7. leht 10-st

Re: Rongid...

Postitatud: 12:56, 12 Aug 2018
Postitas satik

Re: Rongid...

Postitatud: 14:01, 16 Aug 2018
Postitas peeter3000
Rail Balticu Eestit läbiva lõigu eelprojekt on valmis. Kolmapäeval tutvustati trassi ja võimalikke tehnilisi lahendusi Pärnumaa omavalitsuste esindajatele.
Samasugused kohtumised toimuvad ka Rapla- ja Harjumaal. Lõplik projekt peab plaanide kohaselt valmima kolme aasta pärast, vahendas "Aktuaalne kaamera".
https://www.err.ee/854270/valmis-rail-b ... eelprojekt
lähirongi peatus tuleb ka Häädemeestele ja mujale Pärnumaale..
------
Rail Baltica kui hiiglaslik taristuprojekt mõjutab tugevalt Baltimaade ehitusturgu. See meelitab piirkonda suuri rahvusvahelisi ehitusettevõtteid ning võib tööjõupuuduse tõttu tuua koju välismaal töötavaid ehitajaid, leiti Arvamusfestivalil toimunud Baltimaade ehitusturu teemalises arutelus.

Samas tõdeti, et loodusvarade säästmiseks tuleb uurida materjalide taaskasutamise võimalusi ning et Tallinna–Helsingi tunnel oleks Rail Baltica loomulik pikendus.

„Oma üüratu mahu tõttu on Rail Baltica suurte rahvusvaheliste ehitusettevõtete huviorbiidis – seda peamiselt Euroopa suunalt, kuid võib-olla isegi Hiinast, kuna nad on taristuprojektide vallas väga aktiivsed. Ka viimasel ajal toimunud Eesti ehitussektori ettevõtete ostud võivad olla osa välisfirmade valmistumisest. Küsimus on selles, mida saavad projektist kohalikud, Balti ettevõtted ning mida teised,“ ütles AS-i Merko Ehitus Eesti kvaliteediosakonna juhataja Eneli Liisma vestlusringis, mille organiseeris ehitusmaterjalide tootja Sakret.

Liisma sõnul huvitavad Eesti ettevõtteid praegu pinnasetööd, milleks on kaardistatud karjääre ning valmistatud ette logistika. Kuid signaalsüsteemide ehitamine ja teised spetsiifilisemad tööd võivad olla Euroopa suurettevõtete rida ning küsimus on, kuidas kohalikud ettevõtted saavad nendega teha koostööd.
Sakret OÜ müügijuht Rene Vinkler märkis, et tuleb avada palju uusi karjääre, et katta Rail Baltica vajadus liiva, paekivi ja teiste materjalide järele. „Teeb murelikuks, et uute karjääride avamisega kulutame oma loodusvarasid ning seetõttu tuleks materjale, eriti puitu ja betooni, taaskasutada.“

Eestis on selles vallas vähe kogemusi, kuid Lääne-Euroopas materjale taaskasutatakse ning vestlusringis osalenute sõnul peaksime neid võimalusi uurima ning vaatama, et materjalid oleks ühtlaste omaduste ja kvaliteediga.

Läti Vabariigi suursaadik Eestis Raimonds Jansons ütles, et Rail Baltica on juba käivitunud, reaalne projekt koos oma hangete ja ettevalmistustega. „See ei ole ainuüksi kiirraudtee, see on uus majanduskoridor, mis pakub suurepäraseid võimalusi.“

Samas tähendab see tööturu jaoks tõsist küsimust, kui projekt nõuab elluviimiseks 13 000 ehitajat. Osalejad leidsid, et kiirraudtee rajamine võib olla hea ajend, et töötajad tuleksid tagasi Soomest, Ühendkuningriigist ja teistest riikidest.

Kui moderaator, Sakret OÜ tegevjuht Kaspars Pacēvičs tõstatas Tallinna ja Helsingi vahele kavandatava tunneli teema, märkis suursaadik Jansons, et tunnel oleks Rail Baltica loomulik jätk, kuna see avab terve transpordikoridori Soomele ning paratamatult ehitatakse see varem või hiljem valmis.
http://www.logistikauudised.ee/uudised/ ... agasi-tuua

Re: Rongid...

Postitatud: 11:38, 21 Okt 2018
Postitas peeter3000
Soomes sõlmiti leping kaubavedudeks Kasahstaniga.
Kouvola- Peterb-Moskva jne. ka kuni Hiinani.
Praegu käib rong sama teed pidi Hiinani, näiteks viiakse sinna Soomest saemateriali 800m pika 41 konteineri-rongiga, 14 päevaga. See on kiirem kui laevaga.
Pilt
https://yle.fi/uutiset/3-10459075

Re: Rongid...

