3. leht 46-st

Re: lennundus

Postitatud: 22:44, 05 Sept 2010
Postitas peeter3000
Energizer kirjutas:nagu see paar aastat tagasi Hamburgi lennuväljal olev Lufthansa lennuk, tugeva külgtuule(tormituule) tõttu oleks esimene maandumiskatse aia taha läinud (lennuk oleks tiivaga vastu maad riivanud), aga lennuki kapten võttis sekundi(te) jooksul vastu otsuse uuesti õhku tõusta ja uuele katsele minna, mis õnnestus
= http://www.youtube.com/watch?v=ueJeC2pxxbM
see vist siis..

Re: lennundus

Postitatud: 08:14, 06 Sept 2010
Postitas Linnavurle
Energizer kirjutas:ahhaa, näete, kui kergelt on eelarvamused tulema, kummal siis on õigus, kas lennujuhil või kaptenil???
:!:

Tegelikult, lennuki turvalise maandamise eest vastutab ikkagi lennukikapten, lennujuhtide asi on reguleerida liiklust ehk siis nemad on lennuliikluse "politseinikud", muidugi kui mõni situatsioon muutub ohtlikuks siis pole aega õieti vaielda, nagu see DHL-i kaubalennuki ja lapsi täis Tu154-ga juhtus, lennujuht eksis andis ühele lennukitest vale käsu, kuigi selle lennuki TCAS andis vastupidise korralduse.
Kui lennuki kapten näiteks eirab lennujuhi korraldusi siis loomulikult läheb see raportisse, aga küsimus on selles kas protseduurireeglid kaaluvad üle lennuki ohutu liiklemise? Isegi tingimustes kus lennujuht on inimene ja eksimine olla inimlik. See on küsimus kas usaldada lenniki pardaarvutit või maapealset juhtimistorni.
Maandumine ka, toimub paljudel juhtudel ILS süsteemi kaasabil, pilootide asi on jälgida et protsess toimub tõrgeteta, nagu see paar aastat tagasi Hamburgi lennuväljal olev Lufthansa lennuk, tugeva külgtuule(tormituule) tõttu oleks esimene maandumiskatse aia taha läinud (lennuk oleks tiivaga vastu maad riivanud), aga lennuki kapten võttis sekundi(te) jooksul vastu otsuse uuesti õhku tõusta ja uuele katsele minna, mis õnnestus
See on muidugi selge et lennujuhtideta oleks lennuliiklus võimatu, aga on olukordi kus lennuki saatus sõltub pigem lennukipilootidest kui lennujuhist.

Ilma loata lennukit maandada ei saa, lennuväljale lähenemisest rääkimata.
Selge see, et kapten võtab vastu lendamist puudutavad otsused, kuid on kohustatud järgima lennujuhtide korraldusi. Maandumisel raja kohal lennujuht ei juhenda, vaid jälgib visuaalselt tegevust. Muudel juhtudel on lennujuht "jumal".
Mis puudutab TU154-ga toimunud õnnetust, on mul kuskilt meelde jäänud lendurite halb keeleoskus, mistõttu saadi korraldustest valesti aru. Ma pole kindel ,kas too info oli tõene või mitte. Nii on meelde jäänud. Ahjaa, uuele maandusringile minek kooskõlastatakse lennujuhiga.

Re: lennundus

Postitatud: 21:03, 07 Sept 2010
Postitas sniff01
NG kanalil on neid igatsorti õnnetusi lahatud erinevates seriaalides (nt Aircrash investigation) ja sealt on ka see DHLi Vene lennuki kokkupõrge. Niipalju kui mäletan tembeldati ikkagi lennujuht süüdlaseks, ning selle eest sai ka nuga ühe hukkunud lapse isa käest.
Nende lennukõrguste hindamisega on küll kaunikesti raske kui sellest aknakesest välja vaatad. Päris mitu korda on selline tunne, et lennukid ühel kõrgusel ja ristuvatel trajektooridel aga mingit reaktsiooni pole esinenud kas siis kõrguse suurendaimse või vähendamise näol).

Re: lennundus

Postitatud: 14:14, 15 Sept 2010
Postitas maunts001
Kuna töö jures vahel vaba aega, siis aeg-ajalt tsekkan ka taevasse n.ö pilgu. Ja näe mis leidsin!

* Callsign: DLH8942
* Flightnr: LH89
* Reg: D-AIMB
* Hex: 3C65A2
* Model: Airbus A380-841 (A388)
* Airline: Lufthansa
* Lat: 59.86876
* Lon: 19.62231
* Altitude: 24350 feet (7422 m)
* Ground speed: 439 knots
(813 km/h / 505 mph)
* Track: 73°
* Radar: ESNK
* Squawk:
* From : Stockholm, Arlanda (ARN)
* To: Helsinki, Vantaa (HEL)
* Comment : Testflight FRA-CPH-ARN-HEL-OSL-FRA

Re: lennundus

Postitatud: 16:43, 15 Sept 2010
Postitas smr
maunts001 kirjutas:Kuna töö jures vahel vaba aega, siis aeg-ajalt tsekkan ka taevasse n.ö pilgu. Ja näe mis leidsin!

* Callsign: DLH8942
* Flightnr: LH89
* Reg: D-AIMB
* Hex: 3C65A2
* Model: Airbus A380-841 (A388)
* Airline: Lufthansa
* Lat: 59.86876
* Lon: 19.62231
* Altitude: 24350 feet (7422 m)
* Ground speed: 439 knots
(813 km/h / 505 mph)
* Track: 73°
* Radar: ESNK
* Squawk:
* From : Stockholm, Arlanda (ARN)
* To: Helsinki, Vantaa (HEL)
* Comment : Testflight FRA-CPH-ARN-HEL-OSL-FRA


http://www.youtube.com/watch?v=Ka8X6K1h50o

ning jah, teevad skandinaavia tiiru, juhuks kui on vaja hädamaanduda

Re: lennundus

Postitatud: 18:14, 15 Sept 2010
Postitas peeter3000
üks B747 seisab/seisis täna Tallinna lennuväljal.

karla kirjutas: sinna saab paraja lennujuhtimiskeskuse ehitada :D

Tige:
Rakvere kant sobiks hästi ühele "ADS-B receiver" -Flightradar24 jaoks.Võtab raadiusega ca 300km,saab Peterburi ka kätte..
http://www.flightradar24.com/about.php

Helsinki-Vantaa A380:
-tuhandete viisi rahvast tunglemas
loe YLE uudist: http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/ ... 80484.html
või http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/09/l ... 83377.html
vaata YLE uudisnuppu (väga huvitav!)
http://areena.yle.fi/player/index.php?c ... anguage=fi

Pilt

Re: lennundus

Postitatud: 21:48, 20 Sept 2010
Postitas maxtor
peeter3000 kirjutas:üks B747 seisab/seisis täna Tallinna lennuväljal.

Seisab tänaseni. Homme peaks üks veel tulema, Hiina delegatsiooni oma.
See mis lennuväljal juba mõnda aega seisab on kaubaveo variant ja kuuldavasti tahetakse võtta Eesti registrisse. On plaanis katsetada kas see mölakas ka mõnda väravasse parkida õnnestub aga siiani pole seda minuteada veel tehtud.

Re: lennundus

Postitatud: 23:19, 20 Sept 2010
Postitas Linnavurle
peeter3000 kirjutas:üks B747 seisab/seisis täna Tallinna lennuväljal.

karla kirjutas: sinna saab paraja lennujuhtimiskeskuse ehitada :D

Tige:
Rakvere kant sobiks hästi ühele "ADS-B receiver" -Flightradar24 jaoks.Võtab raadiusega ca 300km,saab Peterburi ka kätte..
http://www.flightradar24.com/about.php

Helsinki-Vantaa A380:
-tuhandete viisi rahvast tunglemas
loe YLE uudist: http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/ ... 80484.html
või http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/09/l ... 83377.html
vaata YLE uudisnuppu (väga huvitav!)
http://areena.yle.fi/player/index.php?c ... anguage=fi

Tänud viidete eest. Viimane oli päris huvitav. Lennuvälja tuetõrjujate tervitus oli ka vägev.
Ja kui A380-sse panna ainult turisti klassi istmed, mahub lennukisse üle 800 inimese.
Säästab ka ikka kõvasti - ainult 3liitrit lennuki petrooli inimese kohta 100km-le.

Pilt

Re: lennundus

Postitatud: 23:50, 20 Sept 2010
Postitas smr
peeter3000 kirjutas:üks B747 seisab/seisis täna Tallinna lennuväljal.

karla kirjutas: sinna saab paraja lennujuhtimiskeskuse ehitada :D

Tige:
Rakvere kant sobiks hästi ühele "ADS-B receiver" -Flightradar24 jaoks.Võtab raadiusega ca 300km,saab Peterburi ka kätte..
http://www.flightradar24.com/about.php

Noh, siin ikka mõni Rakvere inimene on, pange ülesse endale see. Kahju, et Tallinnas olev radar enda infot sinna saata ei taha.

