkab senist monopoolset olukorda. See 15 miljonit mis pressiteate järgi sinna projekti läheb on suht väike raha ja läheb seadmetesse, mitte ei kulu palkadena ära. Ja seadmed tuleb igal juhul osta, ilma nendeta pilti ei näita. Aastaks 2012 kui analoog kinni läheb on üle Eesti töötav töökindel võrk valmis.
Starmanil on sama mure, kliendikasv on ammu juba kinni ja seda ka püsiühenduste poole peal, mis iseenesest on börsifirma jaoks surmapatt. Aitaks ainult kulude oluline vähendamine aga proovi sa praegu töötajate palku kärpida. Õhu digi-tv'ga tuleb piisavalt kliente juurde, juhtkond saab preemiat ja aktsionärid on rõõmsad. Kulud on tegelikult suht olematud, peajaam on olemas, suhted programmitootjatega olemas, klienditeenindus olemas, esindused olemas, ringi sõitvad antennimehaanikud olemas. Isegi tuntud kaubamärk on olemas. Projekti pandav 30 milli läheb arvatavasti osaliselt seadmete alla ja osaliselt reklaamiks. Ja paari kolme aastaga on ka plaanitav 50t uut klienti olemas.
Lõpptarbija jaoks on konkurents üldjuhul ikka positiivne näitaja ja tegelikult piisavalt paljude jaoks (10000-100000 peret) ka ainuke võimalus sellise raha eest (99+39 eek) rohkem näha kui kolm kohalikku.
Kes kaotavad?
Konkurendid. Vist.
Vist selle pärast, et kui pidevalt reklaamitakse digi-tv'd siis tekib tarbijatel suurem huvi ja tegelikult võib kliente isegi juurde tulla. See käib siis Elioni kohta.
Teised kaablioperaatorid aga ei levi niigi kaugele kui Elion ja nende kliente eriti vähemaks ei tohiks jääda.