Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Siin räägitakse seda mis sülg suhu toob
Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 8075
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    Windows 10 Firefox
On tänanud: 132 korda
On tänatud: 161 korda

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

PostitusPostitas peeter3000 » 16:00, 01 Apr 2018

keda huvitab Norra, Norra teed ja Leaf elektriauto, siis siin otseülekanne:

Nissan Leaf #Rapidgate test part 2
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922

Kasutaja avatar
satik
Moderaator
Postitusi: 3575
Liitunud: 02:00, 25 Veebr 2007
Asukoht: siin seal
    Macintosh Safari
On tänanud: 67 korda
On tänatud: 100 korda

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

PostitusPostitas satik » 17:25, 01 Apr 2018

Isesõitvatest autodest sobib siia ka kirjutada.
FB:
Sven Soiver
31. märts kell 14:54 ·
"Mõni nädalavahetus kohe läheb metsa. Tahtsin minna trenni, aga avastasin et mu trennikott oli jäänud mu isesõitvasse autosse ja kuna ma polnud teinud üht keelavat linnukest auto äpi’s, oli auto läinud iseseisvalt renditööd tegema ning uitas nüüd kellegagi kuskil Läänemaal. Koos mu trenniasjadega. Egas midagi, leidsin varuasjad ning tellisin Alibabalt rendiauto (tuli kiiresti, ikkagi maailma suurim autoomanik pärast Google äraostmist). Istusin sisse, sisestasin oma kaardi - ja auto teatas, et valitsuselt mulle selleks kuuks eraldatud teekasutuslimiidi jäägist ei piisa sihtkohta jõudmiseks. Igal inimesel on ju teatud arv kilomeetreid, mida linnas eraautos sõita tohib (see jaguneb veel keerulise valemiga tipptundideks, kahekesi sõitmiseks jne). Muidugi oleks võinud kasutada ka oma firma kliendiprofiili kus oli kilomeetreid järgi, aga ei julgenud, sest ma olin juba saanud maksuametilt hoiatuse eelmisel kuul, sest suutsin teha korraga kaks pattu - sõitsin oma isiklikku autot pesema firmale ostetud teekasutusaktsiisi eest ning kasutasin pesulas firmale ostetud kuist veekasutuslimiiti (novembris oli see sealjuures päris kallis, sest Hiinas oli põud ja nad ostsid WTO kaudu riikide vahel jagatavast veelimiidi kogusest suurema osa ära). Aga tagasi mu trenni juurde. Pidin seega kasutama ühistransporti, aga siis selgus, et see ei sõida üldse, sest isesõitvaid busse juhtiv server oli lolliks läinud või taas ära häkerdatud ning kõik Tallinna bussid olid öösel kell 3 hakanud sõitma kuhugi ära. Kuhu, seda polevat veel kindlaks tehtud, aga bussikolonn olevat hetkel kuskil Poola kandis ja kihutavat raugematu hooga lõuna poole."

Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 8075
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    Windows 10 Firefox
On tänanud: 132 korda
On tänatud: 161 korda

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

PostitusPostitas peeter3000 » 11:27, 02 Apr 2018

arvatavalt üks 1 aprilli nali
Hartusvouri WRC teatas oma Twitteri kontol, et ametlikult on kinnitatud Tesla esimese elektriralliauto testimine kruusateedel juuli lõpus toimuval Soome rallil Ouninpohjas.

Tesla RC eWRC mudel peaks lõplikult valmima 2022. aasta hooajaks.


see siis err lehelt, mis vast kohe ka ära kustutatakse, kuna täna 2 aprill
https://sport.err.ee/693438/soome-ralli ... ralliautot
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922

Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 8075
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    Windows 10 Firefox
On tänanud: 132 korda
On tänatud: 161 korda

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

PostitusPostitas peeter3000 » 19:09, 12 Apr 2018

Rootsis avati teelõik millel saab sõites laadida elektriautot.
eRoad Arlanda.
2km.
Laadimisrööbas keset teed.

https://eroadarlanda.se/
https://yle.fi/uutiset/3-10157546
Pilt
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922

Keela Adblock

See veebileht toimib ainult reklaamirahadest.
Kui sa näed seda teksti siis sa blokeerid reklaame.
Palun kaalu Adblocki keelamist siin toetamaks Digi-tv.ee veebilehte.


