2. leht 31-st

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 09:38, 04 Veebr 2013
Postitas tigekala
mønster kirjutas:Huvitav, kuidas prantslased sellele patendi said võtta ?
Suruõhku kasutati alternatiivse energiaallikana juba 70-ndate sõjatehnikas, kasvõi vene BTR-des oli suruõhupaak keset masinat,
juhuks, kui aku ei toimi.

Juba siis vantidel polnud niipalju raha, et patenti registreerida...
Kogu aur läks ju neil tookord sõjatehnika peale.
Aga seegi ei aidanud.
Siis tulime meie, baltlased, ja Reagan oma ideedega...

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 12:25, 15 Veebr 2013
Postitas peeter3000
Tesla ja NY Times test:
http://www.nytimes.com/2013/02/10/autom ... iles&_r=2&

Tesla süüdistab nüüd lehte valetamises:
-yhtiön mukaan lehden autotoimittajan havainnot sähköauto Tesla Model S:n "yllättävästä" simahtamisesta koeajossa ovat huijausta.
-testaaja oli tarkoituksella yrittänyt lisätä auton virrankulutusta pitämällä ilmastointia täysillä, ajamalla säännöllistä ylinopeutta ja jättämällä autoa lataamatta mittaristossa loistaneista varoitusvaloista huolimatta.
-Autonvalmistaja on myös kaivanut esiin testin tehneen autotoimittajan aiempia lausuntoja, joissa hän haukkuu kaikkea sähköautotekniikkaa perusteettomaksi hypetykseksi ja flopeiksi.
-Kiistelykin saa lisäväriä lähipäivinä: muun muassa televisioyhtiö CNN on ottanut Tesla-auton omaan testiinsä. CNN aikoo koeajaa autolla täsmälleen saman reitin kuin mitä New York Timeskin, ja kokeilla sammuuko auto jälleen.
http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/ ... 132545/304

Tesla Blog:
http://www.teslamotors.com/blog/most-pe ... test-drive

Tesla "musta kasti" salvestustest on näha:
-160km sõiduga on "akust järel" 60%
-peale järgmist Super-laadimist kuni 90%-ni sai autoga sõita 320km

Tundub ,et ajakirjanikul oligi plaanis auto "tühjaks" sõita ja siis "treila" peal laadimispunkti vedada.Ta proovis mitu korda akut tühjaks sõita,aga see algul ei õnnestunud.
Siis ta asus teekonnale järgmisesse laadimispunkti (asus 100km kaugusel) kuigi auto arvuti näitas,et saab sõita ainult 50km...ja auto seiskus peale 80km läbimist..test Tesla elektriauto "maha" teha õnnestus!

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 12:25, 16 Veebr 2013
Postitas satik
Tegelikult on see nii tüüpiline et kuskilt kargab välja "erapooletu" sell kes tahab midagi testida ning üritab siis näidata täpselt seda mida telliti. Antud juhul on selle taga ilmselt naftafirmade rasvane näpp mis kodanik broderit juhendas :).
Tõenäoliselt ei osatud oodata et Teslal on selline "flightrecorder" peal.

Kui Elon poleks väga rikas (=suudab pidada head turvameeskonda), oleks ta arvatavasti "kogemata" mõnda õnnetusse juba ammu sattunud. Need asjad on tegelikult sellised et paljud kes on üritanud tegelda alternatiivenegiatega, on ootamatult õnnetult otsa saanud - isegi siin euroopas. Küll ostetakse/petetakse patente välja, küll pannakse teadlased n.ö. luku taha - muidugi lepingutega, mitte tingimata füüsiliselt (kuigi ka seda on teada). Huvitav on see et patendite omanikeks muutuvad miskipärast just naftafirmad, kes pärast patendi napsamist seda lihtsalt "hoiavad", ilma et edasist arengut oleks.

On üks tore film - "Who killed A Elecric Car", mida näitas ka ETV, see peaks ka olema netis nähtaval.

