Rongid...

Siin räägitakse seda mis sülg suhu toob
Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 8110
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    Windows 10 Firefox
On tänanud: 132 korda
On tänatud: 180 korda

Re: Rongid...

PostitusPostitas peeter3000 » 10:15, 23 Aug 2022

2024 aasta uued rongid toodab Elronile Tšehhi ettevõte Škoda Transportation as.

"Škoda toodab esialgu kuus kahesüsteemset elektrirongi, mis hakkavad plaanide kohaselt sõitma Tallinna-Tartu elektrifitseeritud raudteelõigul," sõnas Luhthein.

Rongid lähevad maksma 56,2 miljonit eurot, seejuures sõlmiti leping optsiooniga tellida samadel tingimustel veel 10 rongi.

"Elron reisirongiliikluse teenusepakkujana näeb juba pikemat aega, et vajadus täiendavate rongide järele on möödapääsmatu. Kohe, kui valitsus on rahastusotsuse optsiooni rakendamiseks teinud, oleme meie Elronis valmis alustama järgmise kümne rongi tellimise planeerimist," sõnas Luhthein.

Perspektiivis hakkavad täiendavad 10 rongi reisijaid teenindama aastast 2026, mil elektrifitseeritakse Tallinna-Narva raudteelõik.

Uued rongid mahutavad oluliselt rohkem reisijaid

"Praeguste rongidega võrreldes on tulevased rongid pikemad ja sellest tulenevalt mahutavad ka rohkem reisijaid. Uute rongide koosseisu pikkus tuleb 83,18 meetrit," kirjeldas Luhthein saabuvaid ronge.

Lisaks tõi Luhthein välja, et uutes rongides on oluliselt rohkem istekohti, mis võimaldab teenindada üha kasvavat rongireisijate arvu - uutes rongides saab olema 236 istekohta.

Luhtheina sõnul ollakse uute rongide projektiga täpselt poole peal ning rongide ehitus on täies hoos.

"Ühe rongi valmimine võtab aega umbes 9 kuud. Samas sõltub ehitusprotsess ka sellest, kas tegu on tellitud partii esimese rongiga või juba järgmistega. Esimese rongi puhul on erinevaid teste ja kontrolle rohkem ning aega kulub seega kauem. Järgmiste rongide ehitamine läheb veidi kiiremini," selgitas Luhthein rongide ehitamise protsessi.

Elroni statistika näitab, et elektrirongide töökindlus on oluliselt parem kui diisel-elektrilistel rongidel. Elektrirongide kilomeetrikulu võrreldes diiselrongidega on seni olnud pea poole võrra väiksem.

Uutesse rongidesse tulevad nummerdatud istekohad ja söögi-joogiala

Luhtheina sõnul on uute rongide ehitamisel arvestatud reisijate senise tagasisidega.

"Uute rongide istekohad on kõik nummerdatud, seega on reisijal võimalik juba rongipiletit kodulehelt ostes endale meelepärane istekoht valida ning rongi sisenedes muretult enda kohale istuda. Istmete valikul said reisijad kaasa rääkida ja näidiseid proovides tagasisidet anda. Siinkohal saamegi reisijaid rõõmustada, et uutesse rongidesse tulevad reisijate valitud istmed," selgitas Luhthein uuendusi rongides.

Uutes rongides saab olema ka söögi-joogiala. "Ka rattakohti saab olema mõnevõrra rohkem ning praegune C-ala hajutatakse nö kogu rongi ulatuses laiali, mis tähendab, et lapsevankrite ja ratastoolidega reisijad saavad siseneda erinevatest ustest, mis kindlasti pakub varasemast rohkem mugavust ja ligipääsetavust," ütles Luhthein. T

Eesti Liinirongid AS on kaubamärgi Elron all tegutsev riigile kuuluv ettevõte, mis pakub rongidega reisiteenust kõigil Eesti rongiliinidel.
https://www.err.ee/1608692815/elron-202 ... poole-peal
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922

Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 8110
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    Windows 10 Firefox
On tänanud: 132 korda
On tänatud: 180 korda

Re: Rongid...

