PostitusPostitas arkoko » 23:54, 08 Jaan 2024
Alaska Airlines Boeing Probe: What We Know (Googel tõlge)
Alaska Airlinesi lend 1282 hädamaandumisest on möödunud rohkem kui kaks päeva pärast seda, kui osa lennukist rebenes õhus, jättes lennukisse 16 000 jala kõrgusele augu.
Uurijad leidsid uksepistiku (? orig: door plug).
Uurimine sai suure pausi pühapäeva hilisõhtul, kui lennukilt maha tulnud osa – 63-naelane paneel, mida kasutati kasutamata varuväljapääsu jaoks ruumi sulgemiseks – ilmus kohaliku kooliõpetaja Bobi tagahoovi. Kohalikud õiguskaitseorganid, föderaalne juurdlusbüroo ja Ore'i osariigi Portlandi elanikud olid tükki jahtinud alates sellest, kui see reedeõhtusel Alaska lennul putku pani.
Uurijad kasutavad paneeli, kui püüavad välja selgitada, miks see lennuki küljest lahti rebis, põhjustades lennukis kaootilise ja potentsiaalselt ohtliku olukorra.
NTSB esimees Jennifer Homendy on öelnud, et uksepistik annab ekspertidele ja tehnilistele töötajatele õnnetuse kohta vihjeid. Näiteks metallurg kasutab seda osa, et vaadata vägivaldse sündmuse ajal mängivaid jõude, mis lennuki lennukist välja tõstsid, ütles ta hiljutises intervjuus.
Kokpiti salvestus on kadunud.
Üks tõend, millele uurijatel pole juurdepääsu, on täielik helisalvestis lennuki kokpitist.
Lennujuhtimise side salvestistel on kuulda, kuidas Alaska piloot annab lennujuhtidele teada rõhu vähendamisest, laskub rahulikult madalamale ja pöördub tagasi Portlandi hädamaandumiseks. Kuid täielik ülevaade kokpitis toimunud sündmustest, sealhulgas pilootide hääled ja mootorimüra, on kadunud.
Kabiini helisalvestid suudavad salvestada vaid kaks tundi andmeid, mis NTSB sõnul takistas varasemaid uurimisi. Kuigi reedene lend tegi kiire tagasipöörde Portlandi ja maandus kiiresti, ei tõmbanud keegi salvesti peatamiseks kaitselülitit, nii et lennu andmed kirjutati üle, ütles Homendy. Kui hooldusmeeskond seda hiljem tooma läks, avastasid nad, et on juba hilja.
FAA on välja pakkunud uued reeglid, mille kohaselt peavad kokpiti salvestid jäädvustama uutel lennukitel 25 tundi heli. Homendy kordas pühapäeval oma seisukohta, et olemasolevale laevastikule tuleks paigaldada ka suurema võimsusega salvestid, et vältida selliseid olukordi, mis FAA sõnul oleks liiga kulukas.
'Ma ei saa piisavalt rõhutada, kui oluline see on ohutuse jaoks,' ütles ta.
Mõned pilootide ametiühingud on pikemate salvestistega väljendanud muret pilootide privaatsuse pärast.
Kes on uurimisrühmas?
NTSB lennuõnnetuste vanemuurija John Lovell juhib agentuuri meeskonda ja uurib reedel Alaska Airlinesi lennul juhtunut.
Lovell on agentuuriga töötanud üle kahe aastakümne ja ütles briifingul, et tegeles Ethiopian Airlinesi lennufirma Boeing MAXi 2019. aasta õnnetuse uurimisega. Kohapeal on töötajad, kellel on konkreetsed eriteadmised, näiteks lennutegevused.
NTSB uurimises osalevad mitmed teised organisatsioonid ja ettevõtted, sealhulgas Boeing, Alaska Airlines ning pilootide ja stjuardesside ametiühingud.
{Amiko Viper 4k}{Triax 1,1m}{Supreme Intelligent Dark Motor All Metal DiSEqC USALS, 85°E-30°W}{Pana Plasma}