VirtualDub (.avs) 2:2 pulldown. Kuidas teha?

Tarkvara ja riistvara probleemid
Kasutaja avatar
kastiauto
Edasijõudnu
Postitusi: 85
Liitunud: 03:00, 08 Sept 2005
    unknown unknown

VirtualDub (.avs) 2:2 pulldown. Kuidas teha?

PostitusPostitas kastiauto » 22:18, 29 Nov 2006

Kood: Vali kõik

PAL, Should be inverse 2:2 pulldown manually.
(This is also known as manual-deinterlace).

Kuidas seda asja siis VirtualDubiga/GordianKnot (avs fail) videole teha? Maailm on juttu täis mida see endast kujutab aga näidet kuidas programmis rakendada ei leia.
Video>Filters>Add>Deinterlace>? edasi mis?
või GordianKnot milline deinterlace filter?

Kasutaja avatar
DonQ
Uudistaja
Postitusi: 18
Liitunud: 03:00, 21 Apr 2006
    unknown unknown

PostitusPostitas DonQ » 15:17, 30 Nov 2006

Mida Sa täpselt teha tahad? PAList mahavõetud interlaced sourcet (576i) progressiivseks (576p) muuta? Selle viimase jaoks on avisynth parim (mida GordianKnot tõenäoliselt kasutab, kuna avs on avisynth script fail), minu lemmikdeinterlacer on TomsMoComp - õhtul võin parameetreid ja muid filtreid ka soovitada :)

Virtualdubil on see mure, et ta ei suuda hästi tuleviku freime töödelda - seega suurem osa filtreid on kas ühesuunalised või hakkavad pilti viivitama. Avisynth on selle koha pealt parem, filter võib sissetulevast failist valida mistahes freimid.

edit:
See eelnev deinterlacemise jutt kehtib küll vaid juhul, kui PAL/NTSC materjali algallikas on puhas videomaterjal (algusest peale interlaced). Kui algallikas on filmimaterjal, siis on vaja hoopis teistsugust (ja lihtsamat) filtrit, näiteks Blend Fields (oli vist nii, ma peast ei mäleta, kuna sellist materjali ma siiamaani ei kasuta). NTSC puhul (vajalik 3:2 pulldown) vastavalt IVTC (Inverse Telecine); paremad IVTC filtrid muidugi saavad aru, kui tegu on PAL signaaliga ja teevad asja ka siis korralikult.
Kui Sa ei tea, milline on alusmaterjal (film või video), siis edasta mulle kuidagi paar kaadrit seda PALi, mingist liikumisega kohast :)

Kasutaja avatar
wookie
Entusiast
Postitusi: 291
Liitunud: 03:00, 03 Juul 2006
    unknown unknown

PostitusPostitas wookie » 20:31, 30 Nov 2006

Well well
2:2 pulldown on meetod filmi (24 kaadrit/sec) saamiseks PAL videosse (50 poolkaadrit/sec).

Tavaliselt tehakse seda järgmiselt:
* pannakse film 24 kaadrit/sec asemel veidi kiiremini (25 kaadrit/sec) käima
* pildistatakse igat kaadrit kaks korda, kusjuures ühel juhul edastatakse PAL poolkaadrina paarisarvulised read, teisel juhul paarituarvulised.

Selline meetod edastab filmi praktiliselt ilma igasuguste kadudeta liikumise sujuvuses, kuid niimoodi konverditud film saab telekast vaadates kiiremini otsa kui kinos.

Digitaalselt on niisugust PAL signaali reeglina lihtne töödelda. Tavaliselt piisab lihtsalt selle käsitlemisest progresiivse materjalina. Mõnikord on, tulenevalt aparatuuri eripäradest, tarvis siiski rakendada field swap (poolkaadrite ümbervahetamine) filtrit.

Võib aga juhtuda, et sellist PAL signaali digitaliseeriv seade (capture kaart vms.) jätab mõne poolkaadri vahele ja käitub nagu poleks seda olnudki. Samuti võib juhtuda, et filmi ja interlaced materjali kokku monteerimisel ollakse lohakad ja topitakse lõikepunkt kahe ühte kaadrisse kuuluva poolkaadri vahele.
Olgu põhjuseks mis tahes, võib juhtuda, et poolkaadrid lähevad kaadrite suhtes nihkesse. Kui see nihe on staatiline, piisab field shift filtrist. On see aga ajutine, on mõistlik kasutada targemat filtrit (näiteks PAL Smart), mis siis üritab leida kõige parema viisi üksteisele järgnevate poolkaadrite omavaheliseks järjekorraks.

Et saada üle, probleemist, et klassikalise 2:2 pulldowni üle elanud materjal jookseb kiiremini ja kestab vähem aega kui originaal, kasutatakse mõnikord pisut modifitseeritud 2:2 pulldown tehnikat, mille korral pildistatakse igat kaheteistkümnendat kaadrit kahe korra asemel kolm korda, tekitades juurde ühe "liigse" poolkaadri, millest loodetakse, et vaataja seda ei märka ning mis annab võimaluse mitte originaalmaterjali kiirendada.

Niisuguse materjali tunneb ära, kui märkame, et just nagu oleks progressiivne aga iga natukese aja tagant on korraks interlace defekt näha.
Sellise materjali progressiivseks saamisel on kaks võimalust:
* eemaldada iga 12 kaadri tagant 1 poolkaader, saada 24 kaadrit sekundis jooksev tulemus, mis panna 25 kaadrit sek. käima.
* Kasutada mõnda tavalist deinterlace filtrit, mis oskab aru saada, millal kaadrid juba on interlace defektideta ning ei muuda pilti seal, kus vaja pole.

Kasutaja avatar
kastiauto
Edasijõudnu
Postitusi: 85
Liitunud: 03:00, 08 Sept 2005
    unknown unknown

PostitusPostitas kastiauto » 21:15, 30 Nov 2006

DonQ kirjutas:Mida Sa täpselt teha tahad?

Source on tavaline mpeg2 digi-stream PAL 720x576, näiteks ETV oma. Tahtsin teada, et kuidas seda inverse 2:2 pulldowni rakendada. Kui tegu on tavalise interlaced pildi deinterlace'ga ja kõlbab suvaline filter siis pole probleemi.
minu lemmikdeinterlacer on TomsMoComp

Olen ise ka ainult seda kasutanud ja kui see oma olemuselt võrdub inverse 2:2 pulldowniga, eks siis kasutan seda filtrit edasi.

Lihtsalt mulle jäi arusaamatuks kuidas seda rakendada, sest nii VDm kui ka GK's ei ole sellist linnukest de-int. filtrite juures nagu "inverse 2:2 pulldown" :P

Keela Adblock

See veebileht toimib ainult reklaamirahadest.
Kui sa näed seda teksti siis sa blokeerid reklaame.
Palun kaalu Adblocki keelamist siin toetamaks Digi-tv.ee veebilehte.


Kasutaja avatar
wookie
Entusiast
Postitusi: 291
Liitunud: 03:00, 03 Juul 2006
    unknown unknown

PostitusPostitas wookie » 21:55, 30 Nov 2006

kastiauto kirjutas:Lihtsalt mulle jäi arusaamatuks kuidas seda rakendada, sest nii VDm kui ka GK's ei ole sellist linnukest de-int. filtrite juures nagu "inverse 2:2 pulldown" :P


Noh, kui sa loed, misasi see 2:2 pulldown on, siis sa märkad, et ei ole ju "inverse 2:2 pulldown'i" järele erilist vajadust või mis...

Kasutaja avatar
kastiauto
Edasijõudnu
Postitusi: 85
Liitunud: 03:00, 08 Sept 2005
    unknown unknown

PostitusPostitas kastiauto » 23:48, 30 Nov 2006

Kas siis 2:2 pulldown (manual deinterlace) on sama mis TomsMoComp filtri kasutamine või mitte?

Kasutaja avatar
wookie
Entusiast
Postitusi: 291
Liitunud: 03:00, 03 Juul 2006
    unknown unknown

PostitusPostitas wookie » 00:02, 01 Dets 2006

kastiauto kirjutas:Kas siis 2:2 pulldown (manual deinterlace) on sama mis TomsMoComp filtri kasutamine või mitte?


Oeh, ehk sa avalikustaksid, mida sa tegelikult saavutada tahad?

PAL'i korral, kui tegemist on filmiga (mis on TV'sse saanud 2:2 pulldowni abil), on kahest poolkaadrist kokku pandud täiskaadrit enamasti võimalik vaadelda kui progressiivset (non-interlaced).
Juhul kui interlace defekti näha ei ole, pole vaja ühtegi deinterlace algoritmi kasutada.
Juhul kui interlace defekt on näha, tuleb kasutada sellist deinterlace algoritmi, mis annab maksimaalselt kvaliteetse tulemuse, jäädes tulemuse arvutamiseks planeeritud ajalimiiti.

Igaks juhuks siis puust ja punaselt:

* TomsMoComp on deinterlace filter, mis kasutab interlace eemaldamiseks liikumise kompenseerimist (motion compensation) koos adaptiivse interpolatsiooniga.
* 2:2 pulldown on aga filmide PAL TV'ks saamise tehnoloogia.

Nagu näha, on tegemist äärmiselt erinevate asjadega.

Kasutaja avatar
kastiauto
Edasijõudnu
Postitusi: 85
Liitunud: 03:00, 08 Sept 2005
    unknown unknown

PostitusPostitas kastiauto » 21:46, 01 Dets 2006

wookie kirjutas:Oeh, ehk sa avalikustaksid, mida sa tegelikult saavutada tahad?

Okei, väljendaks siis sedasi.
On video, kõige tavalisem DVB-C mpeg2 fail PAL 720x576 näiteks ETV oma ja interlace defekt on näha. Asi vaja ajada SVCD formaati ja üheks ülesandeks on:

Kood: Vali kõik

PAL, Should be inverse 2:2 pulldown manually, if possible. (This is also known as manual-deinterlace).

Kuidas käituda? Mida kasutada?

Kasutaja avatar
DonQ
Uudistaja
Postitusi: 18
Liitunud: 03:00, 21 Apr 2006
    unknown unknown

PostitusPostitas DonQ » 23:25, 01 Dets 2006

Kui Sa tahad SVCD teha, siis see on niigi interlaced formaadis ja Sa ei pea minu arust mingit deinterlace tegema; samuti mitte inverse pulldowni.

Väike õpetus, kuidas mpeg2-st svcd teha, on näiteks siin: http://www.videohelp.com/mpeg2to.htm. Tõsi, allikaks on DVD - aga palju vahet pole.

Kasutaja avatar
kastiauto
Edasijõudnu
Postitusi: 85
Liitunud: 03:00, 08 Sept 2005
    unknown unknown

PostitusPostitas kastiauto » 23:36, 01 Dets 2006

DonQ kirjutas:ei pea deinterlace tegema; samuti mitte inverse pulldowni.

Aga seda ma just tahan. Kuidas asi käib? Teooria on Teil väga hea aga vaja ikkagi praktilist poolt. Mis ja kuidas siis asi käib, sest programmis ei ole sellist linnukest nagu 2:2 pulldown või manual deinterlace. Sobib kasvõi avsscripti paar rida. Lihtsalt tahan näha kuidas asi välja näeb.

Ajan seda jonni sellepärast, et leidsin scene reeglid kuidas muusikavideod pakitud peavad olema ja seal näiteks selline rida sees:

Kood: Vali kõik

SVCD kohta
- PAL, Should be inverse 2:2 pulldown manually, if possible.     
  (This is also known as manual-deinterlace).
- NTSC, Should be inverse 3:2 pulldown manually, if possible.     
  (This is also known as IVTC).                                   
  If 3:2 pulldown is not possible, then inverse 2:2 pulldown     
  manually, if possible.                                         
  (This is also known as manual-deinterlace)                     
- Interlaced videos will not be allowed.

XViD kohta
- All videos MUST be manually deinterlaced / ivtc'd (if possible).

Mida te teeksite kui oleks vaja video sedasi pakkida?

Kasutaja avatar
wookie
Entusiast
Postitusi: 291
Liitunud: 03:00, 03 Juul 2006
    unknown unknown

PostitusPostitas wookie » 01:12, 02 Dets 2006

kastiauto kirjutas:

Kood: Vali kõik

SVCD kohta
- PAL, Should be inverse 2:2 pulldown manually, if possible.     
  (This is also known as manual-deinterlace).
- NTSC, Should be inverse 3:2 pulldown manually, if possible.     
  (This is also known as IVTC).                                   
  If 3:2 pulldown is not possible, then inverse 2:2 pulldown     
  manually, if possible.                                         
  (This is also known as manual-deinterlace)                     
- Interlaced videos will not be allowed.

XViD kohta
- All videos MUST be manually deinterlaced / ivtc'd (if possible).

Mida te teeksite kui oleks vaja video sedasi pakkida?

Ignoreeriks :-)
Taadid ei ole väga hästi aru saanud, millest nad räägivad, muidu oleks need juhised teistsugused.

Aga tegelikult pole siin midagi keerulist.
Suure tõenäosusega on siin tahetud öelda järgmist:
NTSC asjad, mis on filmile filmitud, tuleb lasta läbi inverse telecine, kui pole võimalik, siis tavaline deinterlace.

PAL asjad, mis on filmitud filmi peale, võib ilmselt jätta nii nagu on, kui ei saa, siis tavaline deinterlace. Pal asjad, mis ei ole filmi peale tehtud, tuleb lasta läbi tavalise deinterlace, nagu ma aru saan...

Võib ju olla, et nad tahavad, et filmi peale filmitud PAL video jookseks 24fps, kuid muusikavideo korral, kus igasugune audioga manipuleerimine võib halvasti lõppeda, on see mõte jabur.

XVID'i pakkides teha NTSC pasa korral võimalusel IVTC, kui ei saa, siis deinterlace.

Ühesõnaga - need pulldownid on valdavalt NTSC maailma rida. PAL video frame rate on kõige parem rahule jätta - see on juba piisavalt hea.
Kuna aga suurem osa arenenud maailmast siiski kasutab NTSC'd ning PAL on pigem terroristide standard, siis võib reeglikirjutajatest aru saada.

P.S.
sellised l33t w4r3z reeglid imevad sajaga.

Keela Adblock

See veebileht toimib ainult reklaamirahadest.
Kui sa näed seda teksti siis sa blokeerid reklaame.
Palun kaalu Adblocki keelamist siin toetamaks Digi-tv.ee veebilehte.



Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist