Zuum tv autos

Foorum terrestiaalse digi-tv teemadel
Kasutaja avatar
juky
Uudistaja
Postitusi: 8
Liitunud: 02:00, 12 Jaan 2007
    unknown unknown

Zuum tv autos

PostitusPostitas juky » 23:02, 12 Jaan 2007

Kas keegi on proovinud autos kasutada zuum tv digiboxi ja kuidas see on õnnestunud? Ise proovisin ja seisu ajal oli pilt nagu kulda, aga kui liikuma hakkasin kadus pilt kohe. Ärge palun nüüd lahmima hakake, et sõidu ajal ei tohi kõrvaliste asjadega tegeleda. Ma nimelt vean reisijaid ja neil oleks ju päris mõnus tv vaadata.

Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 8120
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    unknown unknown
On tänanud: 132 korda
On tänatud: 182 korda

PostitusPostitas peeter3000 » 23:16, 12 Jaan 2007

sa pead ostma mingi "kiirgava"-"activ"antenni,
kusagil oli ka reklaamis "antenn millega saab vaadata digi-tv d 130 km/h" (kuidagi ei tule meelde kus..)
,et asi vist on antennis kinni..
Viimati muutis peeter3000, 01:15, 13 Jaan 2007, muudetud 2 korda kokku.

Kasutaja avatar
juky
Uudistaja
Postitusi: 8
Liitunud: 02:00, 12 Jaan 2007
    unknown unknown

PostitusPostitas juky » 23:20, 12 Jaan 2007

peeter3000 kirjutas:sa pead ostma mingi "kiirgava" antenni,
kusagil oli ka reklaamis "antenn millega saab vaadata digi-tv d 130 km/h"
,et asi vist on antennis kinni..

Kust sellise leiab?

Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 8120
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    unknown unknown
On tänanud: 132 korda
On tänatud: 182 korda

PostitusPostitas peeter3000 » 23:21, 12 Jaan 2007

http://www.mediaplazashop.com
-auto/veneantennit-
pole muidugi kindel,et nad ka tegelikkuses töötavad,aga
enne ju ei tea kui on järgi proovitud..

http://www.ueberall-tv.de/3content/eqip ... ?prod=auto
test autos 160km/h
http://www.mac-tipps.de/videopodcast-di ... 0/11/2006/
Viimati muutis peeter3000, 18:41, 21 Jaan 2007, muudetud 2 korda kokku.

Keela Adblock

See veebileht toimib ainult reklaamirahadest.
Kui sa näed seda teksti siis sa blokeerid reklaame.
Palun kaalu Adblocki keelamist siin toetamaks Digi-tv.ee veebilehte.


Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 8120
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    unknown unknown
On tänanud: 132 korda
On tänatud: 182 korda

PostitusPostitas peeter3000 » 23:40, 12 Jaan 2007

see on nii kiiresti arenev ala,et tuleb netis tuhlata
ja kusagilt kindlasti leiab "huvitavaid"asju..

Kasutaja avatar
Ranno
Uudistaja
Postitusi: 6
Liitunud: 02:00, 08 Dets 2005
    unknown unknown

PostitusPostitas Ranno » 23:49, 12 Jaan 2007


Kasutaja avatar
wookie
Entusiast
Postitusi: 291
Liitunud: 03:00, 03 Juul 2006
    unknown unknown

Re: Zuum tv autos

PostitusPostitas wookie » 02:26, 13 Jaan 2007

juky kirjutas:Kas keegi on proovinud autos kasutada zuum tv digiboxi ja kuidas see on õnnestunud? Ise proovisin ja seisu ajal oli pilt nagu kulda, aga kui liikuma hakkasin kadus pilt kohe.

Huvitav oleks teada, mille tõttu pilt kadus (noh, et enne vea üles leidmist on keeruline parandada...).
Teoorias peaks DVB-T olema mõistliku kiirusega liikuva seadmega vastu võetav(saksamaa kiirtee keskel liikuvad seadmed ei kuulu mõistliku kiirusega liikuvate hulka aga noh, nemad ei saa ka FM raadiot vastu võtta pahatihti)...

Millistes oludes sa selle katse läbi viisid? Kui kaugel saatjast, kas majade vahel või lagedal väljal?
Millal täpselt kadus pilt? Kas niipea, kui auto liikuma hakkas või peale kuhugi pööramist või peale mingi kiiruse saavutamist?
Milline antenn ja kuidas paigaldatud sul hetkel vastuvõtuks kasutusel on?

P.S.
Ahjaa, milline oli seisu ajal signaalitugevus ja kvaliteet?
Digi korral ei lähe pilt "sujuvalt" kehvemaks vaid on ilus senikaua kuni vastuvõtja suudab signaalis sümboleid eristada ning kaob niipea kui seda enam ei suudeta.

P.P.S.
Kui piinata googlet sõnadega DVB-T, car, reception, antenna jne, siis saab päris huvitavaid viiteid.
Näiteks http://www.fujitsu.com/downloads/MICRO/ ... nglish.pdf

Kood: Vali kõik

OFDM front end
Due to the nature of terrestrial transmission, the front end is
the crucial component for mobile reception. The OFDM signal is
basically suitable for mobile reception. However, “signal gaps”
arise from time to time when the main signal overlaps with reflected
signals. In that event, the signal level is insufficient to allow seamless decoding, particularly as error correction takes place primarily
in the front end. An omni-directional antenna could theoretically
solve the problem, but this is physically extremely difficult to
implement. The desired characteristics could be technically
approximated by using several antennas [1].

The combination of signals from several antennas is known
as “diversity” reception. With two antennas, this process already
provides an extra 5 - 9dB for mobile receivers in the consumer sector.
In the automotive sector, meanwhile, it can reduce the error rate by
50% [4], which is of critical importance for mobile receivers. The front end modules that support diversity reception are cascaded (see Diagram
3), whereby each demodulator is connected to an antenna via the respective tuner, and the TS output is configured in such a way that
in the case of diversity cascading, the demodulated stream (DS) is
passed on to the next demodulator before Viterbi decoding and FEC (forward error correction). Both DSs on the second demodulator are
first synchronised and combined in line with a maximum ratio
combiner criterion.

See tekst teeb nagu veidi pessimistlikuks - kas siin mitte ei taheta väita, et autos DVB-T vastuvõtmiseks ei pruugi tavaline toaaparatuur sobida üldse vaid on vaja vastuvõtjat, mis oskab teha diversity't - võtta signaali vastu kahe üksteisest piisavalt kaugel paikneva antenniga, ning valida dekodeerimiseks parema (vähem vigu sisaldava) signaali...

Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 8120
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    unknown unknown
On tänanud: 132 korda
On tänatud: 182 korda

PostitusPostitas peeter3000 » 10:18, 13 Jaan 2007

http://www.spgv.com/columns/mobiledvbt.html
http://www.ampire.de/video/ANT300.htm
http://www.ampire.de/video/dvbt100.htm -sellel tüüneril on kirjutatud,et ca.200km/h
kirjuta Google otsingusse: diversity mobile dvb-t
jne..
http://video.listings.ebay.de/DVB-T-Rec ... ngItemList
seal on üks ,mis v max 250km/h-need on kõik mpeg2-saksa ja Euroopa
jaoks.reklaamis kirjutab,et odavad tüünerid "kustuvad" juba 40-50 km/h,
aga ,et see(diversity mobile dvb-t tuner) on igat senti väärt:tänu topelt tüünerile ja diversity tehnoloogiale..jne.
järelikult peab olema 2 antenni kindlasti ja ka kummagi antenni jaoks oma tüüner
Viimati muutis peeter3000, 23:11, 14 Jaan 2007, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
dvbstats
Entusiast
Postitusi: 451
Liitunud: 03:00, 01 Jaan 1970
    unknown unknown
Kontakt:

PostitusPostitas dvbstats » 11:50, 13 Jaan 2007

Väike ennustus, et kahe tuuneriga diversity võimelised H.264 autovastuvõtjad
tulevad müüki 12-18 kuu pärast ja nelja tuuneriga läheb veel aasta lisaks.
Kui niikaua oodata ei viitsi siis ehita ise või lase ehitada.
Vaja on piisavalt kiiret arvutit (2GHz?), nelja DVB-T tuunerit (ehk sobivad isegi USB omad),
nelja antenni ning sobivat tarkvara.
Tarkvara on siis selline mis häälestab kõik neli tuunerit samale sagedusele ja
võrdleb tuuneritest tulnud striimi omavahel.
Kui juba kahest tuunerist tuleb sama striim siis võime seda veavabaks pidada.
See tarkvara paistab pilti näitavale programmile tavalise DVB-T adapterina.
Linuxi all oleks seda üpris lihtne teha aga hetkel ei oska veel ükski asi seal interlaced H.264 pilti näidata.
Nii et üle jääb hetkel Windows.
Kellel huvi on kirjutage ProgDVB autorile, ehk viitsib sellise funktsiooni oma progele lisada.

Kasutaja avatar
wookie
Entusiast
Postitusi: 291
Liitunud: 03:00, 03 Juul 2006
    unknown unknown

PostitusPostitas wookie » 12:05, 13 Jaan 2007

peeter3000 kirjutas:järelikult peab olema 2 antenni kindlasti ja ka kummagi antenni jaoks oma tüüner

Mkm. Ei pea kummagi jaoks olema oma tuuner vaid ainult oma frontend ning lisaks oskus mõlemast frontendist tuleva signaaliga midagi peale hakata.

Offtopic:
Tõsi, siin on jällegi tegemist selle jabura nähtusega, milleks on ingliskeele baasil aretatud eestikeelne teaduslik sõnavara - mida me siis antud juhul tuuneri all mõtleme?
Jabur on see nähtus kahel põhjusel:
1) ühtset ingliskeelset teaduslikku sõnavara pole olemas - sõnadel on tähendus vastavalt kontekstile (volume, instance, interface, file, sample, point, patch, base, level ja minu personaalne lemmik, cell) - kuidas siis selle baasil saab üldse luua mõnd teist sõnavara?
2) ingliskeeles saab sõnu oluliselt vabamalt üksteisest tuletada kui eesti keeles.
Seega võib öelda, et inglise keel ei sobi eestikeelse teadusliku terminoloogia aluseks, mis sest, et selle kasutamine oleks nagu majanduslikel põhjustel mõistlik.
P.S. Ega ilmaasjata soomlastel iga viimase kui sedasorti terimini jaoks oma enda sõna pole...

Kasutaja avatar
wookie
Entusiast
Postitusi: 291
Liitunud: 03:00, 03 Juul 2006
    unknown unknown

PostitusPostitas wookie » 12:20, 13 Jaan 2007

dvbstats kirjutas:Vaja on piisavalt kiiret arvutit (2GHz?), nelja DVB-T tuunerit (ehk sobivad isegi USB omad),
nelja antenni ning sobivat tarkvara.
Tarkvara on siis selline mis häälestab kõik neli tuunerit samale sagedusele ja
võrdleb tuuneritest tulnud striimi omavahel.
Kui juba kahest tuunerist tuleb sama striim siis võime seda veavabaks pidada.

On see su enda idee?

Ainult üks raskus on mumeelest siinkohal. Sümbolite dekodeerimine, viterbi dekodeerimine ja FEC kontroll toimub rauas, mitte tarkvaras.
Kui raud viitsib tarkvarale raporteerida BER'i, siis viitsib aga see on ka kõik, mille alusel tarkvara teada saab, kui palju vigu streamis oli. See ei ole aga see, mida vaja.
DVB edastus toimub pakettrezhiimil. Paketid on 188 baiti pikad. On tõenäoline, et üks pakett on väikseim ühik, mille DVB kaardist tarkvaras kätte saab.
Vead aga tekkivad oluliselt madalamal tasemel, mistõttu on tõenäoline, et sellise süsteemi korral, kui vigane on ühest kaardist tulnud pakett, on vigane ka teisest tulnud. Seega on signaalide vahel vaja valida oluliselt madalamal tasemel kui seda on DVB kaardi driveri interface.

Ja isegi kui me oletame, et me kasutame kahe antenni asemel nelja, nagu sa välja pakkusid, siis kuidas kurat sa tagad nende signaalide sünkroonsuse, ehk siis, kuidas sa saad kindel olla, et pakett, mille sa saad ühest kaardist, on vahetult järgmine paketi suhtes, mille sa äsja said teisest - DVB pakettidel ei ole ju sequence numbreid küljes? Seega, milliseid pakette sa võrdled? Mis saab siis, kui nad kõik on erinevad?

Enivei, seda ülesannet tuleb kahjuks lahendada oluliselt madalamal tasemel - midagi pole sinna parata.

Kasutaja avatar
dvbstats
Entusiast
Postitusi: 451
Liitunud: 03:00, 01 Jaan 1970
    unknown unknown
Kontakt:

PostitusPostitas dvbstats » 13:31, 13 Jaan 2007

wookie kirjutas:
dvbstats kirjutas:Vaja on piisavalt kiiret arvutit (2GHz?), nelja DVB-T tuunerit (ehk sobivad isegi USB omad),
nelja antenni ning sobivat tarkvara.
Tarkvara on siis selline mis häälestab kõik neli tuunerit samale sagedusele ja
võrdleb tuuneritest tulnud striimi omavahel.
Kui juba kahest tuunerist tuleb sama striim siis võime seda veavabaks pidada.

On see su enda idee?

Enda jah aga vaevalt, et ma esimene või viimane olen kes seda mõtleb

wookie kirjutas:Ainult üks raskus on mumeelest siinkohal. Sümbolite dekodeerimine, viterbi dekodeerimine ja FEC kontroll toimub rauas, mitte tarkvaras.
Kui raud viitsib tarkvarale raporteerida BER'i, siis viitsib aga see on ka kõik, mille alusel tarkvara teada saab, kui palju vigu streamis oli. See ei ole aga see, mida vaja.
DVB edastus toimub pakettrezhiimil. Paketid on 188 baiti pikad. On tõenäoline, et üks pakett on väikseim ühik, mille DVB kaardist tarkvaras kätte saab.
Vead aga tekkivad oluliselt madalamal tasemel, mistõttu on tõenäoline, et sellise süsteemi korral, kui vigane on ühest kaardist tulnud pakett, on vigane ka teisest tulnud. Seega on signaalide vahel vaja valida oluliselt madalamal tasemel kui seda on DVB kaardi driveri interface.

Ja isegi kui me oletame, et me kasutame kahe antenni asemel nelja, nagu sa välja pakkusid, siis kuidas kurat sa tagad nende signaalide sünkroonsuse, ehk siis, kuidas sa saad kindel olla, et pakett, mille sa saad ühest kaardist, on vahetult järgmine paketi suhtes, mille sa äsja said teisest - DVB pakettidel ei ole ju sequence numbreid küljes? Seega, milliseid pakette sa võrdled? Mis saab siis, kui nad kõik on erinevad?

Enivei, seda ülesannet tuleb kahjuks lahendada oluliselt madalamal tasemel - midagi pole sinna parata.


Ma ei saa aru miks inimesed tahavad alati lihtsaid asju keeruliseks ajada.
Meil on standardne liides (DVB draiver Linuxis ja BDA Windowsis) millega suhelda ja
see mis allpool toimub pole oluline.

Võtad neli striimi ja võrdled neid, nii lihtne see ongi.
Kui kõik neli on samad siis on kohe väga hea.
Kui kolm on samad siis pole hullu.
Kui kaks on sama siis elame veel.
Kui kõik neli on erinevat siis valid selle kus on kõige vähem 00 või FF.
Viimasel juhul võid ka väljastada ainult 00'le (päis peab muidugi alles jääma).

Sünk pole ka probleem, PES'il on asi mida nimetatakse "continuity counter" ja nii
videos kui audios on timecode.
Loed igat striimi paar sekundit mällu ja võrdled.

DVB tehnilise poole kohta on netus niipalju lugeda, soovitan, saad aru kuidas asi töötab.

Kasutaja avatar
juky
Uudistaja
Postitusi: 8
Liitunud: 02:00, 12 Jaan 2007
    unknown unknown

PostitusPostitas juky » 14:25, 13 Jaan 2007

Kas mõnda nendest isenditest ei anna ümber teha, et näeks siin eestis midagi.

http://cgi.ebay.de/DVB-T-2-Tuner-Receiv ... dZViewItem

http://cgi.ebay.de/DIVERSITY-DVB-T-Tune ... dZViewItem

Kasutaja avatar
TarmoS
Entusiast
Postitusi: 132
Liitunud: 03:00, 01 Jaan 1970
    unknown unknown

PostitusPostitas TarmoS » 15:07, 13 Jaan 2007

kas digiraadiot ei reklaamitud kunagi, kui ilma häireteta vastuvõtust linnas FM-ga võrreldes. just autodes. ilmselt on probleem vertikaalses ja horisontaalses polarisatsioonis.
kahtlen, et digipilti liikuvas masinas nii lihtsalt näeb, set kehva analoogi saab võimendades veel kuidagi vaadata aga kehva digisignaali ei võimenda vaadatavaks.

Kasutaja avatar
wookie
Entusiast
Postitusi: 291
Liitunud: 03:00, 03 Juul 2006
    unknown unknown

PostitusPostitas wookie » 15:49, 13 Jaan 2007

dvbstats kirjutas:Kui kõik neli on erinevat siis valid selle kus on kõige vähem 00 või FF.
Viimasel juhul võid ka väljastada ainult 00'le (päis peab muidugi alles jääma).
Ja mis see sulle annab?
http://en.wikipedia.org/wiki/Antenna_diversity
dvbstats kirjutas:Sünk pole ka probleem, PES'il on asi mida nimetatakse "continuity counter" ja nii videos kui audios on timecode.
Ainuke mure on selles, et üks PES pakett koosneb üsna mitmest DVB paketist, mis eeldatakse saabuvat õiges järjekorras. Sama kehtib, muide, ka PSI kohta, kuid PSI'l on vähemalt CRC olemas, mis küll antud juhul suurt ei aita.
On ilmselge, et PES pakett on oluliselt liiga suur - PES paketi põhine lülitamine toimuks väga väga liiga väikese granulaarsusega, et vastata muutuvatele tingimustele, mis ilmnevad isegi linnas 50km/h liikuva auto korral. Lisaks ma kardan kurjasti, et ka DVB pakett on liiga suur...
Seega oleks nagu ikkagi vaja minna paar taset madalamale sellest, mida tarkvara ühe DVB seadme kohta näeb...
dvbstats kirjutas:DVB tehnilise poole kohta on netus niipalju lugeda, soovitan, saad aru kuidas asi töötab.

Just!

Keela Adblock

See veebileht toimib ainult reklaamirahadest.
Kui sa näed seda teksti siis sa blokeerid reklaame.
Palun kaalu Adblocki keelamist siin toetamaks Digi-tv.ee veebilehte.



Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 58 külalist