lennundus

Siin räägitakse seda mis sülg suhu toob
smr
Entusiast
Postitusi: 132
Liitunud: 15:35, 28 Juul 2008
Asukoht: Tallinn
    Windows 7 Chrome
On tänanud: 4 korda
On tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: lennundus

PostitusPostitas smr » 21:18, 07 Juul 2016

peeter3000 kirjutas:üks küs smr-ile.
23.06 lendas lõuna eestis kl.11 4-mootoriline, mis tegi 90-kraadi keeramise.
flradar24 seda ei näidanud ja tavaliselt liinilennukid ka ei muuda eesti kohal suunda..
tegu võis olla mis nato lennukiga?
nägime oma silmaga seda lendamas..


Ma küll väga Nato lennukitel silma peal ei hoia aga tol päeval võis see tõesti olla 8 mootoriline B-52 kes osales Võrus Võidupüha paraadil

Edit: Flightradar24 flitreerib välja enamuse lääne militaarlennukeid. Samuti ka https://planefinder.net/ ning https://www.radarbox24.com/ . Lennuliikluse vaatamiseks kasutatakse privaatseid virtuaalradareid (õnneks Eestit katvat ühtegi avalikku pole) või pannakse enda vastuvõtja püsti (näed paarisaja km raadioses oma vastuvõtjast).

smr
Entusiast
Postitusi: 132
Liitunud: 15:35, 28 Juul 2008
Asukoht: Tallinn
    Windows 7 Chrome
On tänanud: 4 korda
On tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: lennundus

PostitusPostitas smr » 22:21, 08 Juul 2016


Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 5877
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    Windows 7 Firefox
On tänanud: 41 korda
On tänatud: 21 korda

Re: lennundus

PostitusPostitas peeter3000 » 19:08, 11 Juul 2016

http://www.postimees.ee/3760965/venemaa ... kaks-lendu
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art- ... 17865.html
*lennuki reg.koodi algus RA-.. peaks olema tsiviillennuk (valitsuse ja õhujõudude lennukid algavad RF-ga)
*lennuk on märgitud kuuluvaks endisele Transaero-le (tegevus lõppes okt.2015)
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922

Kasutaja avatar
satik
Moderaator
Postitusi: 2801
Liitunud: 02:00, 25 Veebr 2007
Asukoht: siin seal
    Macintosh Safari
On tänanud: 3 korda
On tänatud: 24 korda

Re: lennundus

PostitusPostitas satik » 13:03, 13 Juul 2016

peeter3000 kirjutas:*lennuki reg.koodi algus RA-.. peaks olema tsiviillennuk (valitsuse ja õhujõudude lennukid algavad RF-ga)
*lennuk on märgitud kuuluvaks endisele Transaero-le (tegevus lõppes okt.2015)


...Paber kannatab kõike :).

Keela Adblock

See veebileht toimib ainult reklaamirahadest.
Kui sa näed seda teksti siis sa blokeerid reklaame.
Palun kaalu Adblocki keelamist siin toetamaks Digi-tv.ee veebilehte.


Kasutaja avatar
Carat_EST
Digivanake
Postitusi: 1297
Liitunud: 00:07, 06 Juul 2008
Asukoht: Ida-Harjumaa
    Windows 7 Firefox
On tänanud: 1 kord
On tänatud: 2 korda

Re: lennundus

PostitusPostitas Carat_EST » 14:05, 17 Juul 2016

smr kirjutas:Edit: Flightradar24 flitreerib välja enamuse lääne militaarlennukeid. Samuti ka https://planefinder.net/ ning https://www.radarbox24.com/ . Lennuliikluse vaatamiseks kasutatakse privaatseid virtuaalradareid (õnneks Eestit katvat ühtegi avalikku pole) või pannakse enda vastuvõtja püsti (näed paarisaja km raadioses oma vastuvõtjast).


