telekanalite vaadatavus
telekanalite vaadatavus
Kas mõni tark mees oskab seletada ja põjhendada mingis ajalehes olevat väidet,et teleka täpsusega tehakse kindlaks kanalite vaadatavust!
kuidas on see tehniliselt võimalik?
kui
mul videomakk on näiteks tv3 peal,telekast vaatan kan2 ja laps vaatab satilt mtv'd?
kuidas on see tehniliselt võimalik?
kui
mul videomakk on näiteks tv3 peal,telekast vaatan kan2 ja laps vaatab satilt mtv'd?
sellist seadet kül ei ole mis skäniks kõikite telekaid, et mis kanalit keegi vaatab, minu teada. Võibolla on mingid sellised seadmed mis pannakse omaniku nõusolekuga telekale juurde ja mis siis kuidagi jätavad meelde mida sa millagil oled vaadanud. Võibolla seda kaablit mööda levivat digitv-d on võimalik jälgida, ja teha statistikat kes millal midagi vaadanud on.
hmm
tähendab kugu reitingute jutt vaatajatearvust siis lambist võetud või rahvaküsitlus a la saarpoll ... IRW
- hulluarst1
- Edasijõudnu
- Postitusi: 82
- Liitunud: 02:00, 01 Dets 2005
Sellega on nii et telekale ühendatakse külge lisaseade, justkui digibox kui nii võtta. Edaspidi vahetad kanalit selle boxi pealt mitte telekast. Box registreerib kõik sisse-väljalülitamised ja kanalivahetused ning saadab selle info uuringufirmale (ilmselt tavalise modemi või internetiühenduse kaudu). Kuna laialijagatud boxide arv on tegelikult üsna väike, siis loomulikult üldistatakse saadud tulemusi, s.t. et saadud lõpptulemus pole 100% täpne ent parema variandi puudumisel aktsepteeritakse seda meetodit kõigi kanalite poolt. Eks niimoodi on kõigi küsitlustega.
Muide, seda boxikasutajate seltskonda (ehk paneeli nagu uurijad neid nimetavad) hoitavat ranges saladuses, et vältida nende mõjutamist kanalite poolt
Muide, seda boxikasutajate seltskonda (ehk paneeli nagu uurijad neid nimetavad) hoitavat ranges saladuses, et vältida nende mõjutamist kanalite poolt
Isegi kui me oletame et selles küsitluse testgrupis osaleb 10% eesti televaatajatest ei saa sellest eeldada et ülejäänu 90% maitse kattub protsentuaalse statistika alusel nende 10 % eelistustega.
MIna usun et pigem tehakse uuringuid nii.öelda monitooringu programmi raames. Küsitletakse inimesi, pannakse netti pollid ülesse. Ja nende alusel arvutatakse keskmine.
MInd pole veel keegi kodus küsitlemas käinud ja kui keegi pakuks mulle tasuta võimalust sellise boksiga oma telekat ühendada, ma ei teeks seda. Minu privaatne maitseeelistus on minu enda isiklik info. KUi telekanal nii kangesti tahab teada mida rahvas tema programmist arvab siis kirjutagu üks pikk artikkel postimehe online väljaandesse. Ma usun et kommentaatorite arvamus annab üsna huvitava tulemuse.
Ametlikke monitooringuid on raske usaldada. KUi tellijaks on konkurendist telejaam siis uuringufirma teeb monitooringu temale positiivses suunas.
Mingil määral saame rääkida ka reklaamiklientide n.ö eelistustest. Magusamad pakkumised tulevad sellistele eetriaegadele kus on parem programm. Seega mida rohkem reklaami, järelikult seda suurem auditoorium. Kuid ma olen viimasel ajal seda lausreklaami vihkama hakanud. Peletab igasuguse vaatamise isu ära.
Teine asi on veel sellega et milline sihtgrupp telejaamal on. ETV-l valdavalt pensionärid ja tugitoolisportlased. Kanal2 ja TV3 vaatavad rohkem noored ja lapsed.Näiteks kui avaldatakse monitooringu tulemused et AK-d vaatas sellel kuul 250 000 inimest, eelmise kuuga võrreldes on see 5% vähem... jne jne. Sellised uuringud ei ole täpsed.
MIna usun et pigem tehakse uuringuid nii.öelda monitooringu programmi raames. Küsitletakse inimesi, pannakse netti pollid ülesse. Ja nende alusel arvutatakse keskmine.
MInd pole veel keegi kodus küsitlemas käinud ja kui keegi pakuks mulle tasuta võimalust sellise boksiga oma telekat ühendada, ma ei teeks seda. Minu privaatne maitseeelistus on minu enda isiklik info. KUi telekanal nii kangesti tahab teada mida rahvas tema programmist arvab siis kirjutagu üks pikk artikkel postimehe online väljaandesse. Ma usun et kommentaatorite arvamus annab üsna huvitava tulemuse.
