33. leht 34-st

Re: lennundus

Postitatud: 18:20, 30 Juul 2017
Postitas smr
Linnavurle kirjutas:
arkoko kirjutas:Seda küll :)
Ei tea kas ka seda oli Flightradaril näha? ;)
Igatahes neid F15, mis üle Tallinna eelmisel nädalal igapäevaselt lendasid (simuleerisid maandumist) küll neäha ei olnud.

Ei olnud. Tuli ise koju kätte. Flightradar "näeb" minu teada ADS-B transpondreid ainult. Tänane Boeing C32 polnud ka nähtav Flightradaris.
Samas lennujuhid näevad neid. Hävitajate kohapealt ei tea, ilmselt antakse kaitseväe poolt neile asukoha infot.


Flightradar filtreerib omanike soovil ning ka omal algatusel osad lennuki lennukid välja.

Re: lennundus

Postitatud: 19:47, 31 Juul 2017
Postitas Carat_EST
Linnavurle kirjutas:Ei olnud. Tuli ise koju kätte. Flightradar "näeb" minu teada ADS-B transpondreid ainult. Tänane Boeing C32 polnud ka nähtav Flightradaris.
Samas lennujuhid näevad neid. Hävitajate kohapealt ei tea, ilmselt antakse kaitseväe poolt neile asukoha infot.


FR24 näeb hästi ADS-B signaali ja ise mõõdab MLAT süsteemiga ka Mode S vastuste asukohti - mainitud mõlemad kaitseväe kopterid ei kasuta ju ADS-B-d.
Muud saatelennukid ja kopterid (ka hävitajad) kasutavad tihti vaid vana Mode A, C süsteemi mida FR24 ei töötle (kuna ise ta ju päringuid ei saada). Samas see seltskond võib ka Mode S ja isegi ADS-B süsteemi kasutada aga FR24 neid ikka ei näita sest need VIP-id ja nende saatjad on sealt julgeolekukaalutlustel välja filtreeritud.

Re: lennundus

Postitatud: 22:32, 31 Juul 2017
Postitas Linnavurle
Screen Shot 2017-07-31 at 22.31.25.png

Re: lennundus

Postitatud: 08:19, 05 Aug 2017
Postitas Scott
Boeing 787 joonistas Flightradari kaardile 18 tunniga 25000 km pikkuse autoportree - http://forte.delfi.ee/news/tehnika/omam ... d=79093112

Re: lennundus

Postitatud: 11:09, 07 Aug 2017
Postitas satik
Praegused rahutaeva kaitsjad oleks korraldanud korraliku käki otse mu pea kohal - kaks hävitajat kõrgusel 100-150m RISTASID oma trajektoorid. Visuaalselt päris kreisi vaatepilt.
Kindlasti oli tegu harjutusega, kuna kiirused ei olnud suured, samuti mootorite koormused, sest nad olid tegelikult üllatavalt vaiksed.
Mäletan veel hästi (ilmselt surmani) allakukkuva vene hävitaja lärmi, sellega võrreldes oleks võrdlus nagu auto ja elektriauto vahel :wink: .

Re: lennundus

Postitatud: 18:03, 11 Okt 2017
Postitas peeter3000
Spoiler!


Cargospotter
Avaldati 5. okt 2017
I have filmed a few thousand crosswind landings at several airports in Europe within the past years, but this Airbus A380 crosswind landing was extremly hard and extraordinary. At first it looked like a pretty normal crosswind approach but after touchdown the pilots tried to align with the runway which looked pretty incredible. I have never seen such a tremendous reaction of an airplane after a touchdown. You can see that the pilots tried to align with the runway by using the tail rudder and luckily it worked out.

This video shows the incredible skills of the pilots. Even after an unexpected wind gust after touchdown they managed to re-align with the runway. Incredible job by the pilots !!

Watching an Airbus 380 is always interesting and a pleasure to watch. I would realy like to know what the passengars thought during the Arrival today at Düsseldorf.

Re: lennundus

Postitatud: 20:23, 11 Okt 2017
Postitas satik
Olen nagu juutuubist vägevamaid maandumisi näinud. Ohtlik aga oli see küll.

Re: lennundus

Postitatud: 18:05, 10 Jaan 2018
Postitas peeter3000
CNN:
Air Baltic täpseim lennufirma 2017.
http://edition.cnn.com/travel/article/m ... index.html

Re: lennundus

Postitatud: 12:36, 16 Jaan 2018
Postitas peeter3000
Politsei- ja piirivalveamet (PPA) pani möödunud sügisel oksjonikeskkonnas osta.ee müüki heas seisukorras helikopteri alghinnaga 350 000 eurot, kuid hoolimata pakkumistähtaja pikendamisest ei leidnud õhusõiduk ostjat ka seekord.

https://www.err.ee/654448/politseil-ei- ... tjat-leida

pilt spoileris https://s.err.ee/photo/crop/2018/01/16/ ... 059t28.jpg
Spoiler!
Pilt

Re: lennundus

Postitatud: 03:53, 17 Mär 2018
Postitas maunts001
Kas on võimalik,et ma nägin sellist ise üle lendamas eile päeval kella 15 paiku?

https://www.postimees.ee/4442121/eesti- ... adarlennuk pean just silmas seda drooni.
Siin ka vihjab sellele teemale https://twitter.com/CivMilAir?ref_src=t ... adarlennuk
Samuti siin https://www.dailystar.co.uk/news/world- ... lobal-hawk
Ma olin just garaasis tegutsemas,kui kuulsin kummalist müra lähenemas,meenutas nagu koperit natuke,kuid selline hästi madala kõlaga ja kõvasti vaiksem nagu summutatud vms.Binokkel oli käepärast ja pisut otsimise peale leidsin,ja oleks üllatusest pikali kukkunud! Sest sellist lennukit polnud ma näinud,oli suhteliselt madalal,kuid väga väike ja küllaltki vaikne,kuid siiski kuuldav.Kuju ja tume värv just sellised olid nagu see droon pildil! Panin ruttu tuppa,et filghtradarist järgi vaadata,kuid see näitas mingeid imelikke andmeid selle kohta.
Ma võin käsi südamel vanduda,et ma ei valeta! Ma ei tea miks Flightradar ja see CivMilAir nii erinevaid andmeid näitavad... Kuid kellaaeg ja samuti see piirkond klapib,samuti see,et ta tuli Leedu poolt,kus asub ka teatavasti NATO baas.Võib-olla kui oli siin Eesti kohal oma ülesanded täitnud,tankis Leedus ja enne tagasi minekut tegi .n.ö teadlikult madala tiiru kõrgust kogudes vms veel piiri ligiduses.
Ma ei tea oska seda paremini seletada,kuid ma olen 90% kindel endas,et nägin seda drooni.Flightradaris oli ta näha suht lühikest aega.Playbackis näeb uuesti.
Kuid see RA ajab segadusse,sest see mu arust hoopis Venemaa lennukite tähis...!?! Ning ka see artikklis mainitud 52000ft... ta polnud ilmaski nii kõrgel,ma poleks seda siis kuulnudgi üldse,ammugi näinud.

Re: lennundus

Postitatud: 10:59, 17 Mär 2018
Postitas smr
maunts001 kirjutas:Kas on võimalik,et ma nägin sellist ise üle lendamas eile päeval kella 15 paiku?
ei
maunts001 kirjutas:Kuid kellaaeg ja samuti see piirkond klapib,samuti see,et ta tuli Leedu poolt,kus asub ka teatavasti NATO baas.Võib-olla kui oli siin Eesti kohal oma ülesanded täitnud,tankis Leedus

NATO baase on ka Eestis mitmeid. RQ-4 Global Hawk ei vaja vahepal tankimist, tema autonoomsus on u 36 tundi.
maunts001 kirjutas: ja enne tagasi minekut tegi .n.ö teadlikult madala tiiru kõrgust kogudes vms veel piiri ligiduses.

ei
maunts001 kirjutas: Ning ka see artikklis mainitud 52000ft... ta polnud ilmaski nii kõrgel,ma poleks seda siis kuulnudgi üldse,ammugi näinud.


Ma ei tea, mida sa nägid/kuulsid. Kuid see polnud Global Hawk.