Enamik militaarõhusõidukeid ei kasuta ADS-B süsteemi. Väga paljud ei kasuta isegi Mode S (režiimi S) transpondreid.
FR24 ja teised temalaadsed toimivad enamuses vaid ADS-B signaalidega. FR24 on viimastel aastatel küll ka kasutusele võtnud nn MLAT süsteemi mis määrab ka ainult Mode S transpondritega õhusõidukite asukohti kasutades 4 või enamat FR24 süsteemis olevat vastuvõtjat.
See aga on veel üsna lünklik ja ebatäpne (tegelikult peaks siis neid süsteemi ühendatud vastvõtjaid olema ca 100x100km sammuga võrgustikuna igal pool, et ka alumises õhuruumis midagi näha).
Välja filtreeritakse aga vaid need VIP ja politsei/piirivalve transpondrid/ADS-B aadressid kes on vastava taotluse teinud (NATO AWACS-id, Eesti Politsei lennusalk, Air Force One jpt.)

Mida mõeldakse privaatse virtuaalradari all? Mulle ei ütle kahjuks see mõiste midagi - ometigi juba 24 aastat põhiliselt vaid radaritega tegelenud....

FR24 süsteemiga sobivaid 1090MHz vastuvõtjaid (erakätes ja ettevõtetel) on Eestis kindlasti 20+ tükki (neist kõik küll ei jaga oma andmeid FR24-ga).

smr
Entusiast
Postitusi: 132
Liitunud: 15:35, 28 Juul 2008
Asukoht: Tallinn
    Windows 7 Chrome
On tänanud: 4 korda
On tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: lennundus

PostitusPostitas smr » 14:53, 17 Juul 2016

Carat_EST kirjutas:
Mida mõeldakse privaatse virtuaalradari all? Mulle ei ütle kahjuks see mõiste midagi - ometigi juba 24 aastat põhiliselt vaid radaritega tegelenud....

FR24 süsteemiga sobivaid 1090MHz vastuvõtjaid (erakätes ja ettevõtetel) on Eestis kindlasti 20+ tükki (neist kõik küll ei jaga oma andmeid FR24-ga).


Ise küsid, ise vastad :)

Kasutaja avatar
Carat_EST
Digivanake
Postitusi: 1297
Liitunud: 00:07, 06 Juul 2008
Asukoht: Ida-Harjumaa
    Windows 7 Firefox
On tänanud: 1 kord
On tänatud: 2 korda

Re: lennundus

PostitusPostitas Carat_EST » 17:14, 17 Juul 2016

smr kirjutas:Ise küsid, ise vastad :)


No tegu on päris reaalse sekundaarradari signaalide vastuvõtjaga.
Ja kui neid eri asukohtades olevatena teatud signaalitöötluse abil kombineerida saab kätte nn passiivse radari ehk passiivse multilateratsioonisüsteemi.

Suurim mure on pigem selles, et ADS-B kasutajaid on Eesti kohal ainult ca 25% kogu lennundusest (enamuses ülelennud) ja paljud eralennukid ning militaarid ei kasuta isegi mitte Mode S transpondreid - nende jälgimine (nii et aru saada kes on kus) on nende Kinetic jt vastuvõtjatega võimatu)

smr
Entusiast
Postitusi: 132
Liitunud: 15:35, 28 Juul 2008
Asukoht: Tallinn
    Windows 7 Chrome
On tänanud: 4 korda
On tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: lennundus

PostitusPostitas smr » 21:15, 18 Juul 2016

Carat_EST kirjutas:
smr kirjutas:Ise küsid, ise vastad :)


No tegu on päris reaalse sekundaarradari signaalide vastuvõtjaga.
Ja kui neid eri asukohtades olevatena teatud signaalitöötluse abil kombineerida saab kätte nn passiivse radari ehk passiivse multilateratsioonisüsteemi.

just

Carat_EST kirjutas:Suurim mure on pigem selles, et ADS-B kasutajaid on Eesti kohal ainult ca 25% kogu lennundusest (enamuses ülelennud) ja paljud eralennukid ning militaarid ei kasuta isegi mitte Mode S transpondreid - nende jälgimine (nii et aru saada kes on kus) on nende Kinetic jt vastuvõtjatega võimatu)


Ma pigem ütleks et see on pluss mitte miinus. Pole vaja kõigil kõike teada :)

Samas planeedil on neid jälgitavaid sõjaväelennukeid ikka sadu samaaegseid. Ka Euroopas ja ka meie ümbruses.

Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 5877
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    Windows 7 Firefox
On tänanud: 41 korda
On tänatud: 21 korda

Re: lennundus

PostitusPostitas peeter3000 » 12:17, 25 Juul 2016

Tallinna lennujaamas on suurendatud turvameetmeid seoses end Daeshi liikmeks kutsuva mehe ähvardusega õhkida sellel nädalal Tallinnast Saksamaale suunduv lennuk.

Lennujaamas viibivate inimeste sõnul on kohapeal täiendavad politseipatrullid ning vähemalt üks pommikoer.

Kaitsepolitseiamet täpsustas, et uuritakse Eesti-Saksa lendudele tehtud pommiähvardust. "Täna öösel pärast kella 2 helistas Tallinna lennujaama ning kaitsepolitseisse end Daeshi liikmeks kutsuv mees, kes teatas kavatsusest õhkida nädala jooksul Tallinnast Saksamaale suunduv lennuk," teatas kapo esindaja.

Telefonikõned olid tehtud inglise keeles, Eesti mobiilinumbrilt ning Eesti territooriumilt. Kohe pärast telefonikõne saamist kontrollis politsei täiendavalt Tallinna lennujaama ning väljuvate lendude ohutust. Politsei jätkab kõrgendatud turvameetmetega tööd Tallinna lennujaamas.

Kaitsepolitsei alustas juhtunu uurimiseks kriminaalmenetlust paragrahvi alusel, mis käsitleb lennuohutusvastast rünnet, menetlust juhib riigiprokuratuur. "Hetkel pole lisaks telefonikõnele muud tegelikule ohule viitavat infot, kuid võtame tehtud ähvardusi tõsiselt," ütles menetlust juhtiv riigiprokurör Inna Ombler.
Tallinnast väljub Saksamaale keskmiselt kümmekond lennukit päevas.
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=75149659
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922

Kasutaja avatar
Henkka
Moderaator
Postitusi: 4802
Liitunud: 02:00, 15 Dets 2006
Asukoht: Harjumaa, Jüri
    Windows 7 Chrome
On tänanud: 10 korda
On tänatud: 18 korda

Re: lennundus

PostitusPostitas Henkka » 14:06, 25 Juul 2016

Huvitav, kuidas sellisel jobul ka vene/inglise aktsendiga lugu on? Aga kui see jobu on eesti rahvusest, siis ei oska kohe midagi öelda...
Tüübil peab olema väga suur kuulsusesaamise tahtmine, kuna olla ise kohe ka kaitsepolitseisse helistanud?

Loodetavasti Eesti vastavad ametkonnad saavad enda vajaliku tööga kenasti hakkama, ning sellel vennikesel tuleb mõne aja pärast mõningast aega "ruudulist päikest" vaadata :mrgreen:

Mnah, siis võiks sellise jobu täisnime kah raffale teada anda :wink:
DM7020HD; DM8000 ; T90 0,8W; 4,8E; 9E; 13E; 16E; 19,2E; 23,5E; 28,2E; 31,5E; 36E

Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 5877
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    Windows 7 Firefox
On tänanud: 41 korda
On tänatud: 21 korda

Re: lennundus

PostitusPostitas peeter3000 » 16:23, 25 Juul 2016

mind huvitab/imestab, et teatas ette..!
tavaliselt pole Euroopas keegi midagi rünnakutest ette teatanud?
tagamõte?
...
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922

Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 5877
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    Windows 10 Firefox
On tänanud: 41 korda
On tänatud: 21 korda

Re: lennundus

PostitusPostitas peeter3000 » 15:42, 27 Juul 2016

Eesti õhuvägi keeldus USA kingiks pakutud kahest sõjaväe transpordilennukist Sherpa C-23B+.

Põhjalikuma analüüsi tulemusel on kaalumisel alternatiivsed variandid ja Sherpasid õhuvägi praeguse seisuga kasutusse ei võta, ütles kaitseväe peastaabi pressiesindaja Roland Murof ERR.ee-le.

«Analüüsi käigus arvestatakse erinevate teguritega alates õhuväe vajadustest, tehniliste näitajate ja ökonoomsuseni välja,» selgitas Murof.