PostitusPostitas peeter3000 » 20:02, 04 Okt 2022

ERR
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi asekantsler Ahti Kuningas tunnistas, et 2030. aastaks on tehtav raudteeühendus Pärnu ja Tallinna vahel, kuid Lätini viivast Rail Balticust räägitakse juba ajaraamis pärast 2030. aastat.

Veel kaks aastat tagasi kinnitas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, et 2026. aastaks suudetakse Rail Balticu trass valmis ehitada. Läinud aastal tuli Berliini ja Pariisi tänavate jaoks soetatud kübarad ja kingad siiski keldrisse viia. Siis tunnistati, et see varem seatud siht pole realistlik ning rongiga saab Euroopasse hiljemalt 2030. aastal.

Septembri keskel riigikogu majanduskomisjoni ees esinedes tõdes majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi asekantsler Ahti Kuningas, et 2029. või 2030. aastaks oleks tehtav Ülemiste-Pärnu ühendus, mille arendamine on praeguseks kõige kaugemale jõudnud.

"Keerulisemad on Muuga ning Pärnust lõunapool olev ühendus. Lätiga nähakse pigem ajaraami 2030 pluss aastad," sõnas Kuningas.

Ka majandus- ja taristuminister Riina Sikkut tunnistas probleeme. Ta juhtis tähelepanu juba varem kerkinud murele, et Hispaania projekteerimisfirma IDOM ei tule oma töödega toime.

"Ei saa välistada võimalust, et 2030. aasta tähtaega tuleb samuti edasi lükata," sõnas Sikkut.

Probleemid projekteerijaga hakkasid välja paistma koroonakriisi alguses. Toona väitis ettevõte, et tarvilikud spetsialistid ei saa piirangute tõttu Eestisse tulla. Aga viiruse taandudes hädad ei kadunud.

Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Anvar Salomets ütles, et tänavu saadi hoog sisse ökoduktide ja viaduktide projekteerimisega.

"Nüüd teine pool, mis puudutab Rail Baltica põhitrassi, ehk raudteed ennast, siis seal oodatud läbimurret jätkuvalt ei ole," tõdes Salomets.

Kaalutakse võimalust eelprojektiga ehitushankesse minna

Hispaanlastega sõlmis lepingu kolme Balti riigi ühisettevõte RB Rail. Seega tehakse ka otsused, kuidas edasi, ühisfirma peakontoris Riias.

"Täna paistab ikkagi sedamoodi, et tuleb hakata sellest pirukast neid tükke kuidagi lihtsamaks tegema. Kas see lihtsamaks tegemine tähendab, et tellitakse vähem töid või üldse mingisugune osa töid jäetakse tellimata, neid otsuseid täna vormistatakse," sõnas Salomets.

"Tööprojekti asemel saab tellida põhiprojekti või põhiprojekti asemel koguni eelprojekti, sest Eesti Vabariigi õigusruumis on võimalik juba eelprojektiga ehitusluba taotleda," lisas ta.

See tähendaks, et täpsem projekteerimine jääks juba mõne teise ettevõtte teha. Omaette küsimus on, mida venitava lepingupartneri endaga pihta hakata.

"Meie täna jätkuvalt oleme seda sõnumit sinna [ühisettevõttesse - toim] kandnud, et tuleb kett lühemaks teha. Tuleb lepingulisi instrumente kasutada. Seal on siis vastavad trahvid hilinemiste eest. Ja tuua sedakaudu tasakaalupunkti tellijale õiges suunas tagasi," rääkis Salomets.

Ebakindlust lisavad Lõuna-Pärnumaa planeering ja küsimärgid rahatabelis

Samas märkis Salomets, et jupphaaval laekuvad ka raudtee põhitrassi projektid ja siin-seal saab edasi minna maade omandamisega. See omakorda tähendab, et osade lõikude valmimine 2030. aastaks on kindlam.