Re: lennundus

Postitatud: 11:01, 08 Okt 2010
Postitas peeter3000
peeter3000 kirjutas:Kihnu saare kohal kohtusid õhus lennukid.
Altitude (kõrguse) vahe ainult 1000 feet (300m), minimaalne vist peaks olema 600m.
juhtusin Flightradaripealt just vaatama.
Kohe oli näha ,et China Southern Airlines (Callsign: CSN461) Boeing 777-F1B (B772) lendab nn."vastutulevate" poolel.Ehk 25 km lõunapool sellest ,mis kõik teised Aasia-Euroopa suured lennukid lendavad.
Autopiloodiga lendab siiamaani edasi,nagu poleks midagi juhtunud...
kl.15:22 siis täna.
Huvitav oleks Lennujuhtimiskeskuse kommentaar..jne.
Vastutulev oli Boeing 747-446F.
Siit saab infot lennukoridoride kohta:
http://www.ohtuleht.ee/index.aspx?id=125032

Kõige tihedama liiklusega ida-lääne lennuteed on aga muudetud ühesuunalisteks. Nii lendavad Jaapani, Saksa, Hollandi, Briti, Prantsuse jt. lennukid läänest itta põhja poolt (üle Narva-Jõesuu, Paide ja Kuressaare), idast läände aga lõuna poolt (üle Pärnu, Võhma ja Peipsi).
viimasel aastal on suunad vastupidi,väljaarvatud tänane Hiina lennuk mis pani vastassuunas..
võin ka muidugi eksida,aga huvitav ikkagi..

Kokkuvõtteks:
-minuarust lendas antud Hiina lennuk "vastassuunas"
-ju siis 300m kõrguste vahe on piisav


Lennuliiklusteeninduse Tehniline vastus:
"Toimunu ei olnud lennuintsident ega vahejuhtum, kuna õhusõidukite vaheline kaugus ei olnud kordagi väiksem kui nõutud hajutusmiinimum Eesti õhuruumis, milleks on 5 NM horisontaal suunas ja 1000 jalga vertikaal suunas.
Antud juhul oli tegemist tavapärase praktikaga, kus õhusõiduk kutsungiga CSN461 oli lendamas marsruudil RANVA – NETNA. Õhusõiduki lennuaja lühendamiseks ja õhuruumi paindliku kasutamise printsiipide alusel andis lennujuht lennule CSN461 otsemarsruudi punktile KEDUX, mis asub Läti õhuruumis. Selline käitumine on igapäevane ning ei kujuta lennuohutusele mingit riski. Vastavalt semi tsirkulaar ehk hemisfäärilisele reeglile lendavad õhusõidukid magneetilise trekkiga 000 -179° paaritutel lennutasanditel (nt FL330, FL350) ning õhusõidukid magneetilise trekkiga 180-359 paaris lennutasanditel (nt. FL340, FL360)."

Re: lennundus

Postitatud: 11:55, 08 Okt 2010
Postitas Zuumbox
peeter3000 kirjutas:... milleks on 5 NM horisontaal suunas ...

Mis ühik on NM :roll:

Re: lennundus

Postitatud: 11:58, 08 Okt 2010
Postitas smr
Zuumbox kirjutas:
peeter3000 kirjutas:... milleks on 5 NM horisontaal suunas ...

Mis ühik on NM :roll:

meremiil

nautical mile

http://en.wikipedia.org/wiki/Nautical_mile

Re: lennundus

Postitatud: 18:07, 08 Okt 2010
Postitas aandrees
njuuton-meeter :shock: :shock:

Re: lennundus

Postitatud: 22:35, 14 Okt 2010
Postitas peeter3000
kuigi meil on siin tõsine teema ,paneme mõned UFO-asjad ka:
NY 13.10.2010:
http://www.youtube.com/watch?v=HmkGPSCh4bo

Re: lennundus

Postitatud: 16:41, 17 Okt 2010
Postitas hansch
Praegu sõidab just üks Airbus Industriesi A380 üle Eesti-Saaremaa kohal praegust,
kõrgus on muljetavaldav 43 000ft (13106 m) ja kiirus 922 km/h