Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Siin räägitakse seda mis sülg suhu toob
Kasutaja avatar
satik
Moderaator
Postitusi: 3575
Liitunud: 02:00, 25 Veebr 2007
Asukoht: siin seal
    unknown unknown
On tänanud: 67 korda
On tänatud: 100 korda

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

PostitusPostitas satik » 11:41, 05 Jaan 2014

Tere tulemast siia forumisse ja tänud et ka facebook'i mittekasutajatele mingi info tuleb (kuulun ise ka nende hulka).

Kasutaja avatar
igiliikur
Entusiast
Postitusi: 247
Liitunud: 16:28, 24 Juun 2013
Asukoht: Põhja-Läti
    unknown unknown
On tänanud: 5 korda
On tänatud: 10 korda

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

PostitusPostitas igiliikur » 11:56, 05 Jaan 2014

Huvitav kas nendel autodel mingi järelturg ka on või on otse kuusakoskisse sõit?
65UH8507, SF4008, VU Zero, Amiko A5, X96 Max+, Fire TV 4K, Mutant HD66 SE, taldrikut(1m) keerutab mootor

toruonu
Uudistaja
Postitusi: 11
Liitunud: 02:33, 05 Jaan 2014
    unknown unknown

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

PostitusPostitas toruonu » 13:03, 05 Jaan 2014

See järelturu kartus on vist enamuses alguse saanud Nissan Leaf-de akude suremisest max 5 aasta järel misjärel on vaja akud välja vahetada. Selles osas on Tesla kardinaalselt erineva aku keemiaga mis annab mitu asja. Esiteks on distants oluliselt suurem kuna Tesla on võimeline tegema oma akukeemiaga ca 2x odavamalt akupakke kui konkurendid ja seetõttu ka 85kWh akupaki. Teiseks on akupaki garantii 8 aastat ja piiramatu arv km ning arvestuslikult peaks 8 aasta pärast olema akupaki mahtuvus algsega võrreldes ca 85+% niiet endiselt vägagi edukalt kasutatav. Realistlikult ennustatakse Tesla akupaki elueaks ca 15-20 aastat, kuid eks Tesla pakub garantii lõpu lähenedes upgrade võimaluse. Tesla akupakk vastupidiselt Leaf-i omale on ka pea 100% recyclitav kuna koosneb ainult metallidest ning anoodi materjal on väga lihtsalt taastöödeldav LiCo pulbriks mis läheb uuesti akupakkides kasutamiseks. Allesjääv ülejäänud materjal on samuti taastöödeldav algseteks metallideks oluliselt odavamalt ja lihtsamalt kui samade metallide algne kaevandamine ning läheb tagasi ringlusse taas akupakkidena. Seega on tõenäoline, et ca 5+ aasta pärast pakub Tesla suhteliselt mõistliku hinnaga akupaki vahetamist aga isegi ilma selleta ennustaks ma auto elueaks siiski 10+ aastat julgelt. Seega kui esmane omanik näiteks hoiabki ainult selle ELMO nõude 5 aastat ning müüb siis edasi saab järelturul järgmine kasutaja täiesti julgelt kasutada seda autot garantiiga veel 3 aastat ning akupaki osas tõenäoliselt ka veel 5+ aastat peale garantii lõppu.

Seega ei näe mingit põhjust miks ei peaks olema sellel autol järelturgu. Kahjuks on teised EV-d arusaamad elektriautodest suhteliselt ära solkinud mistõttu on Teslal kõvasti informeerimistööd vaja teha kuna nende kasutatavad tehnoloogiad erinevad kardinaalselt konkurentide omadest.

Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 8108
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    unknown unknown
On tänanud: 132 korda
On tänatud: 179 korda

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

PostitusPostitas peeter3000 » 13:20, 05 Jaan 2014

toruonu kirjutas: kuna nende kasutatavad tehnoloogiad erinevad kardinaalselt konkurentide omadest.

Sa pead silmas Panasonicu lithium-ion battery cell-i??
Pilt
"A lithium ion battery is a high energy density, 3.6V battery that is widely used in the portable equipment market. It uses lithium metallic oxide in its positive electrode (cathode) and carbon material in its negative electrode (anode), and the lithium ions inside the battery transfer between the positive electrode and the negative electrode during charge or discharge."
-----
The lithium-ion battery cells purchased from Panasonic will be used to power the award winning Model S as well as Model X, a performance utility vehicle that is scheduled to go into production by the end of 2014.
(Panasonic)
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922

Keela Adblock

See veebileht toimib ainult reklaamirahadest.
Kui sa näed seda teksti siis sa blokeerid reklaame.
Palun kaalu Adblocki keelamist siin toetamaks Digi-tv.ee veebilehte.


toruonu
Uudistaja
Postitusi: 11
Liitunud: 02:33, 05 Jaan 2014
    unknown unknown

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

PostitusPostitas toruonu » 15:28, 05 Jaan 2014

peeter3000 kirjutas:
toruonu kirjutas: kuna nende kasutatavad tehnoloogiad erinevad kardinaalselt konkurentide omadest.