"Teatud lõikudega on vähemkindlam, kuna eeldusi on lihtsalt rohkem. Lõunapoolne ots on seotud maakonnaplaneeringu uuendamisega, mis tekitab pikema ajalise lõtku. Ehk siis kindlas kõneviisis selles osas ei saa rääkida," sõnas Salomets.

Ta lisas, et raudtee 2030. aastaks valmimine ei pruugi siiski jääda tehnilise võimekuse taha. Nimelt on hulk küsimärke seotud ka rahastamisega. Kuna projekt on venima läinud, ei saa seda 2027. aastaga lõppevast eelarveperioodist finantseerida. Seda, millised rahakraanid on Euroopal 2028. aastal, ei tea veel keegi.

"Senine kogemus on, et see horisont hakkab selginema aasta-poolteist enne finantsperioodi algust," ütles Salomets.

Raudtee toimimise mõttes pole selles, kui Pärnu ja Tallinna vaheline raudteetrass esimesena avatakse, midagi halba, lisas Salomets.

"Tehnoloogiliselt on see isegi eelistatum variant," sõnas ta. "Tavapäraselt keegi 900 kilomeetrit korraga kasutusse ei anna. Jupikaupa kasutusse võtta pole midagi enneolematut ja tavaliselt nii tehaksegi."

Toimetaja: Urmet Kook
https://www.err.ee/1608738205/rongireis ... -tulevikku
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922

Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 8110
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    Windows 10 Firefox
On tänanud: 132 korda
On tänatud: 180 korda

Re: Rongid...

PostitusPostitas peeter3000 » 22:14, 15 Okt 2022

https://www.rbestonia.ee/suur-intervjuu ... hendamine/
2023. aasta on selles osas märgilise tähtsusega, et siis tuleme välja ka esimeste põhitrassi ehituslõikudega. Kuigi see on küll veel peamiselt lansseerimise aasta ja praktikas ehk väga palju ehitada ei jõua, siis lepinguid saame juba sõlmida ning nende mahud on suured.

Plaanime järgmisel aastal välja ehitada paarkümmend kilomeetrit põhitrassi ja see tähendab pirukast üsna suurt tükki. Ka rajatiste ehitamist, mille hulka kuuluvad näiteks viaduktid ja ökoduktid, jagub veel kaheks aastaks, mis kokku teeb üle saja miljoni euro kolme aasta portfellis.
---
Esimese etapi põhitrassi hanked tulevad välja selle aasta lõpus, et kevadise ehitushooaja alguses saaks hakata ehituslepinguid sõlmida. Üks etapp algab Ülemistest Rae valla suunas ja teine liigub Harju-Rapla maakonna piirist Kohilast mööda, mõlemad on umbes kümne kilomeetri pikkused. Vahepealseid etappe teeme järgmistel aastatel.

Spoiler!
Pilt


Ülemiste veeremidepoo asub Rail Baltica Ülemiste terminalist Kangru alevikuni kulgeval trassilõigul ning on Eesti territooriumil kulgeva Rail Baltica raudteetrassi infrastruktuuri oluline ja lahutamatu osa. Veeremidepoo piirkonnas pole suuri metsaalasid või põllumajanduslikke piirkondi, samuti ei jää raudtee mõjupiirkonda Natura 2000 alasid.

Veeremidepoo on ette nähtud RB 1435 mm rööpmelaiusel liikuva, reisijateveoks mõeldud veeremi teenindamiseks (rongikoosseisude remont ja hooldus). Depoos on 8 raudteeharu, teenindusplatvormid ja depoohoone.
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922

Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 8110
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    Windows 10 Firefox
On tänanud: 132 korda
On tänatud: 180 korda

Re: Rongid...