Re: lennundus

Postitatud: 13:27, 17 Mär 2018
Postitas maunts001
Hakkasin ka kahtlema ikka... Tõenäoliselt oli ikka mingi kopter...
Samas ma tean mida ma nägin,ning see oli väga veidra kujuga tumedat värvi,binokkel pole just kõige parem 8x21 kõigest.
Mõtlesin pärast tükk aega mis imeriist see oli,ning kui õhtul nägin seda Postimehe artikklit siis taipasn ,et vbl see oligi.Kellaajad ja piirkond sama oli.
Kuid jah see erinevus Flightradari ja CivMilAir vahel paneb kõvasti kahtlema.
See link ajaski väheke pöördesse mind :D https://twitter.com/CivMilAir/status/974660347251617793 Käis Kaliningradi kohal siis miks mitte ka juba Lõuna-Eestis Vene piiri kohal natuke ringi vaadata :mrgreen: kurat nende tegelaste toimetamisi teab :D

Mulle ei anna see ikka rahu,sest ma TEAN mida ma nägin ja ma ei aja mingit kelbast siin! Uursin vähe netis ringi ning sattusin sellise artikkli peale,tuleb välja,et on võimalik ikka näha,kuigi väga harva ja suure vedamise peale.
Need artikklid küll Ukraina ja Süüria ja Liibanoni kohta käivad,kuid miks ei võind eile olla samamoodi? Rahu piirkonnas õnneks.
https://theaviationist.com/2017/07/20/h ... d-ukraine/ ja veel https://theaviationist.com/2015/08/24/b ... yria-iraq/ ja veel https://theaviationist.com/2017/02/05/g ... ver-libya/
Mingi transponderite vms tõttu on näha mõnikord kogematta.

“As reported several times here, it’s difficult to say whether the drone can be tracked online by accident or not. But considered that the risk of breaking OPSEC with an inaccurate use of ADS-B transponders is very well-known, it seems quite reasonable to believe that the unmanned aircraft purposely broadcasts its position for everyone to see, to let everyone know it is over there. Since “standard” air defense radars would be able to see them regardless to whether they have the transponder on or off, increasingly, RC-135s and other strategic ISR platforms, including the Global Hawks, operate over highly sensitive regions, such as Ukraine or the Korean Peninsula, or near Russian borders,with the ADS-B and Mode-S turned on, so that even commercial off the shelf receivers (or public tracking websites) can monitor them.“

Mina igatahes jään endale kindlaks,uskuge mind siis või mitte :) Ma ei tea miks ta RA tähisega oli ja miks madalal lendas 6500 ft.

Re: lennundus

Postitatud: 21:38, 07 Mai 2018
Postitas peeter3000
Õppusega seotud lennud toimuvad 7. kuni 12. maini.
Neli Poola ründelennukit SU-22 paiknevad õppuse perioodil Ämari lennubaasis, Ühendkuningriigi maaväe uusimad kopterid AW 159 (Wildcat) paiknevad Ämarist ümber Tartu Ülenurme lennuväljale, kuhu nad jäävad õppuse lõpuni. Ameerika Ühendriikide viis kopterit UH-60 (Blackhawk) baseeruvad Lätis Lielvarde lennubaasis ja lendavad nii Lätis kui Eestis.

Episoodiliselt lülituvad õppusesse ka Balti õhuturbe hävitajad nii Eestist kui ka Leedust. Hetkel paikneb Ämari lennubaasis Prantsusmaa lennusalk nelja hävitajaga Mirage 2000, Leedus Šiauliai lennubaasis Portugali lennusalk nelja hävitajaga F-16 ning Hispaania lennusalk kuue hävitajaga Eurofighter Typhoon.

https://www.err.ee/829457/liitlaste-len ... eratsioone

Re: lennundus

Postitatud: 20:31, 12 Mai 2018
Postitas Linnavurle
Kas peaks seinale suure risti vedama?
Screen Shot 2018-05-12 at 19.33.15.png

Re: lennundus

Postitatud: 21:34, 16 Mai 2018
Postitas Carat_EST
maunts001 kirjutas:Hakkasin ka kahtlema ikka... Tõenäoliselt oli ikka mingi kopter...
Mina igatahes jään endale kindlaks,uskuge mind siis või mitte :) Ma ei tea miks ta RA tähisega oli ja miks madalal lendas 6500 ft.


Küllap miksis FR24 taas 2 Õ/S kokku. See NATO UAV (FL500...FL550) võis taas lennata mõne veidra või mittestandardse Mode S 24-bit aadressiga mis võis ka kattuda Vene helikopteriga. Kui see FL65 lendav Vene oma oli nn päästekopter (SAR) siis ka neil on teada vale aadressi kasutust.
Neid samas alas (eri kõrgustel) lendajate kokkumiksimist FR24 poolt tuleb tihti ette (eriti kui ADS-B puudub ja FR24 määrab ise ligikaudse asukoha MLAT meetodiga Mode S transpondriteadete alusel).