Sa pead silmas Panasonicu lithium-ion battery cell-i??
Pilt
"A lithium ion battery is a high energy density, 3.6V battery that is widely used in the portable equipment market. It uses lithium metallic oxide in its positive electrode (cathode) and carbon material in its negative electrode (anode), and the lithium ions inside the battery transfer between the positive electrode and the negative electrode during charge or discharge."
-----
The lithium-ion battery cells purchased from Panasonic will be used to power the award winning Model S as well as Model X, a performance utility vehicle that is scheduled to go into production by the end of 2014.
(Panasonic)


Jup. Kuigi see Panasonicu oma võib veidi liiga lihtsutatud olla. Tesla kasutab küll 18650 cell formaati, kuid see on Tesla poolt disainitud cell mis erineb Panasonicu tavatoodangust ning kasutab ka veidi teist keemiat. Samuti kasutavad kõik ülejäänud autotootjad kes elektriautosid teevad suuri akupakke mis koosnevad vaid mõnest cellist ning millel on hoopis teine keemia kasutusel. See, et kõik nad kasutavad ühe elemendina Li on ka pea kogu ühine osa neil :)

Kasutaja avatar
satik
Moderaator
Postitusi: 3575
Liitunud: 02:00, 25 Veebr 2007
Asukoht: siin seal
    unknown unknown
On tänanud: 67 korda
On tänatud: 100 korda

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

PostitusPostitas satik » 01:00, 06 Jaan 2014

Teslast ja talvest (mida meil vee ei ole) - http://arileht.delfi.ee/news/uudised/te ... d=67549150

toruonu
Uudistaja
Postitusi: 11
Liitunud: 02:33, 05 Jaan 2014
    unknown unknown

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

PostitusPostitas toruonu » 08:23, 06 Jaan 2014

satik kirjutas:Teslast ja talvest (mida meil vee ei ole) - http://arileht.delfi.ee/news/uudised/te ... d=67549150


Jah kahjuks antud test levib mööda netti samas on seal ilmselgelt kasutatud väga kahtlaseid testimismeetodeid. Ma ei kujuta ette kuidas saada 400Wh/km tarbimist kui hetkel 0C juures on keskmine 180-190Wh/km maanteel. Seejuures täis kütte ja kõigega. Inimesed sõidavad USA-s hetkel -20C juures ning tarbimine on miilidest km peale teisendades ~240Wh/km piirkonnas maksimaalselt ning pigem pikema sõidu korral (40+km) taastub sinna 200-210Wh/km piirkonda. Tesla Motors Club on suur kogus selliseid näiteid. Niiet kuidas suutis saksa test saada 2x kõrgema tarbimise ja seda tervenisti 200km keskmiseks on siiani arusaamatu. Ainuke teooria oleks sõitmine madalmaalt mägedesse (tõusud võtavad kenasti rohkem) ning mitte ühtlane sõit vaid pidev lapatsiga mängimine. Ehk siis mitte realistlik liiklemine.

Neile kes väidavad, et 0C ja -3C (mille juures minuteada test tehti) ei ole päris samad, siis maksimum võimsusel küte on ca 3kW mis 90km/h sõites teeb kuluks ~35Wh/km. Seega väga üle 210Wh/km ei tohiks küttest kulu tõusta ning minu sõitmisel oli ka küte pigem seal 1kW piirkonnas niiet see vahe peaks väiksemgi olema. Akupakk on soe peale esimest 20km normaalsel kiirusel sõitmist, -20C juures võib-olla võtab 2x kauem aega aga endiselt mitte 200km ning ka akupaki küte ei ole mitte lisa 20kW püsivat tarbimist (mida ise näen kui pakk soeneb on ca +5..+10kW tarbimine aga seda üldjuhul vaid esimesed 4-5km, sealt alates pigem +2..+5 kW kuni pakk soe).