PostitusPostitas peeter3000 » 21:21, 13 Dets 2022

Kui ettevõte LTG Link kaks nädalat tagasi teatas, et 11. detsembrist pääseb rongiga iga päev Vilniusest Varssavisse ja Krakówisse, võeti uudis vastu elevusega. Tõsi küll, tee peal tuleb ümber istuda, ent leedulaste soov Poolasse sõita on suur. Inimesi ei heidutanud ka pikk teekond: sõiduplaani järgi sõidetakse Varssavisse üheksa ja Krakówisse ligi 12 tundi. Osale reisidele, sealhulgas 26. ja 27. detsembriks, on kõik piletid juba läbi müüdud.
https://epl.delfi.ee/artikkel/120113680 ... ksab-pilet
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922

Keela Adblock

See veebileht toimib ainult reklaamirahadest.
Kui sa näed seda teksti siis sa blokeerid reklaame.
Palun kaalu Adblocki keelamist siin toetamaks Digi-tv.ee veebilehte.


Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 8110
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    Windows 10 Firefox
On tänanud: 132 korda
On tänatud: 180 korda

Re: Rongid...

PostitusPostitas peeter3000 » 21:24, 04 Jaan 2023

„Kui kõik plaani järgi läheb, saame juba selle aasta sügisel alustada Rail Baltica põhitrassi ehitamisega ka Harju maakonnas, kus ehitaja peab asuma lahendama Ülemiste terminali juurest algavat trassiosa. Kindlasti tahame alanud aastal kuulutada välja veel vähemalt paar põhitrassi lõikude ehitushanget,“ selgitas Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Anvar Salomets.

Rail Baltic Estonia juhi sõnul võiks eelduslikult käesoleval aastal veel ehitushankeni jõuda ligikaudu 30 kilomeetrit Rail Baltica põhitrassist. See tähendaks, et 2024. aasta esimeseks pooleks oleks ehituses juba ligikaudu 40 kilomeetrit Rail Baltica raudteest.
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922

Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 8110
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    Windows 10 Firefox
On tänanud: 132 korda
On tänatud: 180 korda

Re: Rongid...

PostitusPostitas peeter3000 » 20:29, 12 Mai 2023

Haapsalu raudteed siis esialgu ei tule

RRF Turba-Rohuküla raudtee rajamine lõigus Turba - Risti välja arvamine -34milj€
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922

Kasutaja avatar
jbl123
DigiTVfänn
Postitusi: 564
Liitunud: 22:21, 04 Mär 2022
    Macintosh Safari
On tänanud: 130 korda
On tänatud: 13 korda

Re: Rongid...

PostitusPostitas jbl123 » 22:16, 19 Mai 2023

Elroni rongides saab tasuta Geeniust lugeda
https://geenius.ee/rubriik/uudis/elroni ... st-lugeda/
DAB+ peab tulema FM asemele. Soola sisse oma FM raadio. ERR SD kanalid kinni panna DVB-T

Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 8110
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    Windows 10 Firefox
On tänanud: 132 korda
On tänatud: 180 korda

Re: Rongid...

PostitusPostitas peeter3000 » 18:47, 08 Okt 2023

Pilt
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922

Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 8110
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    Windows 10 Firefox
On tänanud: 132 korda
On tänatud: 180 korda

Re: Rongid...

PostitusPostitas peeter3000 » 13:44, 18 Okt 2023

Taotlusvoorust nüüd saadud vahenditega ehitatakse Eestis ligikaudu 22 kilomeetrit Rail Baltica põhitrassi. Raudtee muldkehad ehitatakse kokku kolmel lõigul: Loone-Alu trassil 7,2 kilomeetri ulatuses, Ülemiste-Soodevahe trassil 4,8 kilomeetri ulatuses ning Harju- ja Raplamaa piirilt kuni Looneni 9,4 kilomeetri ulatuses. Kõikide mainitud lõikude ehitushanked on tänaseks välja kuulutatud. Ehitustööd neil lõikudel valmivad hiljemalt 2027. aastal.

Lisaks muldkehale ehitatakse valmis ka raudtee aluskonstruktsioonid, viaduktid, ökoduktid, juurdepääsuteed ja kergliiklustunnel, samuti üle nelja kilomeetri ulatuses müratõkkeseinu.