Ametlikke monitooringuid on raske usaldada. KUi tellijaks on konkurendist telejaam siis uuringufirma teeb monitooringu temale positiivses suunas.
Mingil määral saame rääkida ka reklaamiklientide n.ö eelistustest. Magusamad pakkumised tulevad sellistele eetriaegadele kus on parem programm. Seega mida rohkem reklaami, järelikult seda suurem auditoorium. Kuid ma olen viimasel ajal seda lausreklaami vihkama hakanud. Peletab igasuguse vaatamise isu ära.
Teine asi on veel sellega et milline sihtgrupp telejaamal on. ETV-l valdavalt pensionärid ja tugitoolisportlased. Kanal2 ja TV3 vaatavad rohkem noored ja lapsed.Näiteks kui avaldatakse monitooringu tulemused et AK-d vaatas sellel kuul 250 000 inimest, eelmise kuuga võrreldes on see 5% vähem... jne jne. Sellised uuringud ei ole täpsed.
Võid öelda küll, et sinu arvamust pole keegi küsinud, aga sarnaselt tehakse suurem osa uuringuid, s.t. näiteks küsitakse tuhande tegelase käest midagi, võetakse protsent ja üldistatakse miljonile. Valimid on muidugi juhuslikud. Vähemalt loodame, et on
Aga nagu see ütlus oligi, et on olemas suured ja väikesed valed ning on olemas statistika.
Aga nagu see ütlus oligi, et on olemas suured ja väikesed valed ning on olemas statistika.
See bokside arv on tegelikult uskumatult väike, seetõttu pole enamus neid näinudki, kasutamisest rääkimata. Samal põhjusel pole ka valim üldse mitte juhuslik, vaid sinna on otsitud inimesi erinevas vanuses, eri rahvustest jne jne.
See on üsna peen teadus, kes viitsib uurib lisa: http://www.emor.ee.
Aga nagu varem öeldud, siis parema puudumisel seda varianti kasutatakse. Internetikommentaaride põhjal paraku mingeid põhjapanevaid järeldusi teha ei saa, netikommentaatorite seltskond ei esinda kuidagi moodi tervet teleauditooriumit.
See on üsna peen teadus, kes viitsib uurib lisa: http://www.emor.ee.
Aga nagu varem öeldud, siis parema puudumisel seda varianti kasutatakse. Internetikommentaaride põhjal paraku mingeid põhjapanevaid järeldusi teha ei saa, netikommentaatorite seltskond ei esinda kuidagi moodi tervet teleauditooriumit.
Energizer kirjutas:Isegi kui me oletame et selles küsitluse testgrupis osaleb 10% eesti televaatajatest ei saa sellest eeldada et ülejäänu 90% maitse kattub protsentuaalse statistika alusel nende 10 % eelistustega.
MIna usun et pigem tehakse uuringuid nii.öelda monitooringu programmi raames. Küsitletakse inimesi, pannakse netti pollid ülesse. Ja nende alusel arvutatakse keskmine.
MInd pole veel keegi kodus küsitlemas käinud ja kui keegi pakuks mulle tasuta võimalust sellise boksiga oma telekat ühendada, ma ei teeks seda. Minu privaatne maitseeelistus on minu enda isiklik info. KUi telekanal nii kangesti tahab teada mida rahvas tema programmist arvab siis kirjutagu üks pikk artikkel postimehe online väljaandesse. Ma usun et kommentaatorite arvamus annab üsna huvitava tulemuse.
Ametlikke monitooringuid on raske usaldada. KUi tellijaks on konkurendist telejaam siis uuringufirma teeb monitooringu temale positiivses suunas.
Mingil määral saame rääkida ka reklaamiklientide n.ö eelistustest. Magusamad pakkumised tulevad sellistele eetriaegadele kus on parem programm. Seega mida rohkem reklaami, järelikult seda suurem auditoorium. Kuid ma olen viimasel ajal seda lausreklaami vihkama hakanud. Peletab igasuguse vaatamise isu ära.
Teine asi on veel sellega et milline sihtgrupp telejaamal on. ETV-l valdavalt pensionärid ja tugitoolisportlased. Kanal2 ja TV3 vaatavad rohkem noored ja lapsed.Näiteks kui avaldatakse monitooringu tulemused et AK-d vaatas sellel kuul 250 000 inimest, eelmise kuuga võrreldes on see 5% vähem... jne jne. Sellised uuringud ei ole täpsed.
mnjah. loen ja mõtlen, et kui kõik on väga privaatne sinu jaoks, siis ei tasu oma suud miski telekanali suhtes yldse paotada, sest sind ei huvita mis sealt tuleb
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 58 külalist