Niiet väga müstiline test. Kahjuks autobild on täisartikli trükkinud vaid oma lehes mistõttu ei ole olnud võimalik lugeda MIDA nad siis tegid nende autodega, et range niimoodi kukkus. Sõitsid kiirteel maksimum kiirusega? Siis pole tegemist mitte külma ilma mõjuga vaid suht loogiliselt su range väheneb. Sakslased TMC-s väidavad, et autobahni kiirustel saavad nad sõita ca 150-160km, siis peaks uuesti laadima. Sõites ~160-190km/h ongi see normaalne distants mis sa saad. Ka su bensukas võtab siis 3x rohkem kütust (M5 sõites max kiirusega võttis vist 69l/100km kütust näiteks niiet saaks alla 100km sõita 200+ km/h kiirusel).

Kahjuks sellised kõlavad pealkirjad leiavad koheselt taaskajastust, sest intriig müüb kuigi artikli sisuga ei ole tutvunud tõenäoliselt ei auto24.ee (artikli algallikas eestis) ega Delfi. Aga noh eks tõenäoliselt elektriautodest huvitatud inimesed on juba asjaga harjunud, establishment ei anna alla niisama kergelt niiet naftaärikate tellitud artikleid tuleb veel palju kuidas EV-d millekski ei kõlba jne ;)

Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 8108
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    unknown unknown
On tänanud: 132 korda
On tänatud: 179 korda

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

PostitusPostitas peeter3000 » 10:09, 06 Jaan 2014

toruonu kirjutas: Sakslased TMC-s väidavad, et autobahni kiirustel saavad nad sõita ca 150-160km, siis peaks uuesti laadima. Sõites ~160-190km/h ongi see normaalne distants mis sa saad. Ka su bensukas võtab siis 3x rohkem kütust (M5 sõites max kiirusega võttis vist 69l/100km kütust näiteks niiet saaks alla 100km sõita 200+ km/h kiirusel).


tundub küll ,et kiirused olid 150-210km/h, aga see on ka täiesti normaalne bahni kiirus "premium" auto jaoks.
Nii sõidavad seal kõik MB-d (E,S jne.), Audid,VW (Passat,CC),BWW-d jne.
Kui test tehti nädalavahetusel kl.17-00 või pühapäeval kl.07-15, siis saab lõdvalt sõita ka 200km bahnil täisgaasiga (teed on suht tühjad, pühapäeval ei sõida ka suured veokad ,+7,5T- kell 00-22).
Niiet selle 400-se kulu saab sõites 200-210km/h.
Kahjuks ei ole ka minul seda AB lehte,kuigi ma neid saksa versioone kogun..
--------
edit
pealkiri autobild.de lehelt
Bis zu 62,5 Liter Verbrauch – das kostet Vollgas!
http://www.autobild.de/bilder/auto-bild ... 44737.html
--------------
selles numbris ongi koos see test ja täisgaasi-test!
---------
siit saad terve numbri:
ePaper
With the so-called "ePaper" You get the complete output in digital form. As with a regular magazine or newspaper, you can scroll between the pages back and forth. These look exactly like the pages of the printed version.
http://www.lesershop24.de/auto-bild/epa ... swahl_DPLP
Saab tellida ainult Saksa piires!
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922

Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 8108
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    unknown unknown
On tänanud: 132 korda
On tänatud: 179 korda

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

PostitusPostitas peeter3000 » 10:47, 06 Jaan 2014

Autobildi lugu (20.12.2013):
Mit dem Tesla Model S und der Hilfe von Schnellladestationen fuhr autobild.de von Amsterdam nach München.
http://www.autobild.de/artikel/tesla-mo ... 01011.html
väga hea tulemus!
12h-ga 906km! (koos 4 kiirlaadimisega)
Kiirlaadija ("Superlaadija") laeb 120kW aku 80%-ni 30-40minutiga.
*Tempomat auf 135 km/h; bei der Geschwindigkeit liegt der Verbrauch bei rund 40 kWh (Cruisiga sõites 135km/h= 40kWh/100km)
*211,4 kWh Strom – macht eigentlich Kosten von rund 63,50 Euro
-------
esimesed kiirlaadijad Saksas
*A45 Frankfurt-Köln
*A8 München-Stuttgart
*A96 München-Zürich
*A6 Stuttgart-Frankfurt
2014 lõpuks avatakse veel: Autobahnen A1, A2, A3, A9 und A24 errichtet werden.
http://www.autobild.de/artikel/erste-sc ... 83510.html
proovitakse ka Kesk-Euroopa võrguga katta 2014a jooksul:
Bis Ende 2014 sollen in Mittel­europa mehr als 90 Prozent der Autofahrer höchstens 320 Kilometer vom nächsten Supercharger entfernt le­ben. Europas erste Turbo-Zapfsäu­len wurden vor wenigen Wochen in Norwegen in Betrieb genommen.
Viimati muutis peeter3000, 11:16, 06 Jaan 2014, muudetud 1 kord kokku.
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922

toruonu
Uudistaja
Postitusi: 11
Liitunud: 02:33, 05 Jaan 2014
    unknown unknown