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 15:45, 22 Veebr 2013
Postitas peeter3000
aku/patareitööstus sai kõva tagasilööki hiljuti kui Airbus (A350) loobus kasutamast Li-ion akusid ja siirdub kasutama "vanema põlvkonna Nickel–cadmium" akusid..

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 08:33, 25 Veebr 2013
Postitas peeter3000
Tesla Test II-osa
Tesla Blog:
http://www.teslamotors.com/blog/most-pe ... ive-follow

tundub ,et need kes juba omavad antud Model S autot ,on väga rahul..

-Consumer Reports repeated The New York Times test drive at normal highway speeds and comfortable cabin temperatures without ever running out of range.
-Entirely of their own volition, several customers spent the past holiday weekend recreating the Broder test drive route and showing that it can be done easily using the Tesla Supercharger network on the East Coast.
-A CNBC reporter just finished the same trip today in a Model S. This is the 8th Tesla S that has made this trip successfully in the past week completely refuting the bogus NY Times "writer" and his claims about the car.
A CNN Money reporter made it last Friday and 6 Model S owners did it over the weekend. This is a clear indication that the NY Times reporter had an agenda and wanted the car to fail. The NY Times should really make a full retraction and apologize.
-Thank you Elon for a car worthy of the 21st century. I am so grateful for the sacrifices you and Tesla have made to bring this incredible piece of technology to the market. I absolutely LOVE my Model S.

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 14:21, 31 Juul 2013
Postitas peeter3000

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 09:35, 29 Sept 2013
Postitas peeter3000
proovisin ära rent.elmo.ee ühe Nissani.
*nb! kõik laadimised on rentimisel tasuta! ehk sõida palju jaksad Eesti piires
*ühe laadimisega saab sõita 80km
*erandolukorras saab sõita kuni 100km
*suutsin ka aku tühjaks sõita- 110km
*laadimine toimub kiirlaadijas ca 25min.
*500V ja 120A DC-laadija laeb tegelikult 385V ja 85A-ga
*varem olevat laadinud täisvõimsusega ,aga seda muudeti hiljuti..
*hetkel veel pole laadimispunktide juures järjekordi..aga järjekordade tekkides läheb asi katastroofiliselt ebamugavaks (loe:mõttetuks)
*rentimine toimub väga mugavalt- tuleb netis oodata kui mõni auto vabaneb ja kohe "ära rentida", saadetakse SMS 3-e tel. numbriga.. ja ongi kõik..
*Neste ja Statoili juurest Sa laadijaid ei leia, see ka selge miks..
*minu arust nad pakuvad seda teenust praegu omahinnaga ehk tegelik hind peaks olema poole rohkem ehk 48+km /24h
-----
kui Tallinnas elada võib oma isikliku auto ära müüa ja rentida el.autot nädalavahetuseks- 2päeva 48eur+km= kuus 192eur+km.
----------
Norras müüdi/müüakse Tesla S-i rohkem kui VW Golfi ...ja ka Leaf läheb hästi..

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 10:55, 29 Sept 2013
Postitas satik
Ma proovisin Klaperjahi ajal seda Leafi... muidugi teeoludes :) mitte rajal, aga mulle ei meeldinud tema ergonoomika. Koostekvaliteet oli ka nigu oli - uus auto mis alles haiseb nagu kassikuse järgi, ei tohiks vähemalt plastikust nagiseda. See Leaf nagises.

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 12:07, 29 Sept 2013
Postitas peeter3000
satik kirjutas:Ma proovisin Klaperjahi ajal seda Leafi... muidugi teeoludes :) mitte rajal, aga mulle ei meeldinud tema ergonoomika. Koostekvaliteet oli ka nigu oli - uus auto mis alles haiseb nagu kassikuse järgi, ei tohiks vähemalt plastikust nagiseda. See Leaf nagises.

kahjuks vaidlen 100% vastu..(sõitsin ca 700km)
*mingeid naginaid ja muid hääli mitte ühegi teega polnud (kruusatee kaasaarvatud)
*auto on muidugi raske (tühimass 1615kg- koos reisijatega 1900kg)
,aga see sõitu ei häiri
*auto "tõmme" on ülihea 0-60km/h , edasi veidi nõrgem (60-100)
*tavaoludes sõites ühtlase kiirusega (70-90km/h) kasutatakse ainult 6-20kW mootirivõimsust..
*koostekvaliteet oli minuarust väga hea (rendiauto, ls.14000km)
*täis elektroonikat/automaatikat : klaasipuhastid, lähituled/päevatuled jne., tagurduskaamera..

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 12:45, 29 Sept 2013
Postitas satik
Nagu ma ütlesin - "see Leaf" :). Tema läbisõitu ma ei tea, vaevalt see palju olla sai, sestap see nagin mind üllataski.
Kiirendus oli küll hea, kuid ei midagi enneolematut, minu vana neljajalgne miki teeb umbes sama aga mõistagi paraja jõuramise saatel.
Suurem mass on talle pigem eelis sest võimaldab mugavamalt sõita, kere ei lähe iga kivikese peale tooli togima (aga seda enam oli nagin halb nähtus!).

Kui võrrelda MIEViga, siis on vahe muidugi nagu öö ja päev - MIEV on ikka paras peldik tegelikult. Aga liigub, linnaliikluses isegi ehk piisav.

Mis koostesse puutub siis see võis olla konkreetse Leafi "omapära". Samas on märksa hullemaid näiteid, kord sai uuritud Dodge Avenger'it Silberauto salongis ning see oli nagu lada - plastikutel rippnesid jäägid küljes, kummitihenditel olid samuti sabad taga, pakiruumis oli näha polstriliiimi triibukesi... Leafis selliseid asju ei näinud, kuigi isegi vaatasin samu asju.

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 01:58, 30 Sept 2013
Postitas satik
Veel elektriautodest: http://robootika.ee/index.php/Venturi_p ... BB-3_kohta

Ilmselt tõmme on enam kui piisav. aga tagurduskaamera on valikust väljas :)

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 09:17, 30 Sept 2013
Postitas moij
Niisama jutu järkuks üks huvitav küsimus: milline auto oli maailma esimene seeriatootmises olnud sisepõlemismootori ja elektri hübriid auto?
Aastaarvu võib ka pakkuda kuna see on vägagi üllatav.

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 09:42, 30 Sept 2013
Postitas tigekala
Pakun - Toyota Prius.

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 10:44, 30 Sept 2013
Postitas moij
Lisaks oli autost olemas ka 4x4 versioon ja elektrimootorid olid velgede sisse ehitatud.

Re: Elektriautod (ja muud erilised autod..)

Postitatud: 13:38, 30 Sept 2013
Postitas meremees2
peeter3000 kirjutas:http://panasonic.co.jp/corp/news/official.data/data.dir/2013/06/en130612-7/en130612-7.html

TESLA
Pilt

Panasonic
Pilt


Käisin laupäeval Tesla Model S proovisõidul... prooviauto oli muidugi see kõige "püssim" (85kw performance) 0-100 km/h 4,4 sek. Olen sõitnud/proovinud kiireid autosid, aga no see oli ulme...ausõna. Ma pole eluski sellise "elajaga" sõitnud. Lühidalt kokku võttes siis selle auto juures on ainult 1 negatiivne asi ja see on hind. Proovisõiduauto hind oli siis 100000.- € + km. Samas kui nüüd võtta et uus S-Class, 7-ne BMW, või A8 on ju samas hinnaklassis, seega potensiaalseid kliente oleks ilmselt ka Eestis küllaga.

Olen ka sõitnud eelmisel aastal 3 päeva Nissan Leafiga - kahjuks Teslat ja Nissanit ei saa võrrelda. Tõsi punktist A, punkti B saab mõlemaga (leafiga küll pab see punkt B olema jõle ligidel :-)), aga vahet ei ole võimalik võrrelda. Teslaga saab sõita ühe laadimisega 500+ km, talvel kui on ikka külm (-20 ja rohkem), siis saab sõita suurusjärgus 400 km. täitsa arvestatav. Lisaks Tesla ehitab nii USA's kui ka Euroopas välja oma laadijate võrgu, kus siis Tesla omanikud saavad TASUTA laadida...