„Põhitrassi ehitamiseks praegu saadud 230 miljonit eurot ületab teede ehituse aastase mahu, toetab ehitusturgu ja annab võimalusi Eesti taristuettevõtetele."
https://arileht.delfi.ee/artikkel/12024 ... onit-eurot
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922

Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 8110
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    Windows 10 Firefox
On tänanud: 132 korda
On tänatud: 180 korda

Re: Rongid...

PostitusPostitas peeter3000 » 10:58, 23 Okt 2023

Eksperdid valisid Rail Balticu Lõuna-Pärnumaa lõigus välja vähimate mõjudega trassi, teatas regionaal- ja põllumajandusministeerium.

Pilt

https://www.err.ee/1609141618/rail-balt ... dega-trass
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922

Kasutaja avatar
jbl123
DigiTVfänn
Postitusi: 564
Liitunud: 22:21, 04 Mär 2022
    Macintosh Safari
On tänanud: 130 korda
On tänatud: 13 korda

Re: Rongid...

PostitusPostitas jbl123 » 23:16, 02 Nov 2023

https://www.err.ee/1609152694/tartu-rii ... sel-aastal
Tartu-Riia rongiliin avatakse järgmisel aastal
DAB+ peab tulema FM asemele. Soola sisse oma FM raadio. ERR SD kanalid kinni panna DVB-T

rootsikunn
Digivanake
Postitusi: 1300
Liitunud: 03:00, 01 Jaan 1970
    Windows 10 Chrome
On tänanud: 15 korda
On tänatud: 202 korda

Re: Rongid...

PostitusPostitas rootsikunn » 19:17, 25 Dets 2023

Elron paigaldab uuel aastal rongidesse 5G ruuterid.
Pilt
https://www.err.ee/1609204471/elron-pai ... g-ruuterid

Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 8110
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    Windows 10 Firefox
On tänanud: 132 korda
On tänatud: 180 korda

Re: Rongid...

PostitusPostitas peeter3000 » 09:11, 02 Mär 2024

vaatasin, Tapa-Tartu vahel juba päris hoogsalt töö käib, isegi mõned elektri-postid juba püsti, üldiselt 10t betoonjalgade panek käib ja kohati lõigatakse kurvid otsemaks..
----
Elron
100 aastat tagasi, 20. septembril 1924 kell 11.15 väljus Balti jaamast avasõidule mootorvagunist ja kolmest järelvagunist koosnev Baltimaade esimene elektrirong. Tallinna – Pääsküla vahel avatud 11 kilomeetri pikkusel elektriraudteel oli esialgu kaks vahepeatust – Järvel ja Nõmmel. Sada aastat hiljem saab Eestis reisijateveoks kasutatavat elektriraudteed arvestada kolmekohalise numbriga ja see saab juubeliaastal Tartu suunal veel lisa. Keskkonnateadlikus maailmas tundub elektriraudtee tulevik pilvitu, seepärast lisanduvad lähiaastatel Eesti raudteedele täiendavalt just 16 elektrirongi.
100 aasta möödumist elektriraudtee kasutuselevõtust ja Elroni juubeliaasta algust tähistame postmargi „Elektriraudtee 100“ avaldamisega. Margiplokk koosneb kolmest margist, millel on kujutatud Eesti esimene elektrirong (mootorvagun nr 1), 1970. aastatel elektriraudteele tulnud ER1-tüüpi elektrirong ja 2013. aastal liinile tulnud Stadler Flirt rong.
5. märtsil 2024 kell 12.20 esitleme koos Omnivaga Tallinnas Pääsküla depoos (Vabaduse pst 176) postmarki "Elektriraudtee 100". Elroni depoosse saab ka Balti jaamast kell 11.55 väljuva erirongiga.

https://elron.ee/elronist/kampaania/tul ... XAg0bxVzbw
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922

Keela Adblock

See veebileht toimib ainult reklaamirahadest.
Kui sa näed seda teksti siis sa blokeerid reklaame.
Palun kaalu Adblocki keelamist siin toetamaks Digi-tv.ee veebilehte.



Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 14 külalist