PostitusPostitas mønster » 10:33, 21 Veebr 2008
ohhohhoo........
Täiesti võimalik, THD 0.03...0.1 %, mõõdetud näiteks väljundvõimsuse 1W juures,
kuid mitte nominaalvõimsusel.
Odavates autovõimendites kasutatakse tavaliselt suure efektiivsusega,
kehvade helikvaliteedi parameetritega D-klassi võimendite kiipe.
Kõige odavam 4-kanaliline võim, mille esimese hooga a-soundist leidsin, denver cap-4100:
60Wx4 (20Hz-20kHz, THD=0.1%)
60Wx2 + 120Wx1 (20Hz-20kHz, THD=0.1%)
THD=0.04% (1kHz, tõenäoliselt @1W)
on kindlasti ka võime, kus P(rms) on antud 1% puhul ja ehk ka mõni, kus ta on antud 10% puhul, aga tubaste võimude andmetega on täpselt sama lugu, mitte mingit vahet.
Odavates autovõimendites kasutatakse tõesti D-klassi ja enamuses kallimates samuti, aga need pole enam sugugi kehvade parameetritega. kasutatakse kõrgemaid samplimissagedusi kui vanasti, sigma-delta a/d muundeid jne. keskmises hinnaklassis on ka ab-väljundiga autovõime saada - põhimõtteliselt noodsamad kiibid sees, mis tubastel võimudelgi, aga neile on vähe turgu, kuna ab võimu kasutegur on väiksem ja seeläbi samade jahutustingimuste juures ka väljundvõimsus väiksem. kuid tüüpiline autovõimu ostja on rullnokk, kes valib võimu W ees oleva numbri järgi.
kui netist võimude teste otsida, siis põhjalikumates on võimendite parad üle mõõdetud ja nii auto- kui tubaste võimude puhul nad enam-vähem vastavad tõele, pole väga palju oma kasuks eksitud.
Ega ressiiver palju kallim pole tõesti, aga ma ei taha teleka juurde veel ühte kasti, mida millel on ees nupud, mida laps kruttimas käib, mida rohelise mõttelaadiga inimesel oleks viisakas sisse-välja lülida, mis sinna disaini poolest ei pruugi sobida jne. ilus lahendus on kompaktne lahendus. mul trennitoas on 5+1 süsteem üleval, ma ei fänna teda eriti. kui pilt on eespool, siis võiks ka heli eestpoolt tulla - mulle piisab 2 või 2+1 süsteemist täiesti. oleks suures toas krohvi alt juhtmed vajalikesse kohtadesse veetud, siis võiks veel 5+1 süsteemile mõelda.
Olen omanud korraliku auto stereo süsteemi ja oman kah korraliku kodu süsteemi siis vahe on nagu sapakas ja mersu paremini ei oska võrrelda.
Ja sa võrdlesid neid samas ruumis, sama sisendiga ja samade kõllidega?
üldiselt maru hea kõrv peab olema, et teha vahet näiteks 0,05% ja 0,00...% võimendi soundi vahel, kui signaal on samalt sisendilt ja kõlle ühe tagant teise taha ümber lülida nii, et kuulaja ei näe, mille taga nad parasjagu on. mul on kogemus olemas, olen ühel "mul on selleks liiga tundlik kõrv, et odavat helitehnikat omada" tüübil tiba tiibu kärpinud. isegi võimendi väljundis oleva kaabli pikkus ja läbimõõt määrab rohkem, kui THD sajandikud. rääkimata kõllidest. heade ja pisut vähem heade kõlarite soundil teeb suvaline jorss vahet. väikese THD puhul muutub üldse määravaks intermodulatsioonmoonutus. ab-klassi puhul on bipolaarväljundastmel see märksa suurem, kui väljatranside puhul tingituna bipoolaaride järsust karast. lambi karakteristikud on veel natsa sujuvamad kui väljaka omad, aga suurt vahet neil pole. aga kui THD alla viia siis läheb bipolaarvõimul ka intermodulatsioonmoonutus tasapisi alla nii, et ikkagi on head kõrva vaja. d-klassi puhul ma ei teagi, kuidas seal intermodulatsioonmoonutusega lood on, seda peaks uurima.
Ja mis nende auto võimude juures veel voolu tarve,mida sinu arvuti toide kindlasti ära ei toida,jääb üle aku vahele jne.
Oleneb, palju tümpsu peale keerata. Ma kodus reive korraldada ei plaani. 2x30W või 40W+2x10W ehk juba piisab. aga PSUd peab kindlasti enne testima, kui võimu ostmiseks läheb. mõned auto esitulede pirnid koormuseks + korralik mahtuvus. järsu koormuse muutuse mõju tuleks ka ära proovida. muidu mu PSU omab 2x12V a 18A toidet. ma ei teagi miks seda 12V sinna nii ohtralt on jagatud. emaplaadid tarbivad põhiliselt +5V ja +3,3V, vendid on 12V pealt, aga nonde voolutarve on pisike.