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

PostitusPostitas toruonu » 11:02, 06 Jaan 2014

peeter3000 kirjutas:tundub küll ,et kiirused olid 150-210km/h, aga see on ka täiesti normaalne bahni kiirus "premium" auto jaoks.
Nii sõidavad seal kõik MB-d (E,S jne.), Audid,VW (Passat,CC),BWW-d jne.
Kui test tehti nädalavahetusel kl.17-00 või pühapäeval kl.07-15, siis saab lõdvalt sõita ka 200km bahnil täisgaasiga (teed on suht tühjad, pühapäeval ei sõida ka suured veokad ,+7,5T- kell 00-22).
Niiet selle 400-se kulu saab sõites 200-210km/h.
Kahjuks ei ole ka minul seda AB lehte,kuigi ma neid saksa versioone kogun..


Selge, kuid sellisel juhul on pealkirjad totaalselt valed. Mitte külm ilm ei vähendanud distantsi 206km vaid kiirteel sõitmine! Ja ma ütleks, et kui nad selliste kiirustega sõitsid talvel, siis on see 206km päris impressive tulemus ;) Mul ei ole midagi faktiliste artiklite vastu aga siis peaks tõesti olema faktid ka toodud mille juures testiti ning kui tõesti oli tegemist selliste kiirustega, siis saame aru.

Tegin täna testi kuna pidin käima korra Jüris siis tagasi tulles sõitsin 4km värskelt soojaks saanud akuga (regeni limiit kadus Jürist välja sõites seega aku soe) ühtlaselt 110km/h tagasi linna (jah tean, ületasin kiirust, kuid tegemist oli testiga ja eraldatud sõiduridadega ning hea nähtavusega) ning välise 1C juures ning sise 20C juures tarbis auto terve tee ühtlaselt ~200Wh/km varieerudes +- 5Wh/km kergete tee tõusude langustega (viaduktid etc). Seega 90km/h sarnastes oludes oli ~180Wh/km keskmine ja 110 juures 200 viitab 10-15% kasvule kiiruse kasvuga. Eks see läheb dramaatilisemaks kui kiirus oluliselt kasvab ja õhutakistus asja üles viib.

Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 8108
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    unknown unknown
On tänanud: 132 korda
On tänatud: 179 korda

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

PostitusPostitas peeter3000 » 12:40, 06 Jaan 2014

Amsterdam-Münhen 900km.
elektrikulu 63,50eur
kui diisel =1,40e/L ,siis rahaliselt ca 5L/100km diisliga.
211kW->900km=23,5kW / 100km
tundub ,et Saksas maksab 1kW kiirlaadijas ca 0,30e (tavakasutajale)
ehk 7eur/100km.
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922

toruonu
Uudistaja
Postitusi: 11
Liitunud: 02:33, 05 Jaan 2014
    unknown unknown

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

PostitusPostitas toruonu » 13:36, 06 Jaan 2014

peeter3000 kirjutas:Amsterdam-Münhen 900km.
elektrikulu 63,50eur
kui diisel =1,40e/L ,siis rahaliselt ca 5L/100km diisliga.
211kW->900km=23,5kW / 100km
tundub ,et Saksas maksab 1kW kiirlaadijas ca 0,30e (tavakasutajale)
ehk 7eur/100km.


Ma oletan, et kiirlaadija all mõeldi mingit kohalikku ketti kes laeb sest Tesla enda kiirlaadijad on 100% tasuta eluaegselt. See suhteliselt kallis elekter siis. Ca 3x kallim kui kodus laadides (minu 1600km ehk 400kWh elektriarve tuli 45€). Oletan, et too test tehti varem kui ca 3 nädalat tagasi (nüüd on superlaadijad olemas selle trassi peal, avati nad aasta lõpu viimastel nädalatel). Nüüd maksaks see trip efektiivselt ainult kodus laetud akupaki mahu ehk ~8-9€. Ehk ca 0.8l/100km ;) Tõsi selline madal hind on võimalik ainult siis kui SC kaetud trass.

Võrdluseks. Lepinguta kliendil iga laadimine ELMO võrgus 5€. Sõltuvalt millist laadimismeetodit kasutada saab selle eest:

* 2h Type-II otsikuga 11kW võimsusega ehk ~20kWh energiat. Teeb 1kWh hinnaks 0.25€
* 2h Type-II otsikuga 22kW võimsusega (eeldab autol twin chargerit) ehk ~40kWh energiat. Teeb 1kWh hinnaks 0.125€
* 1h CHAdeMO otsikuga 35kW võimsusega (eeldab CHAdeMO adapterit, saabub Q1-Q2 2014) ehk 35kWh energiat. Teeb 1kWh hinnaks 0.14€
* 1h CHAdeMO otsikuga 50kW võimsusega (eeldab CHAdeMO adapterit, saabub Q1-Q2 2014 ja ELMO laadijat mis toetab 50kW mida on mingi protsent kõigist) ehk 50kWh energiat. Teeb 1kWh hinnaks 0.1€

Ehk siis kõik on odavamad kui too sakslaste pakkuja ning maksimum võimsusega laadides on võimalik saada vaata, et odavam hindki kui kodus :) Tõsi seda palju kasutades tõenäoliselt ELMO tõstab lihtsalt hinda ;)

Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 8108
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    unknown unknown
On tänanud: 132 korda
On tänatud: 179 korda

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

PostitusPostitas peeter3000 » 15:00, 06 Jaan 2014

siin on kirjas erinevate autode täisgaasi-kütusekulu Saksas:
*Jaguar XRF-S (435kW) 62,5L/100km (94eur/100km)
*BMW M5-CP (423kW) 62L/100km (93eur/100km)
*MB G500 (285kW) 63L/100km (95eur/100km)
*BMW X5 (330kW) 49L/100km (73eur/100km)
*Audi A8 Quattro 36,5L/100km (55eur/100km)
*Mazda3 (121kW) 22L/100km (33eur/100km)
*VW Golf 1,4TSi (103kW) 20L/100km (30eur/100km)
*VW Golf 2,0TDi 14,6L/100km (19,7eur/100km)
*Skoda Octavia Combi 1,2TSi 13,4L/100km (20eur/100km)
*Fiat Ducato kaubik 18L/100km (24eur/100km)
----------------------------------------------
*Tesla 85P ca 40kW/100km 40x0,3=12eur/100km???
palju on Tesla kulu 210km/h?
vollgas.PNG
Sul pole õigusi, et siin postituses manuseid näha
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922

toruonu
Uudistaja
Postitusi: 11
Liitunud: 02:33, 05 Jaan 2014
    unknown unknown

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

PostitusPostitas toruonu » 15:16, 06 Jaan 2014

Raske öelda, kuid mõned bitid. Siin on top speed test (133 mph) kus ta õnneks ka mõned sekundid selle kiiruse juures sõidab (sinnani on kiirendus niiet peabki rohkem tarbima) ning tundub, et enne kui ta jala pedaalilt võtab oli tarbimine 60kW. http://www.youtube.com/watch?v=gsQdwACgoXY kuna 100km on ca 0.5h, siis sinna 30kWh/100km kohta.

Interpoleerides siin olevat graafikut (mis lõppeb 115mph juures): http://www.teslamotors.com/goelectric#range saan ma range ca 90 miili ehk ~150km mis teeks 80kWh kasutatava mahu juures ~530Wh/km ehk 53kWh / 100km.

Eks tõde sinna vahele kuhugi jääb niiet sinu 40kWh/100km võib enam vähem õige olla. Ma tean, et Tesla CoC-sse kirjutab P85-l, et max continuous power draw on 69kW ehk pikka maad saab sõita maksimaalselt selle võimsusega mis teeks kuhugi sinna 30-35kWh/100km.

Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 8108
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    unknown unknown
On tänanud: 132 korda
On tänatud: 179 korda

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

PostitusPostitas peeter3000 » 20:56, 07 Jaan 2014

Mis on Saksas kõige kallim müügis olev elektriauto?
Ei.

õige vastus on tegelikult
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/po ... res=EXPORT

*ümberehitatud auto
*180 kW elektrische Leistung, Hybrid Synchron Motor
*400 km Reichweite / Batteriekapazität 63 kWh (bei extrem sportlicher Fahrweise ~ 200 km)
http://www.ev-cars.at
akud sellised
http://www.ev-cars.at/batterien.html
----
*vana VW Põrnika ümberehitus-Kit 20000eur
*Audi A2 ümberehitus-Kit 23000eur
------------
------------
kõige odavam Tesla Model S (MobileDE andmebaasis)
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/te ... res=EXPORT
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922

Keela Adblock

See veebileht toimib ainult reklaamirahadest.
Kui sa näed seda teksti siis sa blokeerid reklaame.
Palun kaalu Adblocki keelamist siin toetamaks Digi-tv.ee veebilehte.



Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 33 külalist