Kaitsevägi teatas nende lennukite kasutusele võtmisest 2014. aasta detsembris ning lennukid oleks pidanud Eestisse saabuma eelmisel aastal, vahendas ERR.ee.

Lennukid Sherpa on tugeva konstruktsiooniga ja vastupidavad, mis võivad kasutada ka pehme pinnakattega väikeseid lennuvälju ning võivad lennata kõikides ilmastikutingimustes.

Lisaks lennuki kolmeliikmelisele meeskonnale saab lennuvahend pardale võtta kuni 36 reisijat. Lennuki jõuseadmeteks on kaks turbopropellermootorit koguvõimsusega üle 2000 kilovati. Lennuki maksimaalne kiirus on 468 kilomeetrit tunnis ning suurim lennukaugus 1900 kilomeetrit.

Seni kasutas Eestike müüdavaid lennukeid USA maavägi. USA relvajõud on kasutanud Sherpa C-23B+ tüüpi lennukeid alates 1985. aastast.
http://www.postimees.ee/3779373/eesti-l ... ennukitest
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922

Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 5877
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    Windows 10 Firefox
On tänanud: 41 korda
On tänatud: 21 korda

Re: lennundus

PostitusPostitas peeter3000 » 10:32, 07 Okt 2016

kaks eri lennukit rikkus Soome õhuruumi samal päeval.
Pilt
Venäläisen SU-27 hävittäjän epäillään loukanneen Suomen ilmatilaa iltapäivällä 6. lokakuuta. Myöhemmin illalla tapahtui toinen epäilty ilmatilaloukkaus samalla konetyypillä. Ilmavoimat tunnisti ja kuvasi molemmat koneet.
Suomen ilmavoimat tunnisti venäläisen SU-27 hävittäjän Porvoon edustalla iltapäivällä 6.10.2016 noin kello 16:43 ja kuvasi koneen. Kuva: Ilmavoimat

Tapahtumapaikka oli Suomenlahdella Porvoon eteläpuolella. Ensimmäisen tapahtuman aika oli klo 16:43. Epäilty ilmatilaloukkaus kesti noin minuutin. Ilma-alus sivusi Suomen ilmatilaa 13 kilometrin matkan. Epäilty ilmatilaloukkaus tapahtui enimmillään yhden kilometrin syvyydessä Suomen ilmatilassa.

Toinen epäilty ilmatilaloukkaus tapahtui samalla alueella myöhemmin illalla kello 21:33. Kyseessä oli eri koneyksilö.

Itämerellä on ollut torstain aikana vilkasta Venäjän sotilaslentotoimintaa.

Rajavartiolaitos selvittää epäiltyjä ilmatilaloukkauksia ja tutkii tapahtumat.

Puolustusvoimat valvoo Suomen ilmatilaa ja turvaa alueellista koskemattomuutta 24/7.
Pilt

http://ilmavoimat.fi/artikkeli/-/asset_ ... enlahdella

Venäjän puolustusministeriö kiistää venäläishävittäjän loukanneen Suomen ilmatilaa.

Venäjän puolustusministeriön uutistoimisto TASS:ille antaman lausunnon mukaan "Kaikki Venäjän ilmavoimien lennot toteutettiin kansainvälisten sääntöjen mukaisesti puolueettomalla alueella, eikä muiden maiden rajoja rikottu".

Venäjän puolustusministeriö antoi kommenttinsa uutistoimistolle ennen torstai-illan jälkimmäistä alueloukkausepäilyä.

Rajavartiolaitos tutkii kahta epäiltyä alueloukkausta. Epäilyn mukaan venäläiset SU-27-hävittäjät loukkasivat Suomen aluerajaa torstaina. Ensimmäinen alueloukkaus tapahtui iltapäivällä kello 16.43 ja toinen illalla kello 21.33.