Bushido
Digivanake
Postitusi: 1058
Liitunud: 13:23, 11 Mai 2009
    Windows 10 Chrome
On tänanud: 5 korda
On tänatud: 2 korda

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

PostitusPostitas Bushido » 22:23, 16 Apr 2018

Volvo kuulutas välja peamiselt linnades tegutsemiseks mõeldud 16-tonnise elektrilise veoki FL Electric, mida hakatakse Euroopas valmistama ja müüma millalgi järgmisel aastal. elektriauto tuleb kahe kuni kuue liitiumioonakuga, võimsuses 100 - 300 kWh. Kuue akuga suudab veok läbida ligemale 300 km. Kiirlaadijaga on võimalik akud täis laadida ühe kuni kahe tunniga. Tavalise laadimise puhul (ja kuue akuga) kestab see umbes 10 tundi. Veok on väga vaikne. Esimesed kaks FL Electric veokit alustavat oma teenistust Rootsis, Göteborgis, kus neid hakkab kasutama kohalik prügi kogumise firma.
https://twitter.com/VolvoTrucks/status/ ... 5480477697

Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 8075
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    Windows 10 Firefox
On tänanud: 132 korda
On tänatud: 161 korda

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

PostitusPostitas peeter3000 » 07:18, 17 Apr 2018

veokite teetasu:

I kvartalis tasuti Eesti sõidukite eest 5,33 miljonit eurot ja pilet soetati 69 000 korral. Välisriigi sõidukite eest tasuti 1,45 miljonit eurot ja soetati 93 000 piletit. Välisriigi sõidukitest on kõige rohkem tasutud Poola sõidukite eest 410 000 eurot (36% välisriigi sõidukitele soetatud piletitest). Järgnevad Läti 400 000 euroga (23% piletitest), Leedu 335 000 euroga (18% piletitest) ja Venemaa 145 000 eurot (12% piletitest).
Hinnanguliselt jäi esimeses kvartalis tasumata kokku 256 000 eurot teekasutustasu, millest 211 000 eurot Eesti veokite pealt.
https://www.mnt.ee/et/uudised/teekasutu ... onit-eurot
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922

Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 8075
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    Windows 10 Firefox
On tänanud: 132 korda
On tänatud: 161 korda

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

PostitusPostitas peeter3000 » 21:25, 21 Apr 2018

Läti elektriautode laadimisvõrk hakkab vaikselt valmis saama.
Kasutatakse Chargemaster Ultracharge 500S laadijaid. https://chargemasterplc.com/wp-content/ ... ochure.pdf

Laadida saab CHAdeMO 50kW DC (Nissa Leaf..), CCS 50kW (e-golf, hyundai ioniq) ja Type 2 AC kuni 43kW (Renault Zoe).
Ise olen nii mõnestki valmivast jaamast mööda sõitnud, näiteks A3 Valka-Riia mnt., Valka (117km-post), Strencis (90km), Placis (37km) ning A9 Riia-Liepaja mnt., Skrunda (132km), Kalvene (149km), Liegi (175km).
Suvel kavatsen teha Tln-Klaipeda tripi mõne EV-ga, ise sooviks proovida kõige ökonoomsemat, ehk Ioniqut, aga e-golf oleks ka ok.
Klaipeda sadamas on korralik kiirlaadija olemas.

netis aga pole väga veel infot kaardi näol leidnud..

mõned pildid ka.

