Ma ei tea paljud siin foorumis Model S'ist teavad, aga siin info mis on kõrvu jäänud.
Esimese TESLA MODEL S'i mis veeres maha tootmisest (müügiversioon siis) sai endale eestlane: Steve Jürvetson. Põhjus - ta on Teslasse ropult pappi toonud. Lisaks on Teslasse raha ja teadmisi toonud MB, Toyota, Panasonic... MB-st on isegi reaalselt paljud jupid selle MODEL S küljes... käigukang näiteks on kohe esimene mis silma hakkab, see on üks ühele S, ML ja R klassi omAdega.
Steve isa (Tõnu) on Model S-ist nii vaimustuses et teeb garaazis ruumi hetkel. Selleks on ta sunnitud ära müüma täiesti originaal ja töökorras 1967 aasta MB 600. Kes teab, see teab, mis autoga on tegemist
Miks alustati reaalselt auto müümist alles eelmisel aastal, kuigi MODEL S oli juba valmis paar aastat enne seda? Põhjus on akudes, kuna nendelt aukudel kadus miski "patent" ära alates 2012 jaanuar, seega sai "patareid" odavalt...
Europa hinnad algavad 72600 € (läbisõit kuni 325 km) ja lähevad kuni 110950 €'ni (läbisõit kuni 500 km). Euroopasse ei tooda kõige "lahjemat".
Nüüd "meil" müüdavatest elektriautodest... Ainuke mis on päris auto moodi on Nissan LEAF. Isegi mõningate mööndustega võib öelda et suht OK näeb välja. Käisin miskil ajal sõitmas. Oleksin ostnud ilmselt, aga tehing jäi katki, kuna sellega on talvel (siis kui on -15 kraadi ja rohkem) võimalik ühe laadimisega sõita 70-75 km. Mul tööle ja koju (edasi-tagasi) on 88 km, seega ühe laadimisega ei vea kuidagi välja. Tööl olles laadimise võimalus puudub, seega ma ei taha sellist "poolkõva" varianti, et suvel elektriauto, talvel siis diisel/bensiin. Model S'ga seda probleemi ei oleks. Model S'i kõige kehvem mudel suudab ühe laadimisega sõita 260 km ja akuda mahutavus ei kuku nii drastiliselt talvel. Kõikse "vägevam" mudel suudab ideaaltingimustes sõita 500 km... päris muljetavaldav.
Hübriidid - elaksin ma linnas, siis ilmselt jah, aga kuna mul on 75-80 % sõidust trassil, siis ma ei näe nendel mõtet. Auto soetamishind kallis ja kütusekulu maanteesõidul suur. Seega edu tavalise autoga võrreldes pole.
Loomulikult ei saa hakkama pere ainult elektriautoga, aga mina näen seda nii, et üks oleks siis töölkäimise auto (soovitavalt elektriga) ja teine siis Euroopas matkamiseks ja maal vanaeme juures käimiseks.