Koneet olivat Suomen ilmatilassa Porvoon eteläpuolella.
Pilt
------------
antud uudis on olemas ka Eesti ajakirjanduses..
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922

Kasutaja avatar
Scott
Digivanake
Postitusi: 1880
Liitunud: 02:00, 22 Dets 2005
    Windows 7 Chrome
On tänanud: 20 korda
On tänatud: 20 korda

Re: lennundus

PostitusPostitas Scott » 05:00, 13 Okt 2016

Jetman'id ja A380


Kasutaja avatar
peeter3000
Digivanake
Postitusi: 5877
Liitunud: 02:00, 15 Nov 2006
Asukoht: Tallinn
    Windows 10 Firefox
On tänanud: 41 korda
On tänatud: 21 korda

Re: lennundus

PostitusPostitas peeter3000 » 15:14, 19 Okt 2016

Ämari lennubaasis paikneva Saksamaa õhuväeüksuse ülem kolonelleitnant Swen Jacob rääkis Soome meediale pikemalt, kuidas Vene sõjalennukid 6. ja 7. oktoobril Soome ja Eesti õhupiiri rikkusid. Jacobi sõnul oli NATO õhuturbemissiooni raames Eestisse saabunud Luftwaffe pilootide jaoks tegu "24 hullumeelse tunniga".

"See juhtus mõlemal pool Soome lahte, Meil oli töörohke öö," nentis Jacob väljaandele Verkkouutiset.

Saksa õhuväelase kinnitusel olid nad tookord teadlikud, et peagi on algamas Venemaa õppus. Samas aga ei teatud seda, et Venemaa kavatseb 24 tunni jooksul saata sõjalennukeid õhku iga 90 minuti järel.

Jacobi sõnul panid Vene lennukid NATO ja Soome lennukite reaktsioonikiiruse korduvalt proovile. "Me pidime sama asja üha uuesti alustama, sest loomulikult ei saanud me kogu see aeg õhus püsida," nentis ta.

"See oli tõsine väljakutse, kuid meil oli selleks piisavalt ressursse ning häid tehnikuid, kes suutsid lennukid kogu aeg lennuvalmis hoida. Ma ei tea, kas selle õppuse eesmärgiks oli kontrollida, kui sageli suudavad NATO ja Soome samal ajal väljakutsele vastata. Vähemalt said nad sõnumi, et me suudame," lausus Jacob.

Saksa õhuväelane peab Venemaa sõjalennukite õppust küllaltki kummaliseks. "Lennukid lendasid rahvusvaheliste vete kohale, siis ära, siis tagasi, siis jälle ära, siis jälle tagasi koju. Ma ei kujuta ette, milline õppus see pidi olema. Meie sellist õppust ei korraldaks," rõhutas ta.

Kokku käidi 24 tunni jooksul Ämarist tuvastamas umbes kümmet Vene sõjalennukit, mõnd neist mitu korda. Suurem osa lennukitest olid hävitajad, kuid kaasas oli ka transpordilennukeid.

"Hea on see, et me käisime neid kõiki tuvastamas. See on oluline sõnum, et me saime nad kõik kätte," märkis Jacob.

Swen Jacob oli ühel hetkel ka ise valmis õhku tõusma ning tal oli piloodiriided ja -varustus juba seljas. Kui häire oleks tulnud kaks minutit valel ajal, oleks ta läinudki lendama.

Soome õhupiiri rikuti otseselt kahel korral - 6. oktoobril kell 16.43 ja 21.33.

Eesti kaitseväe peastaap teatas 7. oktoobril, et öösel kell 2.38 sisenes ilma loata Eesti õhuruumi Vaindloo saare piirkonnas Venemaa Föderatsiooni relvajõudude hävituslennuk Su-27.
"Lennuk viibis Eesti õhuruumis alla minuti. Lennuki transponder oli välja lülitatud, lennuplaan oli esitamata ning lennukil ei olnud raadiokontakti Eesti lennuliiklusteenindusega. Välisministeerium kutsus täna välja Venemaa suursaadiku Eestis ja andis üle noodi," seisis teates.
http://uudised.err.ee/v/valismaa/3d6d01 ... irikkumisi
DVB-T/T2:Eesti-SoomeDigi/ DVB-C:Starman HD/DVB-S: Mabo 125x140cm/TBS5922

Keela Adblock

See veebileht toimib ainult reklaamirahadest.
Kui sa näed seda teksti siis sa blokeerid reklaame.
Palun kaalu Adblocki keelamist siin toetamaks Digi-tv.ee veebilehte.



Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist