Energizer kirjutas:ahhaa, näete, kui kergelt on eelarvamused tulema, kummal siis on õigus, kas lennujuhil või kaptenil???
Tegelikult, lennuki turvalise maandamise eest vastutab ikkagi lennukikapten, lennujuhtide asi on reguleerida liiklust ehk siis nemad on lennuliikluse "politseinikud", muidugi kui mõni situatsioon muutub ohtlikuks siis pole aega õieti vaielda, nagu see DHL-i kaubalennuki ja lapsi täis Tu154-ga juhtus, lennujuht eksis andis ühele lennukitest vale käsu, kuigi selle lennuki TCAS andis vastupidise korralduse.
Kui lennuki kapten näiteks eirab lennujuhi korraldusi siis loomulikult läheb see raportisse, aga küsimus on selles kas protseduurireeglid kaaluvad üle lennuki ohutu liiklemise? Isegi tingimustes kus lennujuht on inimene ja eksimine olla inimlik. See on küsimus kas usaldada lenniki pardaarvutit või maapealset juhtimistorni.
Maandumine ka, toimub paljudel juhtudel ILS süsteemi kaasabil, pilootide asi on jälgida et protsess toimub tõrgeteta, nagu see paar aastat tagasi Hamburgi lennuväljal olev Lufthansa lennuk, tugeva külgtuule(tormituule) tõttu oleks esimene maandumiskatse aia taha läinud (lennuk oleks tiivaga vastu maad riivanud), aga lennuki kapten võttis sekundi(te) jooksul vastu otsuse uuesti õhku tõusta ja uuele katsele minna, mis õnnestus
See on muidugi selge et lennujuhtideta oleks lennuliiklus võimatu, aga on olukordi kus lennuki saatus sõltub pigem lennukipilootidest kui lennujuhist.
Ilma loata lennukit maandada ei saa, lennuväljale lähenemisest rääkimata.
Selge see, et kapten võtab vastu lendamist puudutavad otsused, kuid on kohustatud järgima lennujuhtide korraldusi. Maandumisel raja kohal lennujuht ei juhenda, vaid jälgib visuaalselt tegevust. Muudel juhtudel on lennujuht "jumal".
Mis puudutab TU154-ga toimunud õnnetust, on mul kuskilt meelde jäänud lendurite halb keeleoskus, mistõttu saadi korraldustest valesti aru. Ma pole kindel ,kas too info oli tõene või mitte. Nii on meelde jäänud. Ahjaa, uuele maandusringile minek kooskõlastatakse lennujuhiga.