Spoiler!
WP_20180418_17_23_01_Pro.jpg

WP_20180418_17_23_22_Pro.jpg

-------
ionity
Pilt
BMW, VW, Daimler,Ford ja teiste loodud kiirlaadimise struktuur.
Nüüd soovivad liituda ka Tesla ning Volvo, Jaguar, PSA jt.

Antud võrgus saab laadida vaid CCS standardiga autosid..
http://www.ionity.eu/ionity-en.html

Eestis tehakse koostööd Cirkle-K-ga
By teaming up with Circle K in Denmark, Estonia, Ireland, Latvia, Lithuania, Norway and Sweden, IONITY will be able to forge ahead with the construction of its fast charging network in Northern Europe.
“We are proud to be working with IONITY on the development of the most high-powered charging network in Europe.
Our collaboration substantiates Circle K’s aspiration to shape mobility solutions in our
core markets,” says Jacob Schram, Group President of Circle K Europe. The European headquarters of Circle K are situated in Norway. “As the world’s third-largest EV market, Norway is a very exciting market for
us. It is regarded as Europe’s model nation in terms of electromobility.
Here, our fast charging stations will enable us to make an important contribution to the further market development of electromobility,” says Michael Hajesch, CEO of IONITY.


NB!
Eestis on hetkel ainult 1 (üks) CCS kiirlaadija (50kW), mis asub Jüris ABB kõrval.
Sul pole õigusi, et siin postituses manuseid näha
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922

Kasutaja avatar
Vashja
Uudistaja
Postitusi: 7
Liitunud: 03:00, 01 Jaan 1970
    Windows 10 Firefox
On tänatud: 1 kord
Kontakt:

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

PostitusPostitas Vashja » 13:09, 22 Apr 2018

Läti EV laadijate kohta saab infot siit
https://www.plugshare.com/location/62552

Nii mõnedki laadijad vajavad mobi-e kaarti et saaks laadijat aktiveerida. Tuleks enne reisi algust kontakteeruda meilile [email protected]
Kaart muidugi maksab mõned eurod.
Infot veel läti keelsel lehel
http://e-mobi.lv/

Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 8075
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    Windows 10 Firefox
On tänanud: 132 korda
On tänatud: 161 korda

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

PostitusPostitas peeter3000 » 18:13, 23 Apr 2018

VW I.D. R mäkketõusuvõistlusele..
Pilt
F1 autodest kiirem kohaltvõtt..jne.

A new era for Volkswagen in motorsport: The brand unveiled its fully-electric super sports car, the I.D. R Pikes Peak, today. With 500 kW (680 hp), 650 Nm of torque and weighing less than 1,100 kg, the super sports car will take on the iconic Pikes Peak hill climb in Colorado Springs, USA, on 24 June 2018. The goal: To beat the existing record of 8:57.118 minutes for electric cars at the “Race to the Clouds”. To achieve this, the I.D. R Pikes Peak will positively sprint into the future: 0 to 100 km/h in 2.25 seconds is faster than Formula 1 and Formula E cars. The I.D. R Pikes Peak was unveiled in the Alès, France, before taking to the racetrack for the first time at its roll-out.

https://www.volkswagen-media-services.c ... h=Imkhg9zo
--------------
Läti laadijaid leiab ka sellelt kaardilt
https://www.chademo.com/about-us/fast-c ... opean-map/
ja
https://openchargemap.org/site
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922

Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 8075
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    Windows 10 Firefox
On tänanud: 132 korda
On tänatud: 161 korda

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

PostitusPostitas peeter3000 » 00:21, 01 Mai 2018

see on päris adekvaatne kaart
Pilt

Kood: Vali kõik

Authorization card for charging "e-mobi" is currently required at CSDD electric vehicle charging stations (Bauskas street 86, Riga, and S.Eizensteina street 16, Riga).

E-mobi authorization card can be registered and paid electronically in CSDD e-services (https://e.csdd.lv). The customer must be registered with the e-service user (registration is free of charge). In order to apply for a card, you must select the "Activities" section on the left side of the e-service. In this section, you will find "Applying for an electric vehicle charging authorization card".

Depending on the type of receipt, the charges for the authorization card are as follows:

1. Authorization card upon receipt in CSDD department (3,53 euros incl. VAT);

2. Authorization card by mail order (4.72 EUR including VAT).

http://e-transports.org/index.php/featu ... nu-47/team

keegi teab palju hakkab laadimine maksma?
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922

Bushido
Digivanake
Postitusi: 1058
Liitunud: 13:23, 11 Mai 2009
    Windows 10 Chrome
On tänanud: 5 korda
On tänatud: 2 korda

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

PostitusPostitas Bushido » 23:49, 05 Mai 2018

2018. aastaks on seeriatootmisse jõudnud ainult kolm vesinikuautot: Toyota Mirai ja Honda Clarity Jaapanist ning Hyundai Fuel Cell Lõuna-Koreast.
Kiiremat arendamist takistab ressursinappus. Kütuseelementide tootmiseks vajaliku plaatina kogused on sisepõlemismootoriga sõidukitega võrreldes hiiglaslikud. Keskmiselt kulub vesinikuauto kütuseelemendile 30 grammi plaatina, sisepõlemismootorite katalüsaatoritesse aga kõigest kaks kuni neli grammi.
Toyota Mirai on kas hübriid- või elektriauto, mida viib edasi elektrimootor, mille särts toodetakse vesinikelemendiga. Vesinikku tangitakse tavakütusega üsna sarnaselt ja auto suudab ühe paagitäiega läbida üle poole tuhande kilomeetri. Toyota Mirai väljalasketorust tuleb puhast vett, umbes seitse liitrit saja kilomeetri kohta. Autos olijate kõrvu kostab sõidu ajal kapoti alt õrna undamist ja mulksatusi, nagu peseks keegi seal pesumasinaga sokke. Toyota on Mirai kütuseelementi ehitanud niisutussüsteemi, mis tagab elemendis õige temperatuuri ja niiskuse, et tagada suurem kasutegur. Mirai paakidesse mahub viis kilo vesinikku, millega peaks saama sõita vähemalt pool tuhat kilomeetrit. 2015. aastal seeriatootmisse jõudnud Toyota Miraid on üle maailma müüdud umbes 6000 eksemplari. Euroopas, kus Mirai tuli müügile 2016. aastal, vurab neid praeguse seisuga umbes 600. 2016. aastal maksis Mirai Euroopas 66 000 eurot, millele lisandus käibemaks. Toyota pakub ka nelja-aastast kasutusrendi võimalust, mille kuutasu on asukohariigist olenevalt 1050–1200 eurot. Saksamaal, Hollandis, Ühendkuningriigis, Belgias, Taanis ja Norras, kus Mirai on müügil, on tasapisi arendatud ka vesinikutanklate võrgustikku.
Mäest alla veeredes ja kõiki ökosõiduvõtteid kasutades kippus juhi sõiduviisi ökonoomsust arvutava abisüsteemi, n-ö ökomeetri näit langema. Aga 60 km/h mäest üles rühkides püsis see jonnakalt paigal. Maanteel kuvas pardakompuuter ühetaoliselt infot, et elektrimootorit veab vesinikkütuseelemendist saadav särts. Mirai kiirendas nullist sajani 9,6 sekundiga ja 40–70 kilomeetrini tunnis kolme sekundiga. Libedaga parklas manööverdades tuleb arvestada auto kehakaaluga – lamellrehvidega sõiduk käitub alajuhitavana ja läheb sinna, kuhu soovib (otse). Aga maanteel muudab madal raskuskese Mirai mõnusalt stabiilseks. Külmakraadid ei mõjuta Mirai sõiduulatust. Pigem õnnestub ökovõtteid kasutades sõiduulatust ühe tankimise kohta kümmekonna kilomeetri võrra „juurde sõita”. Pardakompuuter näitas jäiste teedega 420 km sõiduraadiust. Mirai kütuseelementide tõhusust on katsetatud Kanada –30-kraadises pakases. Külmkäivituse 20% efektiivsusest sai 30 sekundiga 60% ja 70 sekundiga jõudis see täisvõimsuseni. Mirai paakidesse mahub viis kilo vesinikku, millega peaks saama sõita vähemalt pool tuhat kilomeetrit. Kahepäevase, kokku 694 km pikkuse reisi vältel kulutas Mirai kokku 7,3 kg vesinikkütust.
Norra Mirai omanik: „Olen sellega teinud ka 530-kilomeetriseid otsi.“ Toyota Mirai kaks vesinikuballooni mahutavad kokku 122,4 liitrit rõhu alla kokku pressitud vesinikku. Autot tankida on lihtne: ühendad püstoli, fikseerid käepideme, maksad kaardiga ja kütus tuleb. Külma ilmaga tuleb pärast kolme-neljaminutist tankimist arvestada, et tankimispüstol võib olla jäine. Tegemist on üle maailma kasutusel oleva standardse püstolitüübiga ja kuna pumpamise käigus vesinikku jahutatakse, läheb metall jäiselt külmaks.
Aga näiteks Soome andis alla. Põhjanaabritel oli aastaid üks vesinikuauto – Hyundai Fuel Cell – ja üks vesinikutankla, mis asus Helsingi sadamas. Kuna soomlaste huvi vesinikuautode ostmise vastu jäi leigeks, pandi jaam kinni ja ainus vesinikuauto müüdi. Arlanda tanklas maksaks 5 kg paagitäis umbes 400 Rootsi krooni ehk 40 eurot, Norras Mariestadis saime tänu koodile tasuta tankida ja Oslos maksis paagitäis umbes 35 eurot. Kogu reisi vältel kulus kütusele 68 eurot, ainult Rootsis tankides oleks hakkama saanud kõigest 59 euroga. Vesinikukilogrammi hind varieerub riigiti päris palju. Kui Põhjamaades on see umbes kaheksa-üheksa eurot kilo kohta, siis Ühendriikides koguni 12 eurot.
Elektriauto ja vesinikuauto olulisim erinevus on allikas, millest elektrivoolu ammutatakse. Valida saab aku ja lahtise süsteemiga kütuseelemendi vahel. Akusse on energia salvestatud keemiliselt, süsteem on kinnine ja ainevahetust ei toimu. Kütuseelement võtab redutseerija – vesiniku ja oksüdeerija – hapniku väljastpoolt ja sülgab välja puhta vee. Mõlema süsteemi väljundiks on kaks juhet, millest elektrivool läkitatakse samal põhimõttel töötava elektrimootori poole. Aga nii elektriajam kui ka sõiduki kiirusomadused jm on ühesugused. Vesinikutehnoloogia suur eelis akutehnoloogia ees on selle skaleeritavus, kiirus ja paindlikkus. Ühesuguseid vesinikelemente saab vajaduse järgi üksteisega ühendada.
Riia vesinikutanklas saab tankida nii suuri sõidukeid, näiteks busse ja veokeid, kui ka sõiduautosid.
http://forte.delfi.ee/news/auto/700-kil ... d=81973461

Bushido
Digivanake
Postitusi: 1058
Liitunud: 13:23, 11 Mai 2009
    Windows 10 Chrome
On tänanud: 5 korda
On tänatud: 2 korda

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

PostitusPostitas Bushido » 11:23, 06 Mai 2018

Väljaanne Automaailm testis Tesla mudelit Model X 100D

Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 8075
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    Android Spartan
On tänanud: 132 korda
On tänatud: 161 korda

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

PostitusPostitas peeter3000 » 08:59, 08 Mai 2018

Lätis veel lähima paari kuu jooksul laadida ei saa. Ametlikult avatakse ca 1-2 kuu jooksul (e-mobi kaart laadimiseks vajalik ei saa olema, pigem eestastele maksmine nutitelefoniga, info e-transports org).
Leedu Klaipeda sadama EV tankla toimib Soome Virta appi kaudu (maksab 1€/4kW, Chademo kuni 62kWh, CCS 120kWh)
https://app.virta.global/

Virta 22kW kodu/äri laadija (5-6k €) võib igaüks ise paigaldada ja auto-laadimise teenust osutama hakata, lisatakse ka sinna kaartile.

Tegelikult Eestis on puudu ca 5 CCS-kiirlaadijat, et katta valge laik Soome ja Läti vahel.
Ca 100km vahedega võiksid need asuda: Mäekülas (Paide), Tartu (Tartu+ 20km) ja kusagil enne Pärnut Halingas.
Muidu ei vea Tallinna laadijast Lätini ( Salacgrīva, Valka) välja.
---------
"The Informationi eksklusiivses raportis öeldakse kahele väljaandega suhelnud allikale tuginedes, et auto tarkvara otsustas teele astunud inimest ignoreerida. Volvo sõitis Herzbergile otsa ja naisest sai esimene isejuhtiva autoga kokkupõrkes hukkunud jalakäija ajaloos.
Raportis öeldakse, et tarkvara ei teinud Herzbergist välja seepärast, et auto juhtimissüsteemi nn reaktsioonikünnis oli seadistatud väga madalale, et süsteem annaks võimalikult vähe valehäireid. Madala reaktsioonikünnise puhul ei tee auto välja näiteks teel vedelevatest papitükkidest, hõljuvatest kilekottidest ja muust suvalisest prügist; paraku paistab aga, et künnis oli seatud liiga madalale ja tulemusena ei "huvitanud" autot ka jalgratta ja poekottidega teele astunud naine"
http://m.forte.delfi.ee/article.php?id=82026403
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922

Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 8075
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    Windows 10 Firefox
On tänanud: 132 korda
On tänatud: 161 korda

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

PostitusPostitas peeter3000 » 12:28, 14 Mai 2018

tavaline auto, aga erilise läbisõiduga
https://www.is.fi/autot/art-2000005675934.html
Toyota 1 280 000 km.
---------
Soome laadijate arvud 2018a:
1. Type2 499 kohta
2. CHAdeMO 98
3. CCS 87
4. Tesla 19+7

https://emobility.teknologiateollisuus. ... ettava.pdf
----------
WLTP mõned küsimused ja vastused
https://www.vda.de/en/topics/environmen ... sured.html
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922

Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 8075
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    Windows 10 Firefox
On tänanud: 132 korda
On tänatud: 161 korda

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

PostitusPostitas peeter3000 » 09:05, 22 Mai 2018

alates reedest võivad kõik Saksamaa linnad või piirkonnad (?) vastavalt soovile keelata kõikide diiselmootoritega sõiduautode liikluse.
s.t. neid ei saa keelata nii toimimast.
välja arvatud Euro 6 diislid muidugi.
http://europe.autonews.com/article/2018 ... mmediately

Pilt
Immediate driving bans on major roads or road sections would be legitimate and could affect all models excluding those meeting the latest Euro 6 emissions standards, the ruling statement said.
--
Germany's second-largest city, Hamburg, on Wednesday said it had started putting up signs to enforce driving bans of older diesel cars, with local authorities expecting restrictions to start taking effect at the end of this month.
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922

Keela Adblock

See veebileht toimib ainult reklaamirahadest.
Kui sa näed seda teksti siis sa blokeerid reklaame.
Palun kaalu Adblocki keelamist siin toetamaks Digi-tv.ee veebilehte.



Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 49 külalist