Postitatud: 12:55, 16 Dets 2018
Postitas peeter3000

Re: Rongid...

Postitatud: 14:08, 16 Dets 2018
Postitas 0000
Olen aastaid tagasi sõitnud kiirrongiga Shanghaist Pekingisse:
https://www.seat61.com/beijing-to-shanghai-by-train.htm
Rong sõitis kiirusega 300 km/h
See meenus, kui peeter3000 paar postitust tagas posti lugesin. Plididl on Shanghai ja Peking ka peal :)

Hiljuti oli vist Emori vmt. firma helistas mulle ja tegid põhjaliku küsitluse rongide ja busside teemal. Küsiti, kui tihti ma sõidan, kuhu sõidan jne.

Re: Rongid...

Postitatud: 14:21, 16 Dets 2018
Postitas peeter3000
Mul õnnestus veel vene raha eest (125.- rubla, 1989a) sõita 1piletiga Leningrad- Pariis.
Leedu-Poola piiril vahetati nn rattaid, laiemad sõitsid ära ja kitsamad asemele..1 tund seisime

Re: Rongid...

Postitatud: 12:32, 07 Jaan 2019
Postitas peeter3000
Traficom ei toistaiseksi ole antanut VR Groupille lupaa käyttää Sr3-vetureita matkustajajunien vedossa. Automaattinen kulunvalvontajärjestelmä ei ole toiminut suomalaisessa rataympäristössä odotetusti
Suomen rautatiehistorian kalleimmassa, yli 300 miljoonan euron veturikaupassa 2013 ostettuja Sr3-sähkövetureita ei saa käyttää matkustajajunien vetämiseen niiden kulunvalvontajärjestelmässä havaittujen puutteiden vuoksi.

Saksalaisen Siemensin valmistamien Vectron-vetureiden automaattinen kulunvalvontajärjestelmä ei ole toiminut suomalaisessa rataympäristössä odotetusti, vaan se tekee epäsäännöllisesti odottamattomia hätäjarrutuksia. Vika on niin vaikea, että se on estänyt uusien vetureiden suunnitellun käytön matkustajaliikenteessä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005957244.html

Re: Rongid...

Postitatud: 10:07, 07 Veebr 2019
Postitas rootsikunn
Vanametall

Re: Rongid...

Postitatud: 12:52, 07 Veebr 2019
Postitas rait01
vanametall tuleb !!!!
https://youtu.be/CN9Hja208XI

Re: Rongid...

Postitatud: 07:08, 12 Mär 2019
Postitas Bushido
Eesti Raudtee arendusjuht Arthur Raichmann: „Esimesele küsimusele (kui suureks hinnatakse reisijate huvi) vastamiseks on kokku lepitud Lõuna-Eesti omavalitsusjuhtidega, et need korraldavad uuringu, mis peaks selgitama välja nõudluse siinpool piiri, ja suhtlevad ka oma Läti ametivendadega. Kiievi rong kõlab küll atraktiivselt, kuid lõviosa Lõuna-Eesti reisijaid piirdub Riiaga, mõned ehk sõidavad ka Vilniusse. Tehnilise poole pealt vaadatuna võiks reisirong Tartust Riiga jõuda viie tunniga, palju sõltub sellest, kui mitu peatust tehakse ja kas piiril peab teise rongi ümber istuma. Autosõiduga võrreldes ei saa kiiremini, küll aga mugavalt, eriti kui mõelda Riia lennujaama minekule. Kus sa selle auto ikka paned? Ukraina Raudtee, kelle rongiliini pikendamisest jutt käib, on asjaga päri. Kõige keerulisem osa on Riiast edasi. Meie initsiatiiv oli liini pikendada, kuid Läti poolele jääb Riia–Valga ots, ja nemad küsivad, kas on nii palju reisijaid, et see ära katta. Rahvusvaheliste liinide puhul on põhimõte, et igaüks kannab oma poole kulud. Läti peaks tooma need vagunid Eesti piirile. Kui Eesti ütleb, et Tartusse on 20 reisijat, on see lätlastele kulukas. Kulul on kaks poolt. Üks on infrastruktuuri kasutamine, teine veduriteenus. Ainuüksi infrastruktuuri kasutamine Läti poolel maksab reisirongi puhul seitse eurot kilomeeter, Riia–Valga lõik on umbes 170 kilomeetrit – aasta peale räägime sadadest tuhandetest eurodest. Liini pikendamine Tallinnani ei tundu mõistlik, sest bussiliiklus on tihe. Tartu–Riia rong võiks sõita kommertsalustel. Esimene vaade on, et tuleks peale maksta. Optimistid ütlevad, et äkki paari-kolme aasta pärast tuleb omadega nulli. Äkki ikkagi oleks mõistlik luua need tingimused ja reisijad tulevad järele. Kui eeldusi ei loo, ei ole ka liikumisvõimalusi. Tartu näiteks vaatab, et Lätist on päris suur turistide voog, lasterühmadki käivad Ahhaas. Kord nädalas sõitev rong ei ole piisav, aga juba aprillis hakkabki Kiievi rong Riiga sõitma kolmel korral nädalas. Jaanipäevaks piletimüük kindlasti veel ei alga ja tõenäoliselt ei pikene liin Tartuni enne suve lõppu. Oleme kõnelusi pidanud ka reisirongiliikluse taasavamise üle Tartust Venemaale. Initsiatiiv tuli Vene poolelt, neil on reisirongiliin Peterburi–Pihkva ja see rong seisab Pihkvas kuus tundi. Nad tulid ideega, et rong jõuaks Koidulas ära käia, meile tundus see hea mõte. Küsimus on jällegi selles, kui palju oleks huvilisi. On mõlemad võimalused: reisijad istuvad Koidulas ümber, aga võibolla sõidaks Vene koosseis ka Tartusse. Sõiduaja poolest saaks Peterburisse rongiga Pihkva kaudu kiiremini kui Tallinnas ümber istudes. Sama kehtib Moskva rongiliini kohta, mille Pihkvast Tartuni pikendamine on ka Vene poolega jutuks olnud. Keegi pole tähtaega püstitanud, et juuni, juuli, august või oktoober, peaasi, et teoks saab. Tundub nagu mõistlik idee, ja kui tundub mõistlik, miks ei võiks seda realiseerida.“
https://tartu.postimees.ee/6542777/eest ... ks-osutuda

Re: Rongid...

Postitatud: 09:11, 13 Mär 2019
Postitas peeter3000
Plaani kohaselt liigub Rail Baltica raudteerööbastel maksimumkiirusel kuni 120 km/h igas tunnis 2-3 kaubarongi, rongide arv varieerub raudteelõiguti. Rongide hinnanguline teljekoormus on seejuures kuni 25 tonni ja pikkus kuni 1050 meetrit. Kaubaveo hõlbustamiseks Rail Baltica trassil luuakse kolm suuremamõõdulist multimodaalset kaubaterminali - Eestis Muugale, Lätis Salaspilsi ning Leedus Palemonasesse.
Kava kohaselt saab kuni 80% Rail Baltica trassil liikuvates kaubarongidest olema multimodaalset tüüpi. See tähendab, et transporditavat kaupa saab hõlpsalt liigutada maanteedelt raudteele, vähendades oluliselt õhu saastumist ja liiklusummikuid. Lisaks tekib võimalus suurendada märgatavalt üldist liiklusohutust.

https://www.logistikauudised.ee/uudised ... rda-paevas

Re: Rongid...

Postitatud: 11:23, 13 Mär 2019
Postitas satik
Vahelduseks märjale unenäole RB graafikust ja täituvusest...
Kohus otsustas: valitsus peab kodanikeühendustele avaldama Rail Balticu teemalise salastatud protokolli
https://www.delfi.ee/news/paevauudised/ ... d=85581805

"Valitsus soovis, et kohtu poolt ministeeriumidelt välja nõutud dokumendid jääksid kaebajatele saladuseks ning kaebajad ning nende advokaadid eemaldatakse kohtuistungilt.

Kohus sellega ei nõustunud ja käskis valitsusel dokumendid protsessi osapooltele kättesaadavaks teha. Avalikkuse jaoks kehtib juurdepääsupiirang kuni 29. maini."

Re: Rongid...

Postitatud: 14:59, 02 Nov 2019
Postitas peeter3000
Tänavu jaanuaris alanud Riisipere-Turba raudteelõik on valmis ning 8. detsembril alustavad Elroni elektrirongid kuuel kilomeetril ka regulaarset liiklust.
Keskkonnamõjude hindamine (KMH) õnnestus läbi viia väga kiiresti, juulis 2018 ehk kümme kuud peale hindamise algatamist tunnistati KMH lõpparuanne vastavaks. Veebruaris 2018 algatasime riigihanke raudtee projekteerija leidmiseks, raudtee projektid valmisid oktoobris 2018 ning raudtee ehitusload väljastati detsembris
https://www.err.ee/998874/turba-rongid- ... detsembris

eile pidin sõitma elroni 1323 rongiga, igatahes üks telg viskas päris kõvasti, mina vahetaks kohe välja

Re: Rongid...

Postitatud: 14:10, 09 Nov 2019
Postitas peeter3000

Re: Rongid...

Postitatud: 10:41, 17 Nov 2